Esential
204 | cai putere ofera motorul electric de pe Rinspeed iChange. |
4 | secunde ii sunt necesare iChange-ului oentru a sprinta pana la 100 de km/h. |
204 | cai putere ofera motorul electric de pe Rinspeed iChange. |
4 | secunde ii sunt necesare iChange-ului oentru a sprinta pana la 100 de km/h. |
Salonul Auto de la Geneva este o buna ocazie de afirmare si pentru constructorii de nisa, care se straduiesc sa faca o impresie buna in fata publicului. Pentru ca "joaca pe teren propriu", elvetienii de la Rinspeed si-au facut constiinciosi temele si sunt gata sa dezvaluie publicului cel mai nou concept al lor, botezat iChange.
Vehiculul creat de elvetieni este o masina cu emisii zero care poate transporta un singur pasager sau trei, asa cum o spune si numele. Rinspeed pretinde ca iChange, prin simpla apasare a unui buton, devine primul vehicul din lume capabil sa isi modifice compartimentarea pentru a face loc mai multor pasageri. Partea posterioara sufera aceasta modificare de caroserie, care a fost gandita in asa fel incat sa nu afecteze aerodinamica si consumul de carburant.
Conceptul a fost dezvoltat de Rinspeed si specialistii de la Esoro, care nu sunt la prima colaborare cu elvetienii. Pentru cei care sunt interesati de date tehnice, iChange cantareste doar 1050 de kilograme si este echipat cu un motor electric capabil sa dezvolte 204 cai putere.
Masa scazuta a fost obtinuta prin folosirea materialelor compozite si a celor usoare. Motorul electric primeste energie de la un set de baterii litiu-ion.Resursele oferite de unitatea electrica, combinate cu masa scazuta fac din conceptul iChange un vehicul sportiv, care sprinteaza de la 0 la 100 de km/h in doar 4 secunde si este capabil sa atinge o viteza maxima de 220 km/h. Rinspeed a echipat prototipul cu un set de jante din aliaj usor cu dimensiuni de 17 sau 18 inch, incaltate de pneuri Pirelli P Zero de 215/40 pe fata si 245/40 pe spate.
Frank M. Rinderknecht, presedintele si fondatorul grupului elvetian, a declarat ca numele iChange pune publicul in fata unei intrebari hotaratoare. "Daca vrem sa ne mentinem mobilitatea individuala si pe viitor, trebuie sa regandim intreaga structura a automobilului, lasand la o parte conventionalul. De aceea, fiecare trebuie sa isi raspunda la o intrebare simpla: Sunt dispus sa ma schimb? Pot sa o fac?"
ideea e buna, dar designul ..... sunati-l pe mihai panaitescu si sa-i spuneti ca au nevoie elvetienii de ajutor :))