Timp de mai mulți ani, țara noastră a avut cele mai multe accidente mortale din Uniunea Europeană, iar 2021 nu este o excepție. Potrivit Comisiei Europene, România a înregistrat 93 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, cele mai multe dintre toate statele membre.
La polul opus, Suedia a avut cele mai puține astfel de accidente, cu doar 18 decese la 1 milion de locuitori. La nivelul întregii Uniuni Europene, media de accidente rutiere mortale a fost de 44 de decese la 1 milion de oameni. Anul trecut, numărul accidentelor rutiere fatale a crescut cu 5% față de 2020. Cu toate acestea, au fost înregistrate cu 13% mai puține accidente față de 2019, ultimul an înainte de pandemie.
Astfel, în intervalul 2019-2020, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 17%. În nu mai puțin de 9 state membre au fost înregistrate scăderi record ale unor asemenea accidente în 2021: Cipru, Danemarca, Germania, Irlanda, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia și Suedia.
Așa cum era de așteptat, cele mai multe accidente fatale s-au produs în mediul rural, mai exact, 52% dintre ele.
40% au fost în mediul urban, iar 8% au fost pe autostrăzi. Din totalul deceselor în zonele rurale, 43% au fost ocupanții din mașini, 20% au fost pietoni, 18% au fost motocicliști, iar 10% au fost bicicliști.În mediul urban, cei mai vulnerabili sunt pietonii, acolo unde au fost înregistrate 37% din totalul deceselor. 18% au fost motocicliști, iar restul de 14% au fost bicicliști.
Din totalul deceselor rutiere la nivelul UE, 28% reprezintă populația vârstnică. 12% dintre accidentele fatale sunt reprezentate de tineri cu vârste între 18 și 24 de ani. Această grupă de vârstă reprezintă 7% din populația totală a Uniunii Europene. Probabilitatea unui accident fatal este cea mai mare în rândul tinerilor.
Uniunea Europeană și-a propus ca până în 2030, numărul accidentelor rutiere fatale să fie de două ori mai mic decât nivelul din prezent. În ultimul deceniu, numărul accidentelor fatale a scăzut cu 36% în spațiul UE.
via Profit
Daca privim insa lucrurile mai larg vedem ca la nivel mondial media e la 182 ! Rusia la 116 iar SUA la 124 ! Evident ca e loc de mai bine dar intr-o tara unde politistii nu poarta centuri de siguranta si conduc cu telefonul mobil la ureche cam asta e nivelul asteptat ...
Daca s-ar mai trezi si lumea tare bine ar fi.
Romanii importa jafurile germanilor si se dau zmei cu ele pe strazi.
Suedezii se descurca cu Volvo. Diferenta e clara.
Rar, cand fac cate o depasire (aici chiar se fac depasiri foarte rar) de obicei cel care vine din fata face din faruri sau se trage in dreapta. Mentionez ca in Romania la o astfel de depasire s-ar mai baga inca 3-4 masini dupa mine. Ideea este ca se conduce destul de prudent iar daca ei vad o depasire perfect asigurata se panicheaza caci nu sunt obisnuiti. Nu mai are rost sa spun ca datorita drumurilor si drumuletelor traficul este lejer.Cateodata ma intreb daca astia mai au altceva in cap decat sa construiasca alte si alte drumuri, intersectii cu refugiu sau pasarele pentru a pune cat mai rar semnul STOP. E drept ca au si bani si probabil pretul drumurilor este cat de cat real si nu umflat ca in Romania. Pe de alta parte, benzile de circulatie sunt mai inguste ca in Romania. Un camion ocupa cu rotile peste 90-95% din banda de mers.
totusi sa ne bucuram cat mai exista ceva libertate..
Revin… ce se întâmpla in România 90% este crimă prin nepăsare, miserupism din lipsa șoselelor de legătura între marile localități cu 2 benzi pe sens si cu parapet între sensuri (unii le spun autostrăzi).
Orice drum in afara localităților este un risc enorm si nu este normal. In dreapta șanțuri, parapeți, capuri de poduri (care uneori sunt la 20 de cm de banda de rulare), biciclete căruțe etc., iar in stânga traficul din sensul opus. Orice eroare sau lipsa minima de atenție duce la dezastre.
Toți (aproape ca unii nu au stat suficient pe posturi) cei care au trecut pe la ministerul transporturilor sunt direct răspunzători de situația asta mai mult decât gravă. Ne place sau nu suntem o țară coruptă si plină de egoiști… nu cred ca suntem proști dar nesimțiți da, si asta este mai grav si trist in același timp. Așteptăm de la celălat sa fie corect indiferent ce fac eu… chiar dacă-mi doresc si sper, nu văd schimbări majore in următori 3-4 ani. Nu suntem singurii in situația asta, dar parcă totuși meritam mai mult…
Si eu ii urasc pe cei care nu vor sa semnalizeze.
Chiar ieri m-am intalnit cu un specimen de asta, care avea o banana in mawna si manca la volan... si evident ca nu a semnalizat niciodata, desi trebuia in mai multe locuri sa o faca.
Evident l-am asociat cu o "maimuta cu banana in mana" la volan.
În extraurban amendarea/retragerea permisului pe baza inregistrarilor cu dashcam este singura solutie. Depasirile la limita, sicanarile la peste 100 km/h sunt tentative de omor 100%. Camionagii profesionisti n-ar mai indrazni sa mearga lipiti, iar statiile lor de razbunare vor deveni inutile.
În extraurban numai securismul ne scapă de criminali dezaxasați, lighioanele alea care te agresează la 90 km/h și 10 cm în spatele tău, așteptând milisecunda în care să facă manevra criminală. Problema e că dilii ăștia conduc așa sute de km. Deci, da, cu securism te tratezi.