Producătorul croat Rimac face ultimele pregătiri pentru startul livrărilor hypercarului electric C_Two, iar în prezent desfășoară o serie de teste de siguranță.
Primele teste de siguranță au avut loc în toamna anului trecut, iar acum constructorul european a trecut la faza următoare: un prototip al hypercar-ului a simulat un accident frontal cu o viteză de 56 km/h.
Impactul frontal a fost simulat cu o barieră deformabilă cu un offset de 40% (doar 40% din partea frontală a prototipului a intrat în contact direct cu bariera deformatoare). Potrivit oficialilor mărcii, testul a decurs fără probleme.
"Nu a existat nicio avarie la nivelul structurii, ceea ce înseamnă că la nivelul cabinei nu a existat aproape nicio deformare, nicio intruziune a pedalelor și nu s-au exercitat forțe excesive asupra șoferului și pasagerului", menționează Rimac.
Testul realizat de Rimac este unul asemănător cu testul de siguranță Offset-Deformable Barrier efectuat de Euro NCAP până în acest an, cu deosebirea că impactul avea loc la o viteză de 64 km/h.
De curând, testul Offset-Deformable Barrier a fost înlocuit de Euro NCAP cu simularea impactului frontal între mașini care circulă cu 50 km/h.Până la omologarea finală, Rimac va mai efectua o serie de teste de siguranță, iar în total va utilă 9 prototipuri în acest scop.
Hypercar-ul Rimac T_Two este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă în total echivalentul a 1.914 cai putere și un cuplu de 2.300 Nm, ceea ce îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în numai 1.85 secunde. De asemenea, repriza până la 300 km/h are loc în 11.8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 412 km/h.
Hypercar-ul are o baterie cu capacitatea de 120 kWh care îi permite să ajungă la o autonomie de 650 de kilometri.
Toate cele 150 de unități au fost deja precomandate, iar prețul de bază este de 1.7 milioane de euro.
Via Motor1
Findcă, la o producţie de doar 150 buc./ an, legislaţia e f. laxă (excepţie: noxele, dar cum e electrică...) şi nici măcar ABS sau airbaguri nu-i obligatoriu să aibă.
Jos pălăria-n orice caz pentru Rimac, la know-how-ul cărora nu degeaba apelează nume grele ca Porsche sau Pininfarina.
...Chiar dacă nu hiper-maşinile de 2.000 CP ar fi domeniul de elecţie al electrificării.
Că doar nu-ți tragi Rimac să te plimbi prin oraș cu 50 la oră.
(Ex. de calcul simplu: dacă bateria de 120 kWh permite unui e-motor de 120 kW = cca.160 CP să funcționeze o oră la Pmax., în cât timp o golește un e-motor de 1.408 kW = 1.914 CP ?! - pe circuit, evident.)