Lansarea lui Bentley Bentayga a fost una dintre cele mai inspirate mutări ale constructorului englez. Primul SUV din istoria Bentley este deja un succes, iar Rolls Royce se grăbește să propună un rival. Știm deja că viitorul model 4x4 al subsidiarului BMW se va numi Cullinan și se va lansa în maxim doi.
Ceea ce nu știam până astăzi este că Rolls Royce refuză să-și numească modelul un SUV, preferând să se refere la el ca la un vehicul înălțat.
”Cullinan? Îl vom numi un vehicul înălțat, pentru moment. Nu-l putem numi SUV. Nu ar fi corect pentru că nu este neapărat sportiv și nu este neapărat utilitar”, a declarat Andrew Boyle, directorul de comunicare Rolls Royce.
Prin urmare, toate informațiile care anunțau un SUV capabil să rivalizeze cu Bentley Bentayga se dovedesc a fi acum inutile, pentru că modelul Rolls Royce va fi complet diferit de ceea ce am văzut până acum în acest segment.
Chiar Boyle o recunoaște: ”Un număr mare de branduri activează în acest segment, fiecare cu propria interpretare a ceea ce ar trebui să însemne un SUV de lux. Trebuie să aveți răbdare pentru a vedea la ce ne-am gândit noi. Sunt sigur că veți considera interpretarea noastră una complet diferită de ceea ce ați văzut până acum”.Primele date tehnice vorbesc despre un vehicul construit pe o platformă din aluminiu, creată și pentru a sta la baza viitoarei generații Phantom. Această nouă arhitectură va putea primi și propulsoare electrice, deși este încă neclar ce fel de hibridizare va adopta Rolls Royce și când o va face.
“Nu este ceea ce vedeți și credeți, ci ceea ce denumim și descriem noi” – reușit eufemism! Vehicul ȋnălțat…Ăștia au impresia că toată lumea este lovită la creieri de infantilism. Ca și cum o prostituată nu s-ar mai numi prostituată, ci prestatoare de servicii necesare bărbaților singuri și, după finalizare, recunoscători.
"Nu este neapărat sportiv / utilitar”, ci neapărat…hidos. Precizez: este strict opinia mea.
“Ceva ce n-ați mai văzut până acum” – da’ nici n-aș fi dorit vreodată să văd…
Ȋn 1950, Rolls Royce a creat o variantă pickup-truck a modelului Phantom IV, dar numai cu rol experimental, fiind menită uzului propriu al fabricii (iată o atitudine revoluționară, dar, totodată, chibzuită). Ȋnsă, astăzi, pare că duhul automobilismului este…posedat. Se ȋncumetă careva la “exorcizare” ? Sau toți, de la vlădică până la opincă, acceptă senini situația și chiar exultă la absolut orice idee “nouă”, cum, de altfel, se (tot) ȋntâmplă ?
Cumplit handicap (inconștient) trebuie să fie “anestezierea” discernământului…Cumva mass-media poartă vina principală???