Pe final de an 2021, chinezii de la Nio au lansat oficial noul sedan electric, dimensiuni compacte, ET5. Gândit ca un rival direct pentru Tesla Model 3 și BMW i4, acesta a preluat majoritatea elementelor de design de la fratele mai mare ET7.
Desigur, dimensiunile celor două sunt diferite. Nio ET5 are o lungime de 4.790 mm, o lățime de 1.960 mm, 1.499 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.888 milimetri. Sedanul are un coeficient aerodinamic Cd 0.24.
Habitaclul minimalist propune un instrumentar de bord digital, cu display de 10.2 inch, si un ecran generos pentru sistemul multimedia. Oferta include și tehnologia PanoCinema cu realitate augmentată și virtuală (prima proiectează un "ecran" de 201 inch la 6 metri).
Tot aici, pasagerii vor regăsi un sistemul audio Dolby Atmos 7.1.4 și tehnologie de iluminare ambientală cu 256 de culori.
Noul Nio ET5 este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Acestea dezvoltă împreună 489 de cai putere și 700 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.3 secunde.
Sedanul este disponibil cu trei variante de baterie.
Atunci când este bifat acumulatorul de 75 kWh, autonomia depășește 550 de kilometri. Cu bateria de 100 kWh, mașina parcurge peste 700 de kilometri cu o singură încărcare. Acumulatorul de 150 kWh crește aceste cifre la peste 1.000 de kilometri (ciclul chinezesc CLTC).Nio ET5 vine cu o gamă largă de sisteme de siguranță, inclusiv cu unele care permit un condus autonom în anumite condiții (autostradă, zone urbane etc.).
Primele exemplare vor ajunge în reprezentanțele din China în septembrie 2022. Prețul pornește de la echivalentul a 45.600 de euro.
Chinezii nu au precizat dacă vor vinde sedanul ET5 pe alte piețe, dar anterior au confirmat că a fost dezvoltat în concordanță cu standardele Euro NCAP.
via Nio
cu 0.22 sau MB clasa A sedan cu 0.22, ori Tesla 3 cu 0.23 și Alfa Romeo Giulia Advanced Efficiency 0.23.
Văd că i-a apucat și pe iei aiureala cu lumini ambientale. Totuși, cu 256 de culori te numești club, discotecă, bâlci sau târg de Crăciun...
nu merci...
In fine sper sa gresesc. Intrebarea e: la bateria de 150kW mai e loc in spate sau trebuie sa stea pasagerii in lotus?
Si cat costa?
(banal, e o rutina zilnica a majoritatii, de altfel)
apoi presupunem prin absurd ca te-ar tine bateria si mergi constant nu cu 90, ci doar cu 130 km/h ca doar ai peste tot autostrazi si sunt toate goale la orice ora si oricare ti-ar fi directia, vantul, prietenul tau, ti-o impinge mereu tare de la spate...masina.
trebusoara asta ti-ar lua 8 ore, timp in care nu bagi si nu scoti nimic din tine, nu faci nicio pauza, stai ca o statuie la volan.
dupa mizilicul asta de 8 ore, e normal sa nu vrei sa astepti 5 ore sa reincarci bateria, pe tine te intereseaza sa pleci in urmatoarele 20 secunde.
PS: gogule, pe viitor, macar semneaza-te cu numele tau de cyborg
Si da, pot merge 1000 de km cu o singura oprire de juma de ora pentru alimentare si papa, plus una, 2 scurte pentru pipi. Nu am nevoie sa citesc carti prin nu stiu ce benzinarie pana se incarca bateria. Pentru asta exista biblioteca. Timpul meu e pretios si in plus imi place sa conduc, nu sa stau sa astept. Intradevar e obositor, dar nu fac asta zilnic , ci cand am nevoie. Pentru condusul zilnic prin oras am un Sandero cu care iarasi ies mai ieftin decat orice electrica posibila. Ce sa zic mai mult? Cand o sa alimentez asa de repede ca la benzina si cand o sa fie asa de ieftina ca un Sandero o sa fiu primul care imi ia o electrica. Nu am nimic cu ele, dar pentru mine sunt niste jucarii scumpe si nepractice. Nu vad nici un avantaj macar. Drumuri bune sa aveti.
Ciclul CLTC este cel mai mincinos din toate, iar Nio cu baterii de 150 kwh sunt doar de reclamă nu există în realitate posibilitatea de a o comanda.
Sunt arhi cunoscute filmele pe youtube cu teste de diferite baterii pentru unelte electrice sau chiar baterii AA, etc în care mărcile china own base minţeau cu nişte cifre ameţitoare dar în teste erau mereu pe ultimele locuri, pe primul loc ramânând cele consacrate Duracel, Varta, LG, .. chiar dacă cele chinezeşti se lăudau cu 150-200% mai multă putere, timp folosire, etc
Oricum eu unul nu o să cumpăr niciodată Nio, Huawei sau alte chinezării, indiferent cât de ieftine o fi.
Sunt ca ruşii, iraționali, ne predictibili, cu discursuri puternic anti umanitate, ameninţări, etc
Vedem in cativa ani. Deocamdata "sunt acri strugurii", cum zice cineva mai sus, inca este replica multora...
copiaza tot ce prind! nu-mi aduc aminte sa fi dat startul in productia de masini electrice sau sa fi lansat nu stiu ce tehnologie de la 0. Noutatile vin din lumea civilizata si libera!
In cazul de fata nu au facut nu stiu ce smecherie...au pus ditamai bateria pe o masina, atat.
@Lucian - sper ca statele lumii civilizate sa le bage taxe de sa nu poata duce
A se nota:
Se investeste in masini electrice de aprox 10 ani datorita americanilor de la Tesla! Peste inca 10 ani masinile electrice vor avea autonomii mai mari decat fosilele...Investitiile se fac pe banii unor oameni care cred in tehnologie si accepta provocarile unui nou inceput, cu toate inconvenientele aferente! Scepticii nu ajuta cu nimic in ecuatia asta!
drumurile nu le latesc anual ca pe masini, parcarile parca sunt pt carucioare..deci 1,7 latime si maxim 4 metri e ok.
Acum 5 ani am inceput sa ne uitam la Tesla, si in Iunie 2021 am comandat-o, a venit in septembrie, si sincer, nu prea iti vine sa te dai jos din ea.
Are 420 km autonomie (in carte) cam 350 -375 reali (inca nu stim sa conducem eficient) si pe timp de iarna mai pierzi ceva cu incalzitul (pana la 20%).
Cu incarcatul... nu suntem soferi profesionisti, si nu mergem niciodata mai mult de 200 km fara pauza, si atunci cat bei o cafea si mananci un sandwich, daca esti la un Supercharger Tesla, in 20 de minute ai bateria de la 20 % la 90%...
Sincer, cea mai buna investitie. Inainte am avut un Clio si acum economisim echivalentul a 250-300 euro numai din benzina pe care nu o mai bagam. Plus, nu tu ulei, nu tu curele de transmisie (nu exista), nu tu discuri si placute de frana... (alea se schimba mult mai rar la electrice), cauciucurile tin mai mult (dar sunt intradevar mult mai scumpe)
Marele avantaj, ca e Tesla, ca e Nio, ca E VW, sau Kia sau mai stiu eu ce alta natie de electrica il vedem cand stam in trafic, si cand vad ce iese de le motoarele traditionale mi se face parul cret ...
Parere noastra este ca adoptia de electrice ar ajuta cu poluarea directa, si da intr-adevar sunt discutii despre poluarea indirecta si cea legata de productie, dar cred ca solutii se gasesc (sau se vor gasi) mult mai rapid decat pentru problema fumuui de esapament ...
(nr: vorbesc la plural nu din cauza de vreun titlu regal, ci pentru ca si sotia e de acord :) )
Locuim in afara Romaniei si am fi vrut sa facem o excursie de Craciun pana acasa cu masina, din pacate nu am avut informatiile necesare privind punctele de incarcare. Momentan cred ca densitatea mica a punctelor de incarcare e problema, nu autonomia masinii, nu timpul de incarcare...
O zi buna si conduceti cu grija.
Sau așa câteva luni pe an… ;)
Sunt investitor de 2 ani în acest brand!