România, a doua țară din lume cu cele mai aglomerate drumuri

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 24.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou studiu, România este a doua țară din lume cu cele mai aglomerate drumuri. Pe primul loc în acest clasament se poziționează Peru, iar pe 3 Israel.

Se apropie perioada concediilor, astfel că șoselele din România vor fi din ce în ce mai aglomerate, în special cele care duc spre litoral.

Un studiu recent, realizat de Moneybarn, arată că România este a doua țară cu cel mai încet trafic din lume. Potrivit calculelor, țara noastră are un nivel de aglomerare pe șosele de 50%, cel mai mare dintre țările analizate.

În medie, avem doar 9 zile pe an în care traficul este la niveluri scăzute.

Peru se află pe primul loc în acest clasament. Nivelul de aglomerare pe șosele este de 42%, iar pe an au, în medie, 26 de zile de trafic intens în orașe. România stă mai bine la acest capitol, cu 16 zile.

Israel completează podiumul. Urmează apoi Mexic, Letonia, Polonia, Belgia, Chile, Argentina și India.

La capătul celălalt, Statele Unite ale Americii are cel mai rapid trafic din lume. Emiratele Arabe Unite sunt pe locul 2.

via Moneybarn

Comentarii (12)

  • Pt. trotinetiști electrici
    Dar avem cel mai rapid internet din lume.

    Cu un cablu de fibră optică dai net la tot Giuleștiul.
    35 8
  • Pai avem si multi cocalari.
    Toti iau troace diesel la 500 euro, doar sa aiba si ei masina.
    Si daca ar fi electrice, ar fi cat de cat ok ca nu put, dar imaginati-va ce mirosuri de la putorile diesel cu DPF anulat care stau la relanti in trafic.
    Multi cocalari, mult stat in trafic, multe accidente...cam asa stam cu personaje gen inexopix si gashca de smenari.
    18 44
  • Ce treabă are aglomeraţia pe drumuri cu maşinile termice sau electrice...

    Problema este lipsa de viziune, corupţia, construcţiile pe spaţiile verzi,....

    Vreţi să vedeţi ceva frumos?

    https://youtu.be/dt57GzjA5FU
    8 36
  • Lipsa autostrazi,drumuri ”expres” ! Se gandesc sa le mai lase parcate,pe trotuare prin marirea taxei de rovinieta(gropi)!””Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), România este țara cu cea mai mică rată de motorizare din Europa. Astfel, țara noastră are doar 396 de mașini la fiecare 1000 de locuitori.””
    18 3
  • Ionut A.
    Pai e logic, cand politia vinde carnetele ca painea calda. Nu e calomnie, ci este realitate, ia sa ne uitam cate scandaluri au fost, in mod constant la nivel national, mafii de furniare ilegala de carnete de conducere cu implicarea de politisti la nivel inalt. Oriunde, in muntenia, ardeal sau moldova, in toate regiunile scandalurile au fost constante.
    Deci cand tu ai o mafie care lucreza din interior sa inmulteasca soferii, logic ca e aglomerat.
    Si chiar alea luate "pe bune" sunt o cursa de a lua carnetul si nu a invata sa conduca. Instructorii sunt niste scursuri ordinare, te uiti in trafic masinile de scoala ce fac, te ingrozesti.
    E o industrie pentru ei, si nu e reglementata cum trebuie.
    In primii 5 ani de carnet, daca un sofer nou face orice eveniment intructorul ar trebui sa fie lasat fara licenta pentru 5 ani. Daca sunt mai multe astfel de situatii, interzis sa mai profeseze ca "instructor".
    Politistii care l-au testat pe acel sofer la luarea de carnet, de asemenea, sa fie trasi la raspundere in aceeasi masura.
    Daca acel sofer nou face accident grav, cu raniti si chiar mai rau, cele 2 categorii mentionate mai sus, direct la inchisoare si ei.
    Asa s-ar corecta partial metoda de a da drumul in trafic la toti nebunii.
    A lua carnet nu e drept de nastere, ci un privilegiu obtinut pe baza unor rezultate si competente.
    Apoi luam soferii existenti, pentru abateri grave (cele de taiere de fata, fortat nota, in general agresivitate de orice natura, turat de motoare, accelerari fara sens, stiti nebunii aia asa zisi "pasionati") sa se schimbe regimul pedepsirii lor, si sa fie eliminati definitv de a mai conduce orice, nici macar o bicicleta in public. Aia numai in autobuz, tren, tramvai sau taxi.
    Sa vezi apoi odata ce elimini celulele bolnave, cum traficul devine pasnic si civilizat.
    Dar nu se va face, deoarece inclusiv statul, guvernul, politicienii castiga in mod direct, prin TVA.
    Multe masini, consum mai mare de combustibil (orice natura si forma), deci TVA colectat mai mult.
    De asemnea odata ce creste densitatea in trafic, consumul mediu al fiecarui vehicul creste, caci va petrece mai mult timp in trafic, deci tva mai mult.
    Apoi, lasand toti acesti factori periculosi se creeaza oportunitatea de accidente.
    Accidente inseamna piese de schimb, si amenzi, care de asemenea aduc bani la buget in diverse forme.
    Traiasca capitalismul.
    9 24
  • mihaita eu cred ca pensatii retarzi sunt mai multi!
    18 3
  • Este mult de lucru pentru a rezolva situația.
    In primul rând nu avem drumuri suficiente si adecvate nivelului de trafic. Se face transit prin localități la greu când sunt tari “bananiere” care au rezolvat de mult problema.
    Educația (cum mulți au subliniat) este foarte importantă dar este vorba de educația din casa de la mama si tata plus dezvoltare personală. Un instructor sau un polițist indiferent ce fac nu pot schimba mare lucru si nu pot fi făcuți responsabili pentru ce măgarii facem unii… sa fim serioși ca se pot ușor “păcăli” si unii si alți. In toate țările sunt soferi care sunt dezastru in abilitați de conducere, orientare in spațiu, colaborare cu ce întâmpla in jurul lor, dar pentru ca nu trebuie sa facă depășiri sau nu “încurca” pe alții ca ei sunt pe alta planeta sunt mult mai putine interacțiuni si riscuri.
    Știm ca nu avem cele mai multe masini raportat la mia de locuitori, dar câți km de drum avem? Si ma refer la șosele de tranzit, expres, autostrăzi… străzile din localități sunt pentru treburi locale nu pentru tranzit. Asta este, este trist si oameni au murit si încă vor muri.
    Sa crezi ca este un plan ca sa aduni bani din taxe pe consum mai mare, mai multe piese etc. ar însemna ca cineva a gândit si implementat un plan, da un plan diabolic dar este un plan. Eu cred ca-i vorba de hoție, corupție, incompetență si lipsa de umanitate.
    Am avut oferte reale de a intra in politica si am refuzat pentru ca nu vrea sa o iau razna din cauza ca nu pot sa fac mai nimic, toți se blochează unul pe altul si stau la panda pentru a denigra… este mizerie totală.
    18 2
  • Eu ma intreb daca cei care scriu astfel de articole au iesit vreodata din tara. Mergeti baieti in oricare oras mare din vest si vedeti la orele de varf cum e traficul indiferent de cat de dezvoltata si optimizata e infrastructura. O sa vi se para Romania parfum. Seceta de articole sau lipsa de inspiratie in a scrie altele? Ce se intampla AM?
    17 2
  • Seriff
    @!!! asta ma pregateam si eu sa scriu, in presa corupta vezi doar articole de genul : ''Romania, tara cu cele mai multe rable, cel mai aglomerat trafic''
    Eu l-as ruga pe cel care a scris articolul sa conduca in Berlin, sau in Paris, sa imi zica in cat timp face 4 km si cam ce masini vede pe strazi, fiindca 100% nu va vedea doar masini din 2022 si in nici un caz doar electrice.
    17 2
  • Nu e nevoie de exemple precum Berlin sau Paris. Sunt orășele mici unde faci 15 km în 30 minute.
    Localități dotate cu piste prin pădure, whatever. Cei 2% carte optează pentru natură, trotinetă, bucicletă, efectiv put a morți când ajung la birou, poluare despre care nu vorbește niciun gunoi.
    19 3
  • Mircea Badea
    in curand ori vor trece pe trotinete electrice ori vor deveni foarte fit(cu stomacul surpat..)
    0 17
  • Mihail
    Nu este adevarat. Incercati Cairo si Istanbul
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru