România a produs 5% din mașinile vândute în Uniunea Europeană, în 2024

de Tiberiu Safta
Luni, 03.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cel mai nou raport furnizat de JATO Dynamics dezvăluie faptul că 5% din mașinile noi vândute anul trecut în UE au fost produse în România. Mașinile produse în țara noastră s-au vândut în numere mai mari decât cele produse în China, Japonia și chiar Marea Britanie.

În 2024, cele mai multe mașini noi vândute pe Bătrânul Continent au fost produse în Germania. Mai exact, motorul economic al Uniunii Europene a produs 21% din totalul mașinilor noi comercializate, potrivit unui nou raport al celor de la JATO Dynamics. Pe locul 2 este Spania, care a produs 14% din totalul mașinilor noi vândute.

Cehia este pe locul 3, care a produs 9.7% din totalul vânzărilor europene de anul trecut. Aceasta este urmată de Franța, responsabilă pentru producția a 6.7% din totalul vânzărilor.

Pe locul 5 se află România, care a produs 5.1% din totalul de mașini vândute în Europa anul trecut. Această valoare este ușor mai mică față de 2023, atunci când producția auto din România a fost reprezentată cu 5.2% în vânzările totale europene.

Țara noastră este în fața unor alte state care produc de regulă mai multe mașini. De exemplu, China a produs 4.9% din mașinile vândute anul trecut în UE. Turcia a fost responsabilă pentru 4.8% din totalul vânzărilor, fiind urmată de: Japonia (4.6%), Marea Britanie (4.2%) și Slovacia (4.1%).

via Economica

Comentarii (11)

  • Jian de la Calafat
    E clar ca lumina zilei.
    Fără dCi, Dacia începe să se scufunde.

    Este (si) de datoria mea sa semnalez acest aspect, dar intreaga responsabilitate in a transmite atat de necesarul mesaj MAYDAY ii revine lui De Meo.
    8 6
  • @jenele
    revino baiatule cu picioarele pe pamant. apropo, marfa pe care o fumezi nu e buna, iti spun sigur. te face sa vorbesti scalambait si cu exagerat de mult dci si dizal in vocabular, ca o placa stricata, cu alte cuvinte.
    3 5
  • Mărgineanu
    Jiane, las-o naibi de Dacie, ia-ți bemveu că i-au pus din nou motor diesel.

    https://piataauto.md/Stiri/2025/01/VIDEO-Noua-generatie-BMW-X3-primeste-motor-diesel-6-cilindri-in-linie-pentru-ca-inca-mai-exista-cumparatori-care-cauta-o-asemenea-reteta/
    2 2
  • Sa nationalizam ca prea merge bine :))
    1 0
  • "Este (si) de datoria mea sa semnalez acest aspect"
    Haaaaa, haaaaa, haaaaa!
    M-ai făcut praf : ))))) Auzi la el!
    Datoria ta, zici... Mesia eliberator fugi, tată, cu cercu' d-aci că scot ăștia dizelache și de la rabla și tu o ții una și bună cand el e pe făraș.
    2 4
  • Jian de la Calafat
    @Mărgineanu
    Recomandarea ta nu-i tocmai rea, dar este preponderent burgheza.

    Am convingerea ca 318d este cea mai echilibrata versiune, atunci cand facem vorbire de BMW si titulatura 3.
    1 1
  • ce poate fi mai penibil decat un coate-goale cu nasul pe sus?

    unii n-au deloc simtul ridicolului, auzi la el "face vorbire", are convingeri si semnaleaza aspecte, ca doar e si de datoria lui, pai cum altfel?

    ba baiatule, asa ceva... macar o minima tangenta cu realitatea daca ar avea, as mai zice, dar sa tot trambitezi de diesel indiferent de subiectul articolului, cand el, pentru autovehicule de pasageri cel putin, e ca si mort, nu stiu ce sa zic, are probleme grave tipu'
    1 6
  • @ds
    Lasa deoparte retardatii decidenti de la noi care credeau ca salveaza planeta daca dau 11k euro subventie pentru cumpararea de electrice intr-o tara care n-o ducea foarte bine cu banii. Acum nici atat.
    Si nu vad nici o problema ca cineva pe barba si in bula lui sa sustina ca dieselul trebe reintrodus. Intr-o discutie onesta toate motorizarile ar fi inca pe masa iar electricele ar fi la nivel de curiozitate pregatite pentru un viitor cu electricitate "too cheap to count".

    Mai nou vezi ca i s-o inmuiat ciocu lu tanti Ursula si se gandeste ca nu-i o ideea foarte buna sa impingi zeci de miliarde amenzi catre producatori doar pentru ca scot prea multe curcubee de CO2.

    Personal chiar risc un pronostic ca tanti Ursula nu mai prinde vre-un revelion in actuala functie. Sau daca nu, se va converti in cea mai apriga sustinatoare a fosilelor. Drill Ursula Drill!!
    Ha ha, glumesc. Mai degraba prima varianta dar mai dramatica: scoasa din functie cu furci si topoare si (doar in cel mai negru scenariu) pusa sa-si sape groapa cu cazmaua cu care a sapat la temelia economica a UE, cazma imprumutata de la Zelenski ca are stoc baiatu.
    Cine isi face iluzii ca moare cineva de dragul ei prin Europa, se inseala (valabil si pentru Zelenski). A fost pusa si sustinuta de regimu sorosist de peste ocean, regim care s-a facut praf si pulbere la cateva minute dupa inscaunarea bronzatului care le-a luat tampoanele din toaletele barbatilor.
    5 1
  • @alex_....

    Fan dilimache georgescu, nu? Că semănați în discurs.
    0 3
  • @ds
    Poti folosi in exprimare ceva mai mult decat onomatopeele de mai sus?
    0 0
  • inexorabil
    Către Fănelos & co: degeaba vă tot scremeţi (cu arhi-bătătoritele voastre etichete/epitete). Fiindcă adevărul este…adevăr, nu narativ/discurs “georgescian”, “şoşocar”, “putinist” bla-bla-bla.

    Iar adevărul nu (mai) poate fi contestat: încă de la crunt-blestemata voastră geneză (la anul: un sfert de mileniu – voi aniversare, noi comemorare…), voi, “iluminaţii”, n-aţi nutrit/râvnit/clocit altceva decât răul (în fel şi chip) propriei voastre rase: Albii, alias…scito-geţii, alias…Civilizaţia. Pentru că, la mintea cocoşului: ce altceva să caute, vreodată, întunericul (personificat) decât tot întuneric…
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru