Rocket Concept: Gaddafi devine primul presedinte-designer auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Una dintre marile surprize ale anului in materie de concepte si design auto vine din Libia, acolo unde liderul Libiei, Muammar Gaddafi, a prezentat in cursul zilei de ieri un prototip desenat chiar de el. Colonelul Gaddafi, omul care se afla in fruntea Libiei inca din 1969, devine cel mai varstnic debutant in lumea designerilor auto, acesta implinind 67 de ani in luna 7 iunie.
Modelul dezvoltat de Gaddafi a primit denumirea oficiala The Rocket (sau, in libiana, Saroukh el-Jamahiriya), fiind prezentat de creator sau ca "un sedan cu patru usi cu un nivel de siguranta extrem de ridicat". Numele provine din forma aerodinamica ascutita a partii frontale si a celei posterioare, care au fost concepute astfel incat sa semene cu cele ale unei rachete. La capitolul siguranta, The Rocket se poate lauda cu numeroase airbag-uri, cu un sistem electronic de aparare si cu un spoiler frontal care apara pasagerii in caz de impact, desprinzandu-se de restul masinii si activand zonele de deformare controlata.
Modelul experimental a fost prezentat de Gaddafi oficial in cadrul summitului Uniunii Africane, care a avut loc la Tripoli, capitala Libiei, Gaddafi prezentand doua versiuni de culoare pentru The Rocket.
Proiectul nu a fost realizat pe banii proprii ai liderului libian, sumele de care a avut Gaddafi nevoie apartinandu-i Companiei Libiene de Investitii, aceasta avand in vedere chiar si constructia unei mici fabrici in apropiere de Tripoli pentru a putea sa produca in serie masina desenata de Gaddafi. Productia efectiva a prototipului fost realizata de italienii de la Tesco TS, costul total al unui exemplar fiind de doua milioane de euro."Liderul nostru si-a petrecut foarte multe ore din valorosul sau timp gandindu-se la o solutie adevarata. A rezultat cea mai sigura masina produsa vreodata in lume. Inventia celei mai sigure masini din istorie este dovada faptului ca revolutia libiana este construita pe baza fericirii oamenilor", a declarat Dukhali Al-Meghareff, presedintele companiei care a finantat proiectul lui Gaddafi
via | Der Spiegel
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Lando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. (13.09)
-
Nissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. (24.05)
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Parca il si vad cum proiecta cu manuta lui Casa Poporului, bineinteles cu ajutorul savantei coana Leana.
Sunt sceptic ca Gaddafi se pricepe sa deseneze o masina. Cred ca singurul sau aport au fost dolarii investiti si eventual unele indicatii despre modul in care vrea sa arate.
ce urmeaza? Gigi Becali va desena viitorul Maybach???
Apoi, n-as da nici 100 de euro pe o asa uratenie, dara-mi-te 2 mil de dolari. Raman la pararea pur obiectiva ca in materie de siguranta si de tehnologie, Mercedes S Class ramane etalonul de urmat pentru toti constructorii din lume. O fi avand Maybach luxul sau Bugatti motorizarea, dar S Class din acest punct de vedere va ramane CEA MAI EFICIENTA MASINA DIN LUME! (luata per total).
Deci mai lipsea Fidel Castro cu o realizare tehnica de exceptie, Kim Jong Il si altii de acest gen...
Masina asta o fii proasta dar o vor cumpara multi, pentru ca pare ceva exclusivit si toti prostii cu bani o vor dori, se numeste vanitate parca ;)
P.S. Voi cate statii de metrou nou stiti construie in maxim 1 an? Eu nu stiu nici una dar in 79 cand eu ma nasteam, erau vreo 10 construite in maxim 2 :))) Asta da realizare.
Masina este oribila. Ca si mintea bolnava care a desenat asa ceva.
Vazand pozele, ma intreb doar ce se poate intampla daca o astfel de masina intra in alta, perpendicular, adica in dreptul portierelor sau in dreptul stalpului central... ma gandesca ca poate asa nu mai e foarte "safe"
Oricum, ca si proiectul de acum cativa ani si cel prezentat aici, arata destul de bine la capitolul design. (este vorba de o initiativa personala a "dlui presedinte", bineinteles in cadrul unei echipe de ingineri care se ocupa cu dezvoltarea unui nou autoturism)
In fine nimeni nu regreta comunismul si vremurile preaimpuscatului dar am un feeling ca s-au facut mai multe pe vremea lui ceasca si a savantei decat acum. Dar asta e alta poveste
Cat despre masina....tampitul ala de gadaffi, cel mult a facut ceea ce facea si ceausescu. Azi i placea maine schimba din temelii. Si la sfarsit...opera conducatorului iubit!
pam, pam!
Fie vorba intre noi, credeti ca GIUGIARO deseneaza cu mana lui? nici pomeneala, are o armata de proiectanti si desenatori, el doar spune ce vrea sa iasa !!!
E simplu sa stai pe margine si sa huiduiesti; mult mai greu sa muncesti. In treacat spus, nu cred ca cei care critica lucrarile facute pe vremea lui Ceausescu erau nascuti in 1989. Nu sunt nostalgic si acum imi e mai bine decat mi-ar fi fost daca continua regimul. Insa nici nu exista comparatie cu DEZASTRUL facut de guvernele venite dupa 1990.
Traiasca Na za Banga, Viva Che, Sus Mao, Fidel e cu noi.
Ce ne facem ca nu prea mai are cine sa creeze, au imbatranit sau au murit geniile... ;-)