Un raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) pentru primul trimestru arată că segmentul vehiculelor electrificate a ajuns să reprezinte 12.2% din totalul înmatriculărilor de mașini noi.
Potrivit datelor oficiale, 2.496 de mașini electrie și hibride au fost înmatriculate în perioada ianuarie-martie 2021, la nivel național.
Din acest total, 414 unități au fost 100% electrice, 360 de exemplare au fost hibrizi plug-in, iar restul au intrat în categoria hibrizilor fără încărcare la priză.
Volkswagen a fost brandul cu cele mai multe electrice înmatriculate (123 de unități), urmat de Peugeot (47) și BMW (40). La capitolul PHEV, lider a fost Volvo, urmat de Mercedes și BMW.
În ceea ce privește hibrizii fără încărcare la priză (HEV), Toyota a fost lider detașat, cu 1.422 de unități, pe podium fiind Hyundai (178) și Ford (44).
Via economica.net
Oricum creşterea celor electrificate este evidentă şi pe baza posibilităţilor
https://insideevs.com/news/500514/netherlands-plugin-sales-march-2021/
Cum sa fie Volvo XC40 PHEV mai bine vandut la inapoiatii aia? Chiar nepriceputi olandezii. Ei care au cea mai buna infrastructura pentru incarcare nu au auzit inca de chinezarii de vreo 10 ani incoace?
In curand vor reveni la diesel presupun, ca electricele nu sunt bune, opresti des sa reincarci, nu au autonomie...bla bla bla.
Piața bursieră a Chinei a revenit, pe 16.04.2021 la știrea că rata de creștere economică a Chinei în primul trimestru (ianuarie-martie) a atins cel mai înalt nivel din ultimii 30 de ani.
În această zi, Bursa de Valori din Shanghai s-a închis la 3426,62, în creștere cu 0,81% față de ziua precedentă. Industrii precum automobile, oțel, cărbune și aviație au crescut uniform.
Daca europenii nu vor scutura praful, rutina si nu vor da frau liber modernizarii si inovarii ....vom fi acaparati cu totul de China...
Date Change Site Status Links Details
Fri, Apr 16 2021 update Bucharest, Romania Open gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
Wed, Apr 14 2021 update Timișoara, Romania Open gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
Tue, Mar 30 2021 add Bucharest, Romania Construction gmap | forum | tesla 8 stalls | 250 kW
Sat, Mar 27 2021 add Timișoara, Romania Construction gmap | forum | tesla 6 stalls | 250 kW
Felicitari Tesla!
Asteptam si primele reprezentante si service-uri all-inclusive din Romania!
Fiind noua in domeniu intreb daca Zoe a mea se poate incarca la statia Tesla care se va face la Bucuresti?
Din cate stiu eu, la ora actuala, la statiile Tesla se permite incarcarea rapida doar a masinilor producatorului, la un pret special.
In Romania deocamdata este gratis aceasta incarcare si nu am vazut decat masini Tesla alimentate la aceste prize.
Pe de alta parte, masinile Tesla se incarca fara probleme la celelalte retele rapide, fara probleme, inclusiv la statiile electrice Ionity (cu puteri electrice pana la 350 kW) in intreaga Europa de Vest + Ungaria si Polonia (Model 3 la 120 kW, Model Y la 250 kW, samd).
Pentru Renault Zoe: statiile electrice rapide (de 50 kW majoritare) la Kaufland, Lidl, Carrefour, Cora, benzinarii Mol, Rompetrol etc daca nu ai priza electrica trifazata la casa (Zoe poate sa incarce pana la 22 kW).
Pentru 22kW (Zoe) avem 59000 de masini.
In Europa distanta de calatorie medie zilnica este de cca. 35-40 km.
In Norvegia peste 55% din masinile noi vandute sunt electrificate (PHEV sau BEV - pur electrice) si nu au probleme deloc cu incarcarea acestora.
Totdeauna - se observa si in videoclipurile de pe Internet din Norvegia - sunt zeci de statii electrice disponibile!!!!
Se poate verifica acest lucru CONCRET si pe site-ul dedicat incarcarii masinilor electrificate din Europa: plugshare.com
Dar sa revenim la ale noastre: presupunem o medie de 40 km/zi x30 zile >>1.200 km/luna.
Media autonomiei in piata pentru masinile pur electrice este acum undeva la 300-400 km (carora le corespunde o baterie de acumulatoare avand o capacitate de cca. 50-60 kWh).
In tara sunt acum circa 900-1.000 de prize electrice publice care incarca intre 22-75 kW (Kaufland, Lidl, s.a. statiile Moon de la Grupul VW au puterea de 75 kW etc)
Deci pentru a merge o saptamana romanii care nu stau la case trebuie sa isi incarce masina, la cca. 6-7 zile pentru o perioada de 2-3-4-5 ore in functie de capacitatea bateriei de acumulatoare si caracteristicile masinii.
Deci NU se vor incarca NICIODATA NON-STOP un numar de 8.000.000 de masini!!!
Se vor incarca masinile electrificate pe rand la statiile publice - care se vor inmulti din ce in ce mai mult aidoma benzinariilor.
Ati vazut la benzinarii ca sunt ocupate NON-STOP?!
Cei care stau la case pot incarca:
- monofazat, la 2,2 kW de la prize obisnuite sau - de la un sistem electric separat trifazat, la 11 kW sau 22 kW, o baterie de 50-60 kWh peste noapte, fara probleme.
Buhnici si-a facut acasa, cu cca. 15.000 Euro un sistem cu panouri fotovoltaice care ii incarca masina electrica, utilizeaza energia electrica la electrocasnicele din casa iar surplusul il vinde furnizorului sau de energie la un pret de cca. 0,22 lei/kW. Cand consuma energie de la furnizorul lui plateste cca. 0,65 lei/kW.
Deci terminati cu bau-bau ca incarca 8.000.000 de romani de masinile simultan. Este o mare minciuna!!!!
Fiecare roman care sta la bloc are acasa un circuit electric monofazat, cu un contor electric de 40A si o siguranta generala de 32A. Asta inseamna o putere electrica avand valoarea de 32x220=7.040 W (7 kW).
In apartamente regasim o masina de spalat, fier de calcat, electronice (calculatoare, telefoane, laptopo-uri) si electrocasnice (plita si/sau cuptor electric, sistem de iluminat).
Daca s-ar dimensiona TOATE locuintele pentru TOTI consumatorii utilizati la maximum consumului - ar trebui sa avem acasa un sistem electric de alimentare de 10 sau 11 kW.
SI NU SE INTAMPLA ASA CEVA pentru ca exista si un factor de simultaneitate care se ia in calcul la dimensionarea instalatiei.
Aşijderea, urechile (şi propriu-zise, şi ale minţii) îi sunt complet înfundate.
Este simplă tărăşenia: bine ai venit în clubul surzilor urlători în clopote. Şi musai alintaţi de nişte nervi tari…
Informatii preluate de la ACEA - se regasesc si pe Internet, in frumoasa limba romana, la o simpla cautare banala (articolul respectiv este datat 03.01.2021), cap de afis fiind cea mai avansata tara din Europa privind masinile electrificate si anume Norvegia, care are putin peste 5.300.000 locuitori:
,,La fiecare 1.000 de locuitori, în Norvegia sunt pe străzi 55 de mașini electrice.
În martie 2019, un număr record de 60% dintre mașinile noi vândute în această țară au fost 100% electrice.
De fapt în Norvegia, interesul este așa de mare pentru o mașină electrică încât există liste de așteptare.
În primele trei luni din 2020, peste 12.700 de vehicule electrice au fost înmatriculate în țară, printre care și modelele Audi E-tron, Nissan Leaf și Volkswagen e-Golf.
În Norvegia, trecerea la mașini electrice a fost atât de rapidă încât obiectivele guvernamentale de a avea 50.000 de mașini electrice pe șosele au fost îndeplinite până în aprilie 2015.
În prezent, sunt peste 296.000 de vehicule electrice pe șosele.
Norvegia este urmată de cele mai mari piețe europene.
Franța pe locul 2 și Marea Britanie pe locul 3, cu 204.000 de mașini electrice, respectiv 197.000 de vehicule electrice înregistrate.
Pe locul 4 este Germania cu 196.750 de mașini electrice, iar pe locul 5 este Olanda cu 145.800 de vehicule electrice.
Dacă luăm în calcul numărul de mașini electrice la mia de locuitori, Olanda este pe locul 2 după Norvegia cu 8,4 mașini electrice înmatriculate. Pe locul 3 este Marea Britanie cu 3,2 vehicule electrice la mia de locuitori, pe locul 4 este Franța cu 3,1 mașini electrice și pe locul 5 este Germania cu 2,4 vehicule electrice.
Totuși, niciuna dintre cele mai mari piețe europene nu se apropie de cifrele marcante ale Norvegiei.
De ce Norvegia este raiul pentru a deține o mașină electrică?
Energia regenerabilă este relativ universală în Norvegia. Aproape toată energia provine de la 31 de centrale hidroelectrice. Schimbările către alte surse alternative de energie sunt, prin urmare, un salt descurajant.
Stimulentele financiare oferă, de asemenea, motive tentante pentru a înlocui mașina pe benzină. Înainte ca multe alte țări să se gândească la asta, Norvegia a introdus reduceri de impozite pentru persoanele care dețineau mașini electrice. Eliminarea completă a taxelor pentru traversarea cu feriboturi și drumuri cu taxă, precum și parcarea gratuită în unele zone au fost câteva dintre măsurile mai revoluționare introduse la începutul anilor 2000, alături de investițiile guvernului în stații de încărcare."
CONCLUZII:
1. Pentru o populatie totala de putin peste 5.300.000 locuitori - cea mai avansata tara din Europa privind dezvoltarea infrastructurii de incarcare si numarul inregistrat de masini electrificate - are doar putin peste 296.000 masini electrice pe sosele.
2. Tranzitia catre masinile electrificate PHEV si BEV (full electrice) se va face treptat in 15-20 ani de acum incolo, in paralel cu dezvoltarea infrastructurii de incarcare publice si private.
Nu au finalizat acest proces nici macar norvegienii - care s-au apucat de acest lucru la modul cel mai serios de multi ani....
3. Daca Norvegia - ditamai pionierul Europei (sic - am zis-o si pe-asta?!) o tara FOARTE BOGATA, care detine si acel fond de investitii suveran (in valoare de circa 1.000 miliarde USD) are vointa, putinta, utilizeaza aproape 300.000 de masini electrice si NU a finalizat procesul de tranzitie, cu atat mai mult NU trebuie sa ne facem chiar noi romanii - griji ASTAZI - ca vom avea inmatriculate 8.000.000 de masini electrice MAINE sau POIMAINE si nu vom fi capabili sa asiguram energia electrica necesara pentru incarcarea acestora.
4. Concret, pentru o populatie a Europei undeva peste 746.000.000 locuitori, producatorii auto mondiali NU vor reusi sa produca, la sfarsitul anului 2021 nici macar un numar total de 700.000 de masini electrice care sa ajunga a fi vandute pe Batranul Continent - chiar daca cererea pentru acestea este in crestere permanenta!!!!
O ZI EXCELENTA SA AVETI!!!!
Pai n-ai zis nimic de gaia, de baetii dastepti, de emol, de orbi-surzi, de 'nezau, de creiere spalate, de covrigi, MLBGTL, de paraecomarcsisti, de caldura universului care incalzeste corul pamantului, de covrigu furat, de mintea controlata prin 5G-ul din vaccin
pfff...praffff
pai asa? sa cobori tu nivelul forumului in asa hal?
Oricum, problema nu este lipsa energiei electrice la centralele electrice, ptr ca s-au inchis multe fabrici, uzine si alte...
Problema este la distributia energiei electrice si ptr dezoltarea ei e nevoie de bani, multi bani.
Muncesc in domeniul instalatiilor electrice si pot sa va spun ca la un bloc construit recent, dupa ce se iau toti coeficientii de simultaneitate, la postul de transformare se ajunge la max 2.0kW / apartament. Deci postul ala poate sa tina maxim 2.0kW pentru fiecare apartament simultan. 2.0kW este o aproximare, care poate sa varieze in functie de numarul apartamentelor. Cu cat sunt mai multe apartamente, cu atat numarul este mai mic.
Si calculele sunt facute respectand PE132-2003, daca vreti sa verificati. Se schimba metodologia de calcul? Nu stiu, dar inca se foloseste normativul asta si toate blocurile sunt construite asa.
Mai nou este un ordin, in care se solicita prize pentru masini electrice si infrastructura ptr o eventuala extindere. Dar proiectantii nu prea stiu de ordinul respectiv.
Deci cu incarcatul masinii la bloc....
Dar daca facem o proiectie in timp si gandim doar un viitor integral electric, eu il consider imposibil.
Masinile electrice pot sa reprezinte o alternativa, dar nu pot sa inlocuiasca masinile termice integral.
Sau pot sa inlocuiasca masinile termice integral, dar la niste costuri la care nu se mai justifica utilizarea lor.