Anul trecut și-au pierdut viața circa 19.800 de persoane în accidente rutiere la nivelul întregii Uniuni Europene. Asta reprezintă o scădere de 3% a numărului total de accidente fatale prin comparație cu nivelul înregistrat în 2023.
Conform noilor date oficiale, cea mai sigură țară din acest punct de vedere este Suedia. În 2024, țara scandinavă a avut o rată de mortalitate de 20 de decese la un milion de locuitori. Pe locul 2 este Malta, cu o rată de 21 de decese la 1 milion de locuitori, în timp ce a treia cea mai sigură țară la acest capitol este Danemarca (24 decese la un milion de locuitori).
De cealaltă parte, România a fost, din păcate, țara cu cea mai mare rată de mortalitate în accidente rutiere și în 2024. Anul trecut, țara noastră a avut o rată de mortalitate de 77 de decese la un milion de locuitori, aproape dublu față de media Uniunii Europene, care este de 44 decese la un milion de locuitori. În urma noastră este Bulgaria, care a avut o rată de mortalitate de 74 decese la un milion de locuitori.
Cu toate acestea, numărul accidentelor fatale a scăzut semnificativ în România față de anii precedenți. În țara noastră, numărul deceselor în accidente rutiere a fost mai mic cu 4% în 2024 față de nivelul din 2023. Totodată, numărul accidentelor fatale din România a scăzut cu 21% față de nivelul din 2019.
Evident, se putea și mai bine, lucru demonstrat de alte țări din Uniunea Europeană. Cele mai mari scăderi ale numărului de accidente rutiere mortale au fost înregistrate în Lituania și Polonia, acolo unde numărul de accidente fatale a scăzut cu 35% față de 2019. Alte țări care au avut scăderi mai mari decât România au fost: Estonia și Slovenia (33%), Belgia (32%), Danemarca (27%), Malta (25%), Bulgaria (24%) și Irlanda (23%).
Datele oficiale publicate de Comisia Europeană arată că drumurile rurale sunt cele mai periculoase. Asta pentru că 52% dintre decese s-au petrecut pe aceste drumuri. Cele mai multe decese rutiere, mai exact 77% dintre acestea, implică bărbați.
Cei mai vulnerabili șoferi sunt cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, precum și cei trecuți de 65 de ani.via Economica
unii la costum, altii la "treling", dar invariabil pe toti ii caracterizeaza lipsa de rabdare, anticipare si oportunismul ala nesimtit de taran prost cu care au impresia falsa ca au castigat ceva, nimic in fond.
de nepretuit sunt spumele pe care le fac cand ma observa ca eu, mergand fluent si anticipativ, ajung mereu in fata lor si ceva le da cu virgula, nu inteleg ce se intampla. ei au impresia ca facand zeci de manevre din scurt, nelasand spatiu si taind traficul din toate partile ajung cumva mai in fata sau mai devreme la destinatie. complet fals, pentru ca miscarile lor browniene de fapt perturba si franeaza traficul si exact ei sunt cei care ajung sa fie prinsi intre alte masini sau la accident. castig zero, doar isi produc singuri stres si frustrari, care ii indeamna apoi la exact acelasi stil de condus care le-a generat frustrarile. e un cerc vicios si urmarile sunt evidente.
exemplu clar, pe autostrazi aglomerate, pe dn1 sau dn2, daca ai cativa giboni din astia in trafic s-a terminat cu mersul cursiv si riscurile cresc exponential. am avut (si folosesc timpul trecut) o cunostinta care a decedat din cauza unui astfel de cretin care "se grabea" spre nicaieri acolo pe aglomeratul dn2, iar tragedia a fost cu atat mai mare cu cat fata era insarcinata, iar colega ei, pasagera in masina, a ramas mutilata pe viata. a murit inclusiv cretinul ala dar asta nici ca mai conteaza, nevinovatii nu mai pot fi adusi inapoi.
in conditiile astea nu e de mirare ca suntem pe primul loc in UE in aceasta statistica neagra. deja cand te comporti la volan ca un descreierat, accidentul nu mai e accidental, e un eveniment cautat cu lumanarea. si ce e mai grav e ca politia e total absenta din zonele cu risc, iar de supraveghere, dirijare sau preventie nici nu poate fi vorba.
Cu o medie a iq de 91nu putem ridica mari pretenții, în schimb la "jmekerie" suntem top!
Adaug la cele spuse de tine o întâmplare de acum multi ani, din Marea Britanie.
M-a invitat un roman tip ghiolban la o onomastica. Acolo discuția a mers înspre cum conduc britanicii față de romani. Evident, parerea generală a fost ca sunt șoferi slabi, nu au abilități. Sigur, ca părere personală, tind sa cred ca e parțial adevărat. Însă unde excelează britanicii, e condusul preventiv, atent. La școală de șoferi, la ei, accentul se pune pe siguranță, nu pe abilități. Cum sa nu ajungi în situații nasoale. Și cum sa ajuți la fluidizarea traficului.
De altfel codul rutier britanic e mult mai simplu decât cel romanesc. Nu au nevoie de sute de reguli ci doar de câteva plus mai multe recomandări (regulile obligatorii sunt marcate cu must/must not, recomandările cu should/should not). Ei nici nu regula priorității de dreapta, intenționat. Dacă nu e semafor sau marcaj de prioritate, ideea e sa te înțelegi cu ceilalți șoferi, din priviri, decât să te bazezi pe interpretarea unei reguli.
Bomboana de pe tort a fost când ghiolbanul s-a arătat revoltat ca britanicii încetinesc/opresc și cedează trecerea unei mașini care așteaptă sa intre pe drumul cu prioritate. "Cum sa îl lași tu pe altul când ai prioritate?!".
Ghiolbanul nu doar că nu pricepe că e mai simplu de prevenit un accident, dar nu se gândește nici că și el e, uneori, în situația de a aștepta să intre pe un drum cu prioritate, aglomerat. Nu înțelege ideea de fluifizare a traficului.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/copil-de-10-ani-filmat-in-timp-ce-conducea-un-bmw-in-dambovita-baiatul-a-facut-un-gest-care-i-a-uluit-pe-politisti-video.html
https://stirileprotv.ro/divers/copil-de-12-ani-filmat-cand-conducea-un-bmw-in-suceava-ce-a-urmat-video.html
Mai stiti ceva de tinerelul de 19 ani care omorat o mamica facand liniute?
https://turdanews.net/soferul-vinovat-de-accidentul-mortal-de-la-campia-turzii-ar-fi-fiul-unui-important-om-de-afaceri-din-localitate/
A fost bagat la puscarie imediat??? Sau e liber si are alt BMW acum?
Este oare o pura coincidenta ca sunt atatia retarzi cu BMW-urile???
De curând unul a intrat cu mașina pe un teren de fotbal și a lovit doi copii, dintre care o fata de 10 ani a murit.
Și avea i4, ceea ce arată că brandul e de vină, nu motorizarea.
Ce-i drept nu a fost intenționat, doar mergea ca un ghiolban și a pierdut controlul.
https://www.standard.co.uk/news/uk/poppy-atkinson-killed-football-pitch-kendal-tribute-manchester-united-fan-b1215131.html
Ce pretentii aveti de la asa natie?
Cei care cumpara masini noi iau BMW ca sa faca liniute si au afaceri ilegale din care fac bani nemunciti.
Cand baietii vad liniute cu BMW-urile in linie dreapta si ajung pe drumuri publice care au curbe...
Pentru AM: cand puneti liniute cu BMW-urile, sa le si explicati la retardati ca drumurile publice nu sunt destinate liniutelor si mai au si curbe!!!
Ca sa ne ajutati sa scapam in fiecare an de primii la morti in accidente rutiere.
Ca daca promovati agresivitatea, nu puteti avea drumuri publice sigure!!!