Nu este însă şi cazul celor de la Rolls Royce. Constructorul britanic a raportat rezultatele financiare pe anul trecut şi se poate lăuda, din nou, cu vânzări record. Este al treilea an consecutiv în care vânzările brandului de lux ating un nivel record.
În 2012, nu mai puţin de 3575 de exemplare Rolls Royce au fost vândute, cu 1% mai mult decât valorile înregistrate în 2011. La acest rezultat au contribuit mult creşterile din Orientul Mijlociu (+26%), Europa Continentală (+21%), Asia Pacific (+18%), Arabia Saudită (+63%) şi Germania (+15%).
Chiar şi aşa, Statele Unite şi China rămân ţările cu cea mai mare pondere în vânzările constructorului britanic.
Torsten Muller-Otvos, preşedintele executiv Rolls Royce, a declarat: ”Scopul meu în 2012 a fost acela de a obţine încă un an record.
Sunt încântat să anunţ rezultatele noastre pe 2012 şi să celebrez această performanţă. Am avut un an excepţional în ciuda provocărilor pe care le-am avut de înfruntat. Rolls Royce conduce acum piaţa de lux cu un avans considerabil.”via carscoop
Cam la fel si in industria auto. Cine a facut banul gramada, incepe si il plaseaza in investitiicat de cat sigure sau se bucura de viata. Un Rolls poate este un simbol al statutului dar poate fi privit si ca o investitie (mai putin), sau in unele cazuri, un accesoriu obligatoriu pentru accesul in anumite cercuri sociale, de afaceri, etc.
Populatia creste vertiginos de la an la altul, si e normal ca si numarul milionarilor care-si permit astfel de masini sa se mareasca. Partea trista este ca inainte de a saraci patura asta sociala, omul din clasa medie va ajunge primul la sapa de lemn.
Acum serios, stii care-i treaba cu meleonarii? Aceeasi dintotdeauna, surprinsa de penelul inegalabil al lui Eminescu in "Imparat si proletar"......Nicicand poezioara asta n-a fost mai rezonanta socialmente ca acum......
Apropo, ritmul demografic global, exploziv actualmente, va incepe sa se reduca incet-incet, va urma o perioada de platou si apoi......vai si amar. De ce? Pai sa le intrebam pe femeile postmoderniste, care au oroare sa mai procreeze, sa se mai dedice familiei si sa mai asculte poruncile divine aspre in privinta raportarii conjugale si intime la sot, fie el si bogatul bogatilor, ba tot mai multe (atat tutele, cat si mondenele), mai ales cele tinere, nici macar in relatii pre-logodna nu vor mai dori sa se implice, chiar daca te-ai zbate cu toate tacticile si subtilitatile curtenitoare posibile si chiar daca ti-ar creste milioanele pe frunte, deoarece vor fi acaparate cu tot frontul intrinsec de pocinogul si cancerul istoriei umane - carierismul. Sa nu-mi spuneti ca multi dintre voi nu va loviti zilnic de aceasta realitate cotidiana, ca nu va cred! Ma rog, eu am fost putin mai baftos :)
On topic: superluxul lui RR reflecta o viziune megalomanica a ultradezvoltarii ciber-tehnologice din prezent (pohta ce-au pohtit sau incununarea nihilista a carieristelor), ceea ce posesorilor le hraneste orgoliul pana la cote paroxistice......Superluxul autentic, centrat pe modelarea caracterului uman si pe crearea unei identitati intelectuale, gen Cadillac in secolul trecut, si-a pierdut miezul ezoteric; acum toate cazaturile "crizei" vor sa epateze cu orice pret, sa-i impunga (cu satisfactie sadica si perversa) pe "sarantoci" (pardon, "ratati"!) in coarda sensibila cu valentele lor "fericite" de "norocosi innascuti", "haruiti de Dumnezeu" (alde Berbecali), "meritocrati asudati 24 din 24" (in ce dracu', ca nu muncesc cu adevarat si nu se cultiva nici macar o secunda in toata viata lor?!), "realizati in viata" si, desigur, "protejati de lege", simtind o nevoie psiho-organica de etalare publica mai ardenta si mai pustiitoare decat instinctele obisnuite - de aparare, de foame si de procreere. Eu avansez ideea rationala ca acesti "oameni" sa infunde ospiciile (nu puscariile, ca si acolo pot duce un 'trai pe vatrai"), nu sa toceasca fotoliile aparatului de stat !!! Dixit.
Ideile tale sociale sunt formidabile, numai că reprezintă o readaptare scremută (te-ai muncit mult?) a unor texte mai vechi de-ale mele.
Uite aici o comparaţie care o să-ţi dea de gândit: 9000 nu avea prestanţa unui Rolls, dar sigur arăta mai intelectual decât Cadillac! Şi cu următoarea dilemă cred că te-am închis de tot: Saab a făcut carieră în raliuri dure, de anduranţă. GM?
Oricum, azi s-ar putea sa fie o dubla zi ghinionista pentru tine: 13.1.13. Ceva imi spune ca, intr-adevar, cuantic este deja istorie pentru AM......Mai ramane doar sa dispari efectiv.
Baieti, in loc sa ne luam de par hai sa vedem cum putem rezolva dilema.
Inexorabil, eu cred ca Cuantic are dreptul la fel ca oricine sa scrie si sa-si spuna parerea pe forumul asta. Daca administratorii m-au pasuit toti anii astia pe-aici, cu atat mai mult oricare din voi doi are dreptul la opinie pe Automarket.
Sincer, pana zilele trecute cand s-a facut cat de cat lumina, si eu am crezut ca esti SaabCuantic. Stilul de scris este apropiat si poate crea usor confuzii. Cred ca ai fi evitat mult din iritarea lui daca ti-ai fi clarificat de la bun inceput identitatea.
SaabCuantic: Te inteleg sa fii necajit. Totusi, hai sa nu pierdem din vedere imaginea de ansamblu si scopul final. Fiecare dintre noi are motivele lui pentru care scriem aici. Unii din plictiseala de la servici, altii din refulare iar altii pur si simplu din placere. Este alegerea ta de a nu mai scrie, dar ti-am mai spus, as prefera sa continui. Macar pentru eleganta frazelor si bogatia vocabularului, multi dintre noi avem ce invata. Daca nu poti chiar acum, lasa o bucata de timp si incearca sa treci peste animozitatea cu Inexorabil.
Nici mie nu-mi plac unii (putini) de pe-aici si este corect ca nici altora sa nu le placa de mine. Totusi, sa nu uitam ca la sfarsitul zilei nu suntem decat soferi, mai mult sau mai putin pasionati de o marca anume sau de masina pe care o conducem. Iar pasiunea pentru automobile este ceea ce ne leaga pe toti, buni, rai, intelepti sau mai bolnaviori la cap.