Rolls-Royce a prezentat noul Cullinan, primul SUV din istoria mărcii. Cel mai mare diamant descoperit până acum poartă numele de Cullinan, iar britanicii spun că aceasta este denumirea ideală pentru un SUV lansat sub logo-ul Rolls-Royce. Mai mult decât atât, oficialii constructorului britanic spun că noul Cullinan este un "vehicul cu caroseria înălțată" și nu un SUV.
Rolls-Royce Cullinan este produs pe noua platformă "Architecture of Luxury", acceași arhitectură folosită în prezent și pe Phantom VIII.
Rolls-Royce Cullinan: date esențiale
● Rolls-Royce Cullinan are o lungime de 5.341 de mm, lățimea măsoară 2.164 de mm, iar înălțimea ajunge la 1.834 de mm. Ampatamentul SUV-ului britanic este de 3.295 de mm.
● Imediat ce apeși butonul care descuie noul Cullinan, mașina coboară cu 40 de mm, pentru ca toți pasagerii să urce "fără efort" în SUV-ul britanic.
● Rolls-Royce a deliminat compartimentul pasagerilor de portbagaj cu ajutorul unui geam. Britanicii spun că astfel, în habitaclul vor pătrunde și mai puține sunete neplăcute. De asemenea, atunci când portbagajul este deschis, aerul rece sau cald nu o să "invadeze" zona ocupată de pasageri.
● Portbagajul lui Rolls-Royce Cullinan are un volum de 560 de litri, iar prin eliminarea ruloului se obțin 600 de litri.
În plus, bancheta spate poate fi rabatată, volumul de încărcare urmând să crească până la 1.930 de litri. Lungimea maximă a obiectelor care pot fi încărcate este de 2.245 de mm.● Hayonul lui Cullinan se numește "The Clasp" și este acționat electric. În plus, britanicii spun că acesta este construit din două segmente.
● Pentru pasagerii din spate, Rolls-Royce a pregătit două configurații. Prima dintre acestea se numește Lounge și poate găzdui maximum trei pasageri, iar a doua poartă denumirea de Individual. Aceasta din urmă promite doar două locuri cu scaune reglabile electric. Între acestea se află o consolă centrală fixă gândită pentru a găzdui o serie de băuturi fine și accesoriile necesare.
● Noul Cullinan are la bază platforma "Architecture Of Luxury" și beneficiază de un sistem de tracțiune integrală și de un sistem cu patru roți directoare. Raza de bracaj anunțată de Rolls-Royce este de 13.23 de metri.
● Sub capotă se află același motor V12 de 6.75 de litri pe care îl știm din gama Phantom. Propulsorul produce 571 de cai putere la 5.000 rpm și un cuplu motor de 850 Nm disponibil începând cu 1.600 rpm. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, iar timpul necesar pentru accelerația de la 0 la 100 km/h nu a fost anunțat. Consumul mediu este de 15 litri la 100 de kilometri.
● Rolls-Royce Cullinan are un mod special de off-road care poate fi accesat prin simpla apăsare a unui buton poziționat pe tunelul median.
Rolls-Royce nu a comunicat garda la sol a lui Cullinan, însă oficialii constructorului britanic ne asigură că SUV-ul poate trece prin vaduri adânci de 540 de mm.● În materie de siguranță, Cullinan promite o mulțime de sisteme moderne. SUV-ul britanic va fi oferit alături de tehnologiile Night Vision, Vision Assist, Wildlife & Pedestrian warning, Alertness Assistant, Collision Warning, Cross-Traffic Warning și Lane Change Warning.
● Și pentru că noul Cullinan este gândit și pentru aventură, Rolls-Royce promite o serie de module diferite pe care clienții le pot pune în portbagaj. Britanicii l-au numit Recreation Module, iar acesta integrează un sertar acționat electric în care clienții vor putea depozita accesoriile necesare activităților pe care au în plan să le facă. Fiecare modul poate fi stocat separat și încărcat în portbagajul lui Cullinan doar atunci când este nevoie.
● Rolls-Royce nu a menționat suma pe care trebuie să o achite clienții pentru Cullinan, însă publicațiile internaționale afirmă că prețul de pornire al noului model va fi de circa 280.000 de euro.
London Cab pe steroizi.
Traim intr-o lume nebuna? Da.
Banii se fac mai usor ca inainte? Da.
Multi oameni care nu stiu ce sa faca cu ei? Da.
Masina este mega super opulenta si bling bling? Da.
Pret de pornire 300k? Cu optionale 400k?Da.
Complet inutil? Da.
Si lista poate continua. Asa ca de ce nu ar fi un succes?
In termeni mai romanesti, sa vada fraierii cine e sefu'
Personal as alege Bentayga de la rivalul Bentley daca as fi vreun nobil englez, dar cum nu sunt, prefer Urus (daca as avea cu ce sa il iau).
Asteptam Aston Martin/Lagonda cu replica lor (deja au aparut poze, care insa nu ma dau pe spate) si pe Ferrari peste ceva vreme, intrucat Mercedes deja are raspunsul pregatit (si acesta chiar este in trei volume).
Vezi ca toate RR-urile au acele guri rotunde de aerisire. Si toate Bentley-urile. Si Mercedes S-Class. In toate cazurile observi o nota de low-cost?
Apropo, volanul in trei spite nu iti aduce cumva aminte de Lada Vesta?
macar sa fi fost electric.
La cît de colțos e, nu doar diuzele de aer puteau fi deci pătrate, ci și volanul.:-)
(n.b. Schițele preliminare din slide-show par mai digerabile decît rezultatul final - avînd și cîte-o curbură pe ici-pe colea, iar frontispiciul ăla de templu masonic ținînd loc de grilă frontală fiind mai discret integrat în capotă.)
Nu surprinde nici masivitatea BMW-ului ăsta X7 pentru petro-șeici (peste Hummer H2, deja un monstru), nici emisiile (341 g CO2/km), nici luxul opulent-decadent al interiorului sau așteptatele (nu de mine-voi) module/truse de pescuit/îmbătat/etc costînd 50-60.000 euro fiecare.
Filosofînd ceva mai generalizant -și degeaba, evident -, ceva îmi spune uitîndu-mă la coșmelia asta că și atlanții au fabricat ceva p-aproape cîndva.
...Dar n-au mai apucat să bage și-un facelift aurit / încrustat cu cristale Marafetowski, că i-a luat apa (Sâmbetii :-)).
https://prntscr.com/ld8kub