Se apropie perioada concediilor, astfel că șoselele din România vor fi din ce în ce mai aglomerate, în special cele care duc spre litoral.
Un studiu recent, realizat de Moneybarn, arată că România este a doua țară cu cel mai încet trafic din lume. Potrivit calculelor, țara noastră are un nivel de aglomerare pe șosele de 50%, cel mai mare dintre țările analizate.
În medie, avem doar 9 zile pe an în care traficul este la niveluri scăzute.
Peru se află pe primul loc în acest clasament. Nivelul de aglomerare pe șosele este de 42%, iar pe an au, în medie, 26 de zile de trafic intens în orașe. România stă mai bine la acest capitol, cu 16 zile.
Israel completează podiumul. Urmează apoi Mexic, Letonia, Polonia, Belgia, Chile, Argentina și India.
La capătul celălalt, Statele Unite ale Americii are cel mai rapid trafic din lume. Emiratele Arabe Unite sunt pe locul 2.
via Moneybarn
Cu un cablu de fibră optică dai net la tot Giuleștiul.
Toti iau troace diesel la 500 euro, doar sa aiba si ei masina.
Si daca ar fi electrice, ar fi cat de cat ok ca nu put, dar imaginati-va ce mirosuri de la putorile diesel cu DPF anulat care stau la relanti in trafic.
Multi cocalari, mult stat in trafic, multe accidente...cam asa stam cu personaje gen inexopix si gashca de smenari.
Problema este lipsa de viziune, corupţia, construcţiile pe spaţiile verzi,....
Vreţi să vedeţi ceva frumos?
https://youtu.be/dt57GzjA5FU
Deci cand tu ai o mafie care lucreza din interior sa inmulteasca soferii, logic ca e aglomerat.
Si chiar alea luate "pe bune" sunt o cursa de a lua carnetul si nu a invata sa conduca. Instructorii sunt niste scursuri ordinare, te uiti in trafic masinile de scoala ce fac, te ingrozesti.
E o industrie pentru ei, si nu e reglementata cum trebuie.
In primii 5 ani de carnet, daca un sofer nou face orice eveniment intructorul ar trebui sa fie lasat fara licenta pentru 5 ani. Daca sunt mai multe astfel de situatii, interzis sa mai profeseze ca "instructor".
Politistii care l-au testat pe acel sofer la luarea de carnet, de asemenea, sa fie trasi la raspundere in aceeasi masura.
Daca acel sofer nou face accident grav, cu raniti si chiar mai rau, cele 2 categorii mentionate mai sus, direct la inchisoare si ei.
Asa s-ar corecta partial metoda de a da drumul in trafic la toti nebunii.
A lua carnet nu e drept de nastere, ci un privilegiu obtinut pe baza unor rezultate si competente.
Apoi luam soferii existenti, pentru abateri grave (cele de taiere de fata, fortat nota, in general agresivitate de orice natura, turat de motoare, accelerari fara sens, stiti nebunii aia asa zisi "pasionati") sa se schimbe regimul pedepsirii lor, si sa fie eliminati definitv de a mai conduce orice, nici macar o bicicleta in public. Aia numai in autobuz, tren, tramvai sau taxi.
Sa vezi apoi odata ce elimini celulele bolnave, cum traficul devine pasnic si civilizat.
Dar nu se va face, deoarece inclusiv statul, guvernul, politicienii castiga in mod direct, prin TVA.
Multe masini, consum mai mare de combustibil (orice natura si forma), deci TVA colectat mai mult.
De asemnea odata ce creste densitatea in trafic, consumul mediu al fiecarui vehicul creste, caci va petrece mai mult timp in trafic, deci tva mai mult.
Apoi, lasand toti acesti factori periculosi se creeaza oportunitatea de accidente.
Accidente inseamna piese de schimb, si amenzi, care de asemenea aduc bani la buget in diverse forme.
Traiasca capitalismul.
In primul rând nu avem drumuri suficiente si adecvate nivelului de trafic. Se face transit prin localități la greu când sunt tari “bananiere” care au rezolvat de mult problema.
Educația (cum mulți au subliniat) este foarte importantă dar este vorba de educația din casa de la mama si tata plus dezvoltare personală. Un instructor sau un polițist indiferent ce fac nu pot schimba mare lucru si nu pot fi făcuți responsabili pentru ce măgarii facem unii… sa fim serioși ca se pot ușor “păcăli” si unii si alți. In toate țările sunt soferi care sunt dezastru in abilitați de conducere, orientare in spațiu, colaborare cu ce întâmpla in jurul lor, dar pentru ca nu trebuie sa facă depășiri sau nu “încurca” pe alții ca ei sunt pe alta planeta sunt mult mai putine interacțiuni si riscuri.
Știm ca nu avem cele mai multe masini raportat la mia de locuitori, dar câți km de drum avem? Si ma refer la șosele de tranzit, expres, autostrăzi… străzile din localități sunt pentru treburi locale nu pentru tranzit. Asta este, este trist si oameni au murit si încă vor muri.
Sa crezi ca este un plan ca sa aduni bani din taxe pe consum mai mare, mai multe piese etc. ar însemna ca cineva a gândit si implementat un plan, da un plan diabolic dar este un plan. Eu cred ca-i vorba de hoție, corupție, incompetență si lipsa de umanitate.
Am avut oferte reale de a intra in politica si am refuzat pentru ca nu vrea sa o iau razna din cauza ca nu pot sa fac mai nimic, toți se blochează unul pe altul si stau la panda pentru a denigra… este mizerie totală.
Eu l-as ruga pe cel care a scris articolul sa conduca in Berlin, sau in Paris, sa imi zica in cat timp face 4 km si cam ce masini vede pe strazi, fiindca 100% nu va vedea doar masini din 2022 si in nici un caz doar electrice.
Localități dotate cu piste prin pădure, whatever. Cei 2% carte optează pentru natură, trotinetă, bucicletă, efectiv put a morți când ajung la birou, poluare despre care nu vorbește niciun gunoi.