MG Marvel R Electric este un SUV cu zero emisii, disponibil pe piața din China încă de anul trecut. Este, pe scurt, o versiune revizuită a modelului Roewe Marvel X, care a debutat în țara asiatică în 2018.
În luna martie a acestui an, MG Motors a anunțat că SUV-ul electric de segment C (rival pentru Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq și Kia Niro EV) va fi lansat și pe Bătrânul Continent în mai. Debutul a fost amânat mai apoi pentru luna octombrie.
Acum a venit momentul să aflăm mai multe despre noul MG Marvel R Electric și, cel mai important, cât costă în Europa.
3 NIVELURI DE ECHIPARE
Așadar, clienții de aici au la dispoziție trei niveluri de echipare: Comfort, Luxury și Performance. Primele două vin echipate cu două motoare electric, montate pe puntea spate, și dispun de 180 CP și 410 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 7.9 secunde, iar viteza de top este de 200 km/h.
Versiunea Performance plusează, pe lângă cele două unități de pe puntea spate, cu un motor electric pe față. electrice, care dezvoltă împreună 288 CP și 665 Nm cuplu. Repriza 0-100 km/h durează 4.9 secunde, iar viteza maximă rămâne neschimbată.
Așadar, avem o configurație cu trei motoare
AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 402 KILOMETRI
Indiferent de nivelul de echipare ales, bateria are o capacitate de 70 kWh și promite o autonomie de 402 kilometri (versiunile cu două motoare) sau 370 de kilometri pentru cea cu trei motoare. La o stație rapidă, încărcarea de la 5 la 80% se face în 43 de minute.
Habitaclul poate găzdui până la 5 persoane. Aceștia vor găsi aici un display central de 19.4 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch, tapițerie parțială din piele, climatizare pe două zone și plafon panoramic din sticlă, toate oferite în standard.
Versiunile Luxury și Performance plusează cu o cameră video cu vedere la 360 de grade, lumină ambientală, scaune față încălzite, sistem audio Bose și 14 sisteme de asistență.
În ceea ce privește spațiile de depozitare, portbagajul are un volum de încărcare de 357 litri, cu toate scaunele în poziție normală.
În partea din față mai există un spațiu de 150 de litri.Noul MG Marvel R Electric Comfort pornește de la 39.990 de euro în Europa. Pentru versiunea Luxury trebuie să plătești cel puțin 43.990 de euro, iar pentru Performance de la 47.990 de euro în sus.
via MG Motors
Inca un aspirator. Nimic nou sub soare. 400 si 370km autonomie in conditii ideale. Deci vara mai scadem 20% ca e cald si iarna vreo 30% ca e frig. Intrebati posesorii. Intrebati-i mai ales de ce merg cu 80 la ora maxim. Nu m-ar deranja deloc, problema lor, dar de ce o fac pe banda a doua?! Si toata chinezaria la minunatul pret de 40.000 de euro. Interesant e ca se vor gasi si prosti. Normal, pentru ca mama lor e mereu gravida.
Ne place, nu ne place, China va juca in continuare tare pe piata masinilor electrice iar piata se va autoregla.
Oricum faza cu autonomia electricelor e si mai tare ca a masinilor clasice:
1. Producatorul zice ca masina are autonomie 500km - bateria de la 100-0%.
2. Dar tot producatorul zice ca pentru a prelungi viata bateriei (garantia!!!) sa incarci intre 20-80%.
3. Practic mai raman 60% din baterie, adica 300km.
4. Vine si iarna mai pierzi 50% din baterie pe incalzire habitaclu, preincalzire baterie, mai ramai cu 150km.
5. Daca nu folosesti masina cateva zile, afla ca mai pierzi 1%/zi din baterie (managementul bateriei are nevoie de energie); sa zicem 5 zile a stat masina pe dreapta, mai pierzi 5% vara, iarna poate 10%.
6. Si asa au mai ramas 100km pe care ii poti folosi dupa bunul tau plac: mai lasi masina in paracare 10 zile sau dai o tura in jurul blocului si cam atat.
7. Daca pleci in concediu vreo 2-3 saptamani si lasi masina acasa, s-ar putea ca atunci cand te intorci sa fii nevoit sa suni la dealer, ca s-a golit bateria complet.
In concluzie, masina electrica trebuie sa stea in priza tot timpul, are nevoie de energie chiar si cand va fi parcata. Daca nu ai garaj cu priza acasa, va fi doar o bataie de cap, cel putin deocamdata.
Nu prea e nimic adevarat din ce spui tu acolo, cel putin nu complet. Intr-adevar, bateria are cea mai mica uzura cand e folosita intre 20 si 80% dar, incarcand masina 100% te vei putea folosi de acea autonomie extra pentru a incarca mai rar. Producatorii spun ca bateria suporta un anumit numar de cicluri de incarcare, deci cu cat incarci mai rar cu atat mai bine.
Apoi, treaba cu pierdutul autonomiei iarna sau vara de 50% este o minciuna imensa. Detin o electrica ca masina strict de oras ( o Mazda MX-30), vara indiferent ca am AC oprit sau nu, scot peste ce zice producatorul (210-215km cu AC pornit si intre 220-240 cu AC oprit, Mazda declara 200) iar iarna pierderea autonomiei este intre 15-20% (mai putin de 181 km pentru un plin nu mi-a aratat iarna trecuta indiferent de conditii).
Ce conteaza foarte mult, cand te urci la volanul unei electrice trebuie sa uiti tot ce stiai despre stilul de condus si sa te adaptezi de la 0, daca o conduci ca pe o masina normala vei avea surprize neplacute la consum.
@dan_grc da, aşa este... ori cum o dai, chinezii tot câştigă o felie din viitorul auto
@LUCIANO da, un PHEV cu GPL dar mai ales CNG pentru ţările sudice (GN nu "gazeifică bine" la temperaturi negative) ar fi fost o soluţie de compromis bună dpdv economic.
Dar să aibă un 80-100 km reali range full electric şi să o încarci în 5-10 minute maxim complet.
Dar producătorii auto se mulţumesc să facă benzinare că e profitabil.
@saic da, dacă nu era banul chinezesc MG era cu Saab, aşa are şansa supravieţuirii gen Volvo
@Tavi interesant, mulţumim de info din exprienţa dvs