Elon Musk, CEO-ul Tesla, a dezvăluit planurile pentru Robotaxi, care va fi lansat oficial pe 8 august.
În timp ce Musk nu a spus multe despre această mutare, el a promovat ideea de taxiuri robot de ani de zile. Acest moment face parte din planul de lungă durată a lui Elon Musk.
În acest plan, Musk a declarat că odată ce conducerea autonomă este aprobată de reglementatori, asta va însemna că oameni pot chema un model Tesla oriunde, oricând.
Directorul Tesla a mai spus că unul dintre obiectivele planului era să permită proprietarilor să facă bani de pe urma mașinile proprii atunci când nu le folosesc.
Practic, posesorii de Tesla vor putea, cu ajutorul aplicației, să își înscrie mașinile în flota Tesla. Asta înseamnă că în timp ce oamenii sunt la muncă, mașinile lor vor genera bani.
Musk a mai spus că acest lucru ar scădea destul de mult costul real al deținerii unui model, până la punctul în care aproape oricine ar putea deține o Tesla. În plus, Musk a promis că Tesla va opera propria flotă de Robotaxiuri în piețele unde cererea depășește oferta.
Desigur, aceste declarații au fost date acum opt ani și Musk nu are exact cel mai bun istoric în ceea ce privește respectarea promisiunilor.
Totuși, dacă data de lansare este adevărată, ar reprezenta o schimbare importantă în industria auto.
Dar si alte probleme logistice. Gen accidente, care sunt la ordinea zilei.
Da unu in masina ta care face pe taxiu'!
Cum e cu raspunderea? Masina ta, taie calea cuiva si acel cuiva trage de volan si face accident major cu fatalitate.
Sau masina ta autonoma schimba directia si un nenorocit pe 2 roti strecuraci e prins in offsaid.
Sau pasagerul se grabeste si ii cere masinii sa "step on it" si masina , ca un taximetrist bun ce este, ii da bine ci e prinsa de radar.
Exista dinainte de EVs și nu inventează Tesla asta. Orice masina particulara poate fi folosita dacă îndeplinește niște criterii de siguranță și i se montează în sistem care permite sa fie deblocată prin telefon.
Chestiile astea autonome cum s-a menționat rămân in filmele SF.
Oricum după uglytruck și succesul excepțional, Tesla “uimește” din nou.
Pentru mine este un semn de neputința, dar Musk știe mai bine, sau nu?
Noaptea NU bate vântul prin fabrici.
Am dat și cu mopul și daca-i cazul o fac cu plăcere, doar că-s muuult prea bine plătit (nu mă dau mare… sunt).:)))
Față de tine (un parvenit și un nesimțit) eu respect orice muncă și pe oricine care muncește, mai ales pe cei care dau cu mopul. Majoritatea au foarte mult bun simț. Tu pe de altă parte arăți în fiecare zi cat ești de limitat și incapabil să demontezi ceea ce spun prin argumente. Tot ce spui este zero, nimic nu se întâmplă… “Dutz” este un avatar și pentru mine este o joacă pe care tu n-ai cum s-o pricepi.
PS Vânzarile de electrice sunt varză și încă sunt subvenționate de nesimțiți și limitați ca tine. Electricele de astăzi sunt gadget-uri uzate moral.
Pentru mulți mașina este o extensie a casei. Am obiecte personale, este curată și întreținută impecabil.
Dacă tu îți iei o Tesla de 50.000, o s-o înscrii în aplicație pentru a fi folosită de alții?
Pentru genul acesta de serviciu trebuie folosite mașini low, low cost. Vezi ce este folosit de Uber-iști.
Dacă eu vrea să ajung din A în B în regim de taxi mă interesează în primul rând prețul. Dacă ești apreciat și valoros, cum este cazul meu, ai mașină și șofer de la companie, nu stau eu după o aplicație si să aștept te miri cât.
Ținem “legătura” ;)
Auzi, dar de plouat, plouă noaptea, sau doar vântul e mai timid?
Când ai ieșit ultima oară noaptea din ospiciu?
Aud, văd, simt, am gust, am miros și am “radar” de proști… de aceea ai căzut în plasă.
“Porturile europene sunt pline de autovehicule importate din China, care nu au mai ajuns la dealeri sau clienții finali. Producătorii și distribuitorii de automobile se confruntă cu o încetinire a vânzărilor și cu un deficit în lanțul de livrare al acestora.”
Hai cu Busu la meteo… clovnilor le stă bine împreună ;)
Ești atât de prost că te-ai bucurat de “succesul” Tesla (-8%) VS BYD (-24%)… la fel de profitul Tesla peste BMW. Poi la Tesla guru Musk a vrut să tragă un tun anul trecut (probabil ultimul) de peste 40 de mild de USD, dar o doamna judecător i-a spus hai pa!!! De unde “lua” el 40 de mild BONUS când tot profitul a fost de sub 15???
PS te asigur că nu o să ai niciodată ultimul cuvânt… tu fiind un ciumpalac limitat este imposibil, tu îți dai vânturi… este maximul ce poți genera.
Generalizările și extrapolările de cretini pe care le folosești sunt simptome clare de impotență și limitare cerebrală… ;)
Dacă ai avea radar de proști rămâneai de mult fără permis, prostovane.
"Aud, văd, simt"
Vântul noaptea nu auzi? Nu-l simți? Nu vezi copacii, frunzele?
Pe cat ești de prost pe atât ești de fudul.
Hai, pa, vorbim mâine.
Cateodata dau cu virgula declaratiile lui Musk.
Toate serviciile de "sharing" au devenit rapid servicii majoritar profesioniste. Cu alte cuvinte marea majoritate a masinilor ce presteaza ride sharing fac asta ca business nu pentru un ban in plus cum s-au promovat initial. La fel e si cu Airbnb sau altele de genu unde gasesti cvasimajoritar proprietati in regim hotelier nu casele oamenilor care vor sa faca un ban in timp ce se duc in vacanta. Ride-sharingul este un business si a ajuns asa la scurt timp dupa lansare.
Serviciile alea de "private ride sharing" de care zici tu sunt din cele cu femei si nu fac obiectul discutiei asteia.