Rocket Concept: Gaddafi devine primul presedinte-designer auto

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 02.09.2009
Colonelul Muammar Gaddafi, cel care conduce destinele Libiei de 40 de ani, debuteaza ca designer auto prin ineditul concept The Rocket. Acesta este prezentat ca "cea mai sigura masina din istorie".

Una dintre marile surprize ale anului in materie de concepte si design auto vine din Libia, acolo unde liderul Libiei, Muammar Gaddafi, a prezentat in cursul zilei de ieri un prototip desenat chiar de el. Colonelul Gaddafi, omul care se afla in fruntea Libiei inca din 1969, devine cel mai varstnic debutant in lumea designerilor auto, acesta implinind 67 de ani in luna 7 iunie.

Modelul dezvoltat de Gaddafi a primit denumirea oficiala The Rocket (sau, in libiana, Saroukh el-Jamahiriya), fiind prezentat de creator sau ca "un sedan cu patru usi cu un nivel de siguranta extrem de ridicat". Numele provine din forma aerodinamica ascutita a partii frontale si a celei posterioare, care au fost concepute astfel incat sa semene cu cele ale unei rachete. La capitolul siguranta, The Rocket se poate lauda cu numeroase airbag-uri, cu un sistem electronic de aparare si cu un spoiler frontal care apara pasagerii in caz de impact, desprinzandu-se de restul masinii si activand zonele de deformare controlata.

Modelul experimental a fost prezentat de Gaddafi oficial in cadrul summitului Uniunii Africane, care a avut loc la Tripoli, capitala Libiei, Gaddafi prezentand doua versiuni de culoare pentru The Rocket.

Proiectul nu a fost realizat pe banii proprii ai liderului libian, sumele de care a avut Gaddafi nevoie apartinandu-i Companiei Libiene de Investitii, aceasta avand in vedere chiar si constructia unei mici fabrici in apropiere de Tripoli pentru a putea sa produca in serie masina desenata de Gaddafi. Productia efectiva a prototipului fost realizata de italienii de la Tesco TS, costul total al unui exemplar fiind de doua milioane de euro.

"Liderul nostru si-a petrecut foarte multe ore din valorosul sau timp gandindu-se la o solutie adevarata. A rezultat cea mai sigura masina produsa vreodata in lume. Inventia celei mai sigure masini din istorie este dovada faptului ca revolutia libiana este construita pe baza fericirii oamenilor", a declarat Dukhali Al-Meghareff, presedintele companiei care a finantat proiectul lui Gaddafi

via | Der Spiegel

 

Comentarii (27)

  • mult prea tare
    no comment
    1 7
  • nu-i rea deloc
    Arata binisor. Nu prea sunt poze sa imi fac o parere generala. Spatele nu este prea reusit dar...cine stie..
    3 4
  • racheta..
    sol-sol?
    4 3
  • mariuselo
    sunt curios ce coeficient de aerodinamica are..
    6 1
  • Loool
    Evindent , rachetele astea or sa le trimita catre Iran.
    8 2
  • civic
    se pare ca sursa de inspiratie a fost civic...forma per total seamana cu noul civic...in mare zic
    4 6
  • Robert
    Ceausescu reloded
    Stirea asta imi aduce aminte de Ceausescu, cum a facut el metroul din Bucuresti, Casa Poporului sau canalul Dunare-Marea Neagra.

    Parca il si vad cum proiecta cu manuta lui Casa Poporului, bineinteles cu ajutorul savantei coana Leana.

    Sunt sceptic ca Gaddafi se pricepe sa deseneze o masina. Cred ca singurul sau aport au fost dolarii investiti si eventual unele indicatii despre modul in care vrea sa arate.

    ce urmeaza? Gigi Becali va desena viitorul Maybach???
    24 0
  • @Robert
    da, dar se va numi Oybach ;)
    25 3
  • ........
    varza
    6 5
  • In deplin acord cu Robert
    Cu siguranta nu stie gadafi sa calculeze o limita normala, nu sa se mai gandeasca el si la masuri de securitate a pasagerilor si a pietonilor....

    Apoi, n-as da nici 100 de euro pe o asa uratenie, dara-mi-te 2 mil de dolari. Raman la pararea pur obiectiva ca in materie de siguranta si de tehnologie, Mercedes S Class ramane etalonul de urmat pentru toti constructorii din lume. O fi avand Maybach luxul sau Bugatti motorizarea, dar S Class din acest punct de vedere va ramane CEA MAI EFICIENTA MASINA DIN LUME! (luata per total).

    Deci mai lipsea Fidel Castro cu o realizare tehnica de exceptie, Kim Jong Il si altii de acest gen...
    2 6
  • Mda
    Acelasi lucru a facut si Ceausescu cu Lastunul. Si a iesit o porcarie.
    4 0
  • ochelari
    cred ca e greu sa parchezi chestia asta ascutita.. oricum ..e clar ca inaintand in viata, vederea devine din ce in ce mai proasta... :(
    1 0
  • bodytsu
    Urata masina... zici ca a fost prinsa la mijloc intr-un accident ceva :)))
    1 2
  • NeoGalaxy
    Dar Casa Poporului si Transfagarasanul, Portile De Fier si inca vreo 20 de realizari scuze dar sunt extraordinare. Plus o datorie externa 0 cred ca au contat foarte mult. Deh... pacat de oameni ca nu stiu ce vor. China, o mare putere comunista va domina lumea pentru ca vedeti voi.. pe Pamant conteaza doar cantitatea nu calitatea, iar comunismul sta foarte bine la cantitate :)

    Masina asta o fii proasta dar o vor cumpara multi, pentru ca pare ceva exclusivit si toti prostii cu bani o vor dori, se numeste vanitate parca ;)

    P.S. Voi cate statii de metrou nou stiti construie in maxim 1 an? Eu nu stiu nici una dar in 79 cand eu ma nasteam, erau vreo 10 construite in maxim 2 :))) Asta da realizare.
    9 2
  • florinel
    ;))
    Ce covorashe persane are :))
    1 1
  • Andrei
    Alfa
    spate de brera :D
    0 3
  • @NeoGalaxy - cred ca nu e cazul sa regretam comunismul si cu atat mai putin pe Ceausescu. Remember the times - un apartament cu 3 camere si o Dacie era tot ce puteai avea pe vremea aceea, dupa ce mancai creveti si conserve de peste jumatate de viata. Ca sa nu mai zic ca despre internet am fi auzit probabil de la bulgari.

    Masina este oribila. Ca si mintea bolnava care a desenat asa ceva.
    5 4
  • kinder
    lol
    interesant designul...dar sa va zic ce-a zis prietena mea cand a vazut imaginile..."parca-i fier de calcat!"...si il scoate din dulap si mi-l arata si chiar seamana...lol
    7 0
  • rocket
    star wars
    Cred ca se inspira din Star Wars si mai exact casca soldatilor.
    4 0
  • Este vorba de relansarea unui proiect mai vechi
    Am mai citit acum cativa ani despre initiativa aceluiasi presedinte, pentru realizarea unui autoturism care sa elimine pe cat se poate consecintele unui accident frontal.

    Vazand pozele, ma intreb doar ce se poate intampla daca o astfel de masina intra in alta, perpendicular, adica in dreptul portierelor sau in dreptul stalpului central... ma gandesca ca poate asa nu mai e foarte "safe"

    Oricum, ca si proiectul de acum cativa ani si cel prezentat aici, arata destul de bine la capitolul design. (este vorba de o initiativa personala a "dlui presedinte", bineinteles in cadrul unei echipe de ingineri care se ocupa cu dezvoltarea unui nou autoturism)
    1 0
  • ceausescu reloaded
    la ora 20...cantarea Libiei...oda presedintelui iubit, inginer de exceptie, designer de renume mondial, parinte al Libiei, tie iti multumim. Cati oare isi mai aduc aminte de CACATURILE astea? Evident, schimband doua nume.

    In fine nimeni nu regreta comunismul si vremurile preaimpuscatului dar am un feeling ca s-au facut mai multe pe vremea lui ceasca si a savantei decat acum. Dar asta e alta poveste

    Cat despre masina....tampitul ala de gadaffi, cel mult a facut ceea ce facea si ceausescu. Azi i placea maine schimba din temelii. Si la sfarsit...opera conducatorului iubit!

    pam, pam!
    2 1
  • impact pietoni
    la un impact cu un pieton, se obtin doua jumatati de pieton. ... cea mai sigura masina...
    3 1
  • Si strugurii sunt acri
    Si strugurii sunt acri dar si noi suntem mai destepti ca altii. De-aia avem o tara de 22 de milioane de potentiali guvernanti in care toata lumea stie ce trebuie facut dar nu face nimeni nimic...Dragii mei carcotasi: puneti dracu' mana si CREATI VOI o masina sau pana la urma CREATI ORICE, fie si ceva urat; Si abia dupa aia sa aveti impertinenta sa criticati lucrarile altora.
    Fie vorba intre noi, credeti ca GIUGIARO deseneaza cu mana lui? nici pomeneala, are o armata de proiectanti si desenatori, el doar spune ce vrea sa iasa !!!

    E simplu sa stai pe margine si sa huiduiesti; mult mai greu sa muncesti. In treacat spus, nu cred ca cei care critica lucrarile facute pe vremea lui Ceausescu erau nascuti in 1989. Nu sunt nostalgic si acum imi e mai bine decat mi-ar fi fost daca continua regimul. Insa nici nu exista comparatie cu DEZASTRUL facut de guvernele venite dupa 1990.
    2 1
  • La lupta pentru pace!
    @BBB (in special)

    Traiasca Na za Banga, Viva Che, Sus Mao, Fidel e cu noi.
    Ce ne facem ca nu prea mai are cine sa creeze, au imbatranit sau au murit geniile... ;-)
    1 0
  • the dictator
    Mintea scurta... guvernele de dupa 89 cel putin primul a venit parca cu 97% , asa ca cine i-a pus ii si merita! Se vorbeste de dezvoltare... dar nimeni nu realizeaza ca ceea ce s-a facut inainte a fost fortat si oricum extrem de putin comparabil chiar cu vecinii nostri... si inca avem doar o "autostrada" si aia vai de capul ei...... ca sa nu mai amintesc de riscurile unei excursii pe Transfagarasan... mai bine cinstiti-va cu o tuica si "dormiti linistiti"!!!
    0 0
  • Observator
    tare
    Inca o cheltuiala inutila dpdv economic dar utila probabil dpdv propagandistic in cercurile libiene de influenta .
    0 0
  • What the hell?
    Ce mama dracu e cu masina asta?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru