Rivian, un start-up din SUA, lansează un pick-up electric: din 2021, modelul cu autonomie de peste 640 de kilometri va fi disponibil și în Europa

de Cornel Șocariciu
Luni, 26.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rivian R1T, un pick-up electric dezvoltat de un start-up din SUA, va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Modelul electric va intra pe linia de asamblare în 2020, iar europenii îl vor primi în 2021. Pick-up-ul este capabil să dezvolte peste 750 CP, iar autonomia maximă promisă de constructor trece de 640 de kilometri.

Rivian, un start-up din SUA, a publicat primele detalii referitoare la pick-up-ul R1T. Modelul va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, eveniment care își deschide porțile în 28 noiembrie.

Rivian R1T are o lungime de 5.465 de mm și va ajunge pe piața din SUA la finalul anului 2020. Totodată, reprezentanții Rivian spun că viitorul pick-up va putea fi cumpărat și de publicul european începând cu prima parte a anului 2021.

Rivian R1T mizează pe o platformă specială care a permis integrarea a patru motoare electrice. Puterea totală a sistemului electrc va fi de 765 CP și 1.120 Nm. În primă fază, americanii vor veni cu două pachete de acumulatori. Varianta de bază va avea 135 kWh și promite o autonomie de peste 480 de kilometri, iar vârful de gamă va miza pe un acumultor cu capacitatea de 180 kWh (autonomie de peste 640 de kilometri).

Conform reprezentanților Rivian, accelerația de la 0 la 96 km/h are loc în 3 secunde, iar sprintul 0 - 160 km/h se desfășoară în mai puțin de 7 secunde.

Oficialii start-up-ului american spun că R1T are un unghi de atac de 34 de grade, un unghi de degajare de 30 de grade, iar adâncimea maximă a vadului pe care îl poate traversa este de un metru.

Pick-up-ul R1T va fi echipat cu o suspensie pneumatică, iar garda la sol va fi de maxim 360 de milimetri.

Pick-up-ul Rivian R1T va fi asamblat într-o fostă uzină Mitsubishi din Illinois a cărei capacitate de producție va fi 350.000 de unități pe an. Conform reprezentanților Rivian, cei interesați de pick-up-ul R1T pot depune deja o precomandă însoțită de un avans de 1.000 de dolari.

Via | Autocar

Comentarii (13)

  • Bai ma lasi ! Ma incearca sentimente contradictorii dupa ce am parcurs stirea si am vazut pozele, dominate totusi de un sentiment de scepticism in privinta performantelor expuse acolo. Parca suna prea bine. Dar sunt impresionat de originalitatea design-ului cel putin si nu arata deloc rau. Eu unul le tin pumnii astora, sper sa nu fie doar o..teapa !
    11 5
  • Exact de asta aveau nevoie europenii: un pick-up de 750 CP care să prindă suta-n trei secunde.
    ...Fie el și electric (de s-o importa și la noi, centrala de la Cernavodă are musai nevoie d-un nou reactor. :-))

    Serios acu, aștept demult alte e-noutăți. De ex. un BEV sportiv biloc, lung de max 3,50 m și f. ușor, fiindcă fără tone de baterii.
    Aștept degeaba, știu (deși unii-mi vor spune că există deja Twizy :-P)
    15 3
  • someone
    asta ma intrebam si eu : de ce e nevoie de masini electrice , gen suv si pick-up-uri care prind suta in 2sec si ceva? e nevoie de tone de baterii pentru o autonomie cat de cat decenta, lucru care face pretul sa explodeze.
    concentrati-va pe baterii cu incarcare rapida si cutii de viteze cu inca o treapta, nu pe cum sa inghesuiti cat mai multi kw in aceeasi platforma
    7 5
  • logo-ul din mijlocul volanului....denota cunostintele designerului despre lumea auto mondiala. Plus a celor care sunt cu aprobatu' din staffu' companiei.
    6 4
  • @vianu: Ri-VIANU ăsta nu-i cumva start-apu tău?! :-)
    11 3
  • @kiro

    crezi ca nu mi-ar fi placut? :)
    7 2
  • Găuroiul ăla dintre ușile spate și puntea spate e pentru bagaje sau pentru baterii?
    3 3
  • M-am lămurit: compartimentul respectiv e pentru crosele de golf.
    4 3
  • Adrian
    Deja sunt masini la vanzare care se lauda cu peste 600 km autonomie. Astia se pun in vanzare la final de 2020 cu 640 km? Sa dea din burta un 1000 km, sa le infloreasca, doar sunt americani.
    2 2
  • @someone/kirotractor : cam tarziu sa ne-ntrebam de ce sau rostul acestui model , uitati-va la puzderia de monstrii SUV-izati care au invadat piata. Ceva cerere trebuie sa existe. De ce pickup ,pai sunt americani si e un model in primul rand pt. piata de acolo , face parte din cultura lor, deci de ce nu daca se poate ? Nu mai departe de acu vreo 10 ani toata lumea se intreba aratand acuzator spre americani - de ce SUV-uri , iar acum... totul se transforma in SUV in Europa . "De ce?" -eu unul nici acum nu inteleg. Iar acum toti constructorii "cu pretentii" se bat in monstrii 4x4 cu multe sute de cai putere si neaparat testati (e ca un fel de certificare) pe N..ring. (Cred ca si camioanele o sa fie testate in curand acolo. ) Deci DE CE NU si acest start up , care basca mai e si electric si mai are si vreo 600 km autonomie daca ai nevoie si tot "la nevoie" poti sa faci si un "pipilica" la un semafor pe oricare din bolizii de lux testati cum spuneam mai sus pe deja plictisitorul N'ring.
    5 3
  • someone
    hey guys, mi se pare numai mie sau emblema de pe volan aduce f mult a renault?
    3 4
  • pai tocmai spuneam asta in primul meu comentariu :D
    3 2
  • AndreiRN
    Multi citesc dar parca pana acuma niciunul nu a inteles. "Pana la" inseamna maxima pe care o poate atinde folosint toate 4 motoare electrice. Ca sofer poti alege modul de rulare si sunt sigur ca nu o sa faca 640 km daca mergi cu toate 4 motoare la maxim. Vrei economie iti adaptezi stilul de mers.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru