Huawei, unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, va lansa în acest an propriul sistem de infotainment HiCar pentru mașini, după un model deja implementat de rivalii tradiționali Google și Apple.
Din punct de vedere al modului în care este conceput, Huawei HiCar este asemănător cu sistemul de operare nativ Android introdus în premieră pe Polestar 2.
Principala carateristică a acestuia este că nu are nevoie de conectarea la un telefon mobil pentru a putea fi utilizat. Șoferii vor avea astfel posibilitatea de a utiliza comenzi vocale pentru a controla sistemul de aer condiționat sau pentru a deschide sau închide geamurile, pe lângă numeroase alte funcții uzuale.
Potrivit primelor informații, primul model care va integral noul Huawei HiCar este BYD Han EV, un sedan electric cu autonomie de 500 de kilometri care va fi lansat în China în iunie 2020 înainte de a deveni disponibil și pe piața europeană.
Publicația japoneză Nikkei susține că Huawei are deja acorduri cu 30 de producători pentru a implementa sistemul de infotainment HiCar pe 120 de modele care vor fi lansate în acest an.
Cei mai mulți parteneri provin din China, iar BYD este cel mai important dintre ei.Cu toate acestea, sursa citată menționează că sistemul HiCar va fi utilizat începând din acest an inclusiv de producătorul german Audi.
Şi vor trimite toate datele în China !!!
Că sunt trimise în SUA, uite că se mai pot gestiona, Uniunea Europeană a cerut amplasarea datelor pe teritoriul UE şi cred că servere de Facebook Europa sunt în Irlanda, cele pentru Google în Finlanda (scuze dacă încurc)
Dar în China !!?!!?
China nu răspunde nimănui decât cu ipocrizie, minciuni şi obriznăcie, nesimţire !!
My take (pe scurt) -- da, Huawei își garnisește sigur toate dumb-phones sau alte gadgeturi cu numeroase *backdoors* de spionat boboru, dar alții mai puțin galbeni nu fac oare la fel ?!
Și, în definitiv, oare ispita CCC nu ne expune pe noi-comozii la o expunere și/sau control total orwellian?!
(Cred că trebuie să-i plătesc redevențe lui @PMC pt sintagmă :-))
După mine, problema cea mai serioasă rămâne însă apropiatul import al sistemului chinezesc de *credite sociale*.
In mod normal, toate datele personale trebuie sa fie strict controlate iar accesul la ele legalizat la sange. In ziua de azi sunt multe portite de scapare. Aici e cu adevarat buba care duce la cangrena, la pierderea lenta si sigura a drepturilor si libertatilor noastre.
De ce Canada inca nu i-a dat afara cu un picior in c-r mi-e peste putinta de intelegere. Macar in lumea anglo saxona sa scapam de ei complet. Din cauza chinezilor, canadienii risca o ruptura strategica cu Statele Unite. Cel putin in domeniul serviciilor secrete, pericolul este enorm. Din cele 5 tari am impresia ca si in Anglia au mai intrat galbejitii. Ar fi mare pacat sa cedeam sub presiunea banilor si practic sa ne vindem viitorul unor chinezi care este clar c-or sa faca praf tot ce s-a castigat cu atata sange si transpiratie de secole.
Sper din toata inima ca Apple sa ramana pe pozitii si intr-o oarecare masura si Samsung. Am ajuns sa fac galerie pentru coreeni, doar pentru a contracara ciuma galbena. Nasol momentul.
Așa că whatabout-ismul ”dar ăilalți nu fac la fel” pică.
Huawei are foarte multe patente pentru tehnologia 5G pentru ca are si un departament puternic de R&D. Asta a suparat colosii americani si europeni (Cisco, Ericsson, Altcatel-Lucent) bineinteles, ca i-au calcat pe coada.
Cu datele personale, sincer eu nu am vazut demonstrata treaba aia cu backdoor-ul servicilor de spionaj chineze. Si nici nu o vor demonstra, pentru ca CIA, NSA, Interpol, etc. au deja astfel de tehnologii integrate in toate echipamentele americane si europene. Probabil ca Huawei a refuzat sa le dea acces si acolo e buba.
Legat de subiect, eu nu pot decat sa ma bucur! Inca un jucator pe piata va genera concurenta pentru un sistem de operare inteligent in industria auto. Utilizatorii vor decide in definitiv ce folosesc. Clar este ca Android Auto si Apple Car Play vor avea inca un concurent si vor trebui sa imbunatateasca performantele OS-urilor proprii pentru a ramane competitivi.
Nu e ca si cum va cumparati electrice chinezesti, p-aici miroase a motorina nearsa :) Va faceti griji degeaba deci.