Rolls Royce a uimit audiența prezentă în cadrul Concursului de Eleganță Villa d'Este odată cu dezvăluirea noului Sweptail, un model unic, dezvoltat de constructorul britanic la cererea unui client foarte bogat. Acesta ar fi plătit peste 10 milioane de euro pentru construcția mașinii și ar fi fost implicat în toate fazele de creație.
Proiectul a vrut să demonstreze lumii întregi că Rolls Royce poate da naștere unui model unic, creat fix după dorința clientului. Într-un interviu acordat celor de la Autocar, Giles Taylor, directorul de design al companiei, a declarat că este puțin probabil ca un alt client să fie implicat în procesul de producție atât de mult cum a fost clientul lui Sweptail. Cu toate acestea, Taylor a lăsat să se înțeleagă că brandul este deschis și pentru alte proiecte unice.
„Nu cred că vom repeta vreodată nivelul de implicare al acestui client pentru mașina noatră. Nu pentru că nu ne dorim asta, ci pentru că există mereu riscul ca un client să interpreteze greșit ținta proiectului. Există riscul de a da naștere unei mașini care nu se potrivește cu brandului sau cu profilul clienților noștri. Există posibilitatea să oferim și alte mașini construite la comandă, însă raportarea la client va fi diferită. Noi vom crea exemplarul unic și apoi vom încerca să îl vindem unui client potrivit. Este o idee, nu o plan, dar am putea activa în direcția asta”, a declarat oficialul Rolls Royce.Tot el a susținut că nașterea unei mașini unice ridică multe probleme și la nivel de siguranță, pentru că există posibilitatea ca o mașină să nu treacă anumite teste. Acesta este și unul din motivele pentru care Rolls Royce a decis să păstreze capota lui Phantom atunci când a desenat Sweptail.
via autocar
"Există riscul de a da naștere unei mașini care nu se potrivește cu brandului sau cu profilul clienților noștri."
asta pe englezeste se numeste "wishfull thinking"...si asa iti mai repeti textele de ajungi sa crezi numai tu in ele.
Ok, fiecare cu parera lui, da' dece ignori in mod voit dificultatile tehnice ce rezida din constructia unui automobil (ca unicat) , la standardele de calitate si siguranta tipice unui constructor de talia lui RR? Omiti chiar un eventual derapaj de imagine a producatorului care (in virtutea principiului clientul nostru stapanul nostru) poate sa o inregistreze daca ajunge sa scoata la lumina orice obsesie sau inchipuire cu pretentie auto ale “designerului" amator. Pentru ca Sweptail daca nu ar fi fost pe "gustul" englezilor cu siguranta ar fi spus "pas" de la primul pas cu topate meleoanele lu' nea omu, al de'a dat lovelele.
Modelul asta nu e "bata" pe care ti-o inchipui tu, ci doar vitrina prin care RR isi declara posibilitatile de personalizare si deschiderea catre un design mai apropiat de nevoile clientului cu conditia ca "desenele" sa fie trecute prin filtrul celor care se pricep. Acum fie vorba intre noi, nici, Sweptail nu cred sa fi trecut lejer prin furcile caudine ale designerilor pentru ca, la Villa d'Este nu ajunge orice tabla pe patru roti cu etrierele vopsite cu sprayul si suspensiile coborate "like a boss".
Faptul ca are motorizare de BMW nu inseamna ca e nemteasca. E British toata ziua !