Ridicarea maşinilor parcate ilegal nu va mai putea fi decisă de administraţiile locale

de Sebastian Toma
Luni, 25.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că administraţiile locale nu pot decide procedura de aplicare a ridicării maşinilor parcate în loc nepermis.

În urma unui apel formulat de Avocatul Poporului, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursul în interesul legii şi a stabilit că măsura şi procedura de ridicare a vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar pe partea carosabilă nu pot fi reglementate prin hotărâri ale consiliilor locale. Această decizie înseamnă că primăriile nu vor mai putea să reglementeze în consiliile interne ridicările de maşini de pe raza comunităţilor pe care le deservesc. Recursul formulat de Avocatul Poporului are rolul de a stabili un mod unitar de interpretare şi aplicare a legii la nivel naţional, în urma soluţionărilor diferite din partea instanţelor judecătoreşti ale proceselor legate de ridicarea maşinilor parcate în loc nepermis.

Curtea de Apel Bucureşti: ridicarea maşinilor parcate în locuri nepermise este ilegală în sectoarele 4 şi 6

În prezent, la nivel naţional, nu există un regulament prin care să se stabilească procedura de ridicarea a maşinilor parcate neregulamentar, chiar dacă există un act normativ în această direcţie, anume Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.

195/2002, care interzice parcarea în locurile nepermise. După admiterea acestei decizii, Guvernul va trebui să elaboreze un regulament de aplicare unitar al procedurilor de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, explică şeful instituţiei Avocatul Poporului, Victor Ciorbea. Reprezentantul acestei instituţii a specificat că unele instanţe ar putea să mai pronunţe decizii care să vină în contradicţie cu această hotărâre, chiar şi după decizia ICCJ din 25 mai 2015.

Urmareste Automarket
Avocatul Poporului aşteaptă de la Guvern o intervenţie care să adopte un regulament de aplicare al procedurilor de ridicare a vehiculelor parcate în loc nepermis, care să fie introdus printr-o Hotărâre de Guvern până la momentul publicării deciziei ÎCCJ în Monitorul Oficial.

Via Agerpres | Sursă foto  

Comentarii (11)

  • deci trebuie zgariate toate masinile bizonilor! fara mila!
    ar trebui zgariate si alea cu avariile puse! dar macar niste claxoane, poate se trezesc si politistii.
    6 5
  • Si asa nu sunt parcari: ar trebui sa se ridice o masina parcata ilegal doar daca aceasta deranjeaza cu adevarat pe una sau mai multe persoane, iar daca soferul ei face nazuri ori nu este de gasit, acel cineva deranjat apeleaza frumos politia, care in doua minute a venit, constatat si apoi a chemat autospeciala de ridicare...

    Desigur, poate o sa starnesc pareri gresite printre utilizatori, dar poate nu va dati seama cat de penibil este sa vedeti o autospeciala care blocheaza o banda din doua pe Calea Crangasi - astfel practic aglomereaza si mai rau artera -, numai ca sa ridice o masina aflata pe hasura, la 25 de metri de semaforul unei treceri de pietoni, dar care nu deranjeaza cu absolut nimic, deoarece se afla in spatele unei masini parcate pe spatiu legal.
    16 4
  • @lorinczi
    nu se hasureaza aiurea. oare de ce la romani e optional sa respecte ceva?
    la cat ne duce mintea ar trebui sa avem numai biciclete.
    8 5
  • Nu stiu daca e chiar asa de bine.
    Trebuie gasit un echilibru intre lipsa reala a parcarilor si tupeul unor nesimtiti care isi lasa masina oriunde cred ei de cuviinta.

    Pana la urma, daca cineva parcheaza pe linia de tramvai, sau pe calea de acces la un spital de urgenta, sau in fata la Pompieri, sau, hai sa nu dau un caz extreme - pe locul meu de parcare, platit de mine - nu exista nicio modalitate de a-i ridica masina?

    Incercati sa stati 2 minute cu avaria pusa pe o strada oarecare din Paris, din Viena sau, doamne fereste!, din Londra, sa vedeti cum apare imediat politia. si, incercati, eventual, sa plecati de langa masina 10 minute...
    11 0
  • bolovan
    In Timisoara, in ultima luna au fost pe putin 5 cazuri in care au blocat tramvaie etc...Si nimeni nu a putut face nimic.
    Cu decizia CCJ majoritatea trebuie sa suporte basinile minoritatii...
    Eu zic sa ne parcam masinile in fata caselor celor de la CCJ. Sa vedem ce mai zic atunci.
    ROmanul trebuie sa parcheze la 30 cm de intrarea unde are treaba...chiar daca la 50 m exista parcare goala. In TM, zona centrala, exista o parcare care aproape tot timpul este goala...adevarat...ai de mers aprox 120 m pana in centru. Iar efortul intelectual pentru roman este mult prea mare...si umilinta este prea mare...ca el sa se deplaseze pe jos. Ca dara pentru ce are masina? Sa mearga pana la butic-ul din colt sa-si cumpere vitala punga cu seminte si bere la pet.
    Acum...daca stau bine sa ma gandesc,dupa decizia celor de la CCJ...doar prostii sunt afectati de ea...fraierii care respecta legea...ca bizonii n-au treaba...ei intra pe contra-sens...merg pe trecerea de pietoni cu masina, trotoare...noi, fraierii care respectam legea...sa ne descurcam...suntem prea primitivi. Un adevarat roman evoluat nu se impiedica de niste cacatele gen: regul, bun simt, respect etc.
    9 0
  • Bai fratilor voi nu mai ganditi deloc.... Grosul banilor nu se scoate de la cateva cazuri exceptionale gen: blocat linie tranvai, intrare spital etc. Ok sunt mai mult de 10-20 de cazuri, stiu – unele sunt grave, dar comparativ cu numarul situatiilor obisnuite aceste cazuri exceptionale pe care le descrieti voi sunt un mizilic. Este evident ca aceste firme au intelegere directa sau indirecta cu primarul/primaria/politia rutiera sa nu creeze locuri de parcare/adaptare legislatie, pt ca ei sa poata face bani multi in continuare printr-un furt legal. Pei voi ati merge la banca sa cereti 50 000, 100000, 1 mil de EUR sa faceti o astfel de firma daca nu ati avea castigul asigurat?!?! Evident ca daca nu sunt locuri de parcare asta nu inseamna ca parchezi in bataie de joc dea latul pe trecerea de pietoni, in statia de autobuz, in scara blocului etc . Si faptul ca in strainatate regulile sunt aplicate mult mai rapid si poate mai sever decat la noi denota defapt lipsa de civilizatie a strainilor!!!!!!care au infrastructura si banii si tot nu respecta regula, nu-i mai ridicati in slavi atata de parca ar fi niste zei. Acum sa va dau si eu un exemplu absolut SENZATIONAL: la mine in zona relativ centrala este o masina veche ,nu abandonata, parcata pe jumatate din trecerea de pietoni de 2 ANI si nu face nimeni nimic, bulevard cu 2 benzi pe sens, nu pe o straduta si acum un an au „desenat” o parte din trecere pe langa masina :))). La aprox 5 metri, nu 50 ci doar 5 metri zilnic se ridicau masini – asa se fac banii. Este unul din locurile in care se face targetul la ridicari in sectorul 4. Concluzionez – sunt de accord cu ridicarea masinilor DOAR care incurca circulatia de orice fel la tarife mult mult mult mai mici. Eu iarna bag 50 ron benzina suplimentar doar pt invartitul prin cartier in cautarea unui loc chiar daca merg 15 min pana la bloc.
    4 1
  • bolovan
    @RRR de ce trebuie sa mergi cu masina prin oras? Sunt mijloace de transport in comun etc?
    Daca vrei sa mergi cu masina, platesti. Masina in oras este un MOFT.
    Eu cand merg cu masina, si am treaba in zona centrala...ma invart mult mai mult pana gasesc un loc de parcare.
    Daca te plangi de 50 lei...inseamna ca nu stai extraordinar de bine cu banii (aka nu castigi 2-3.000 euro). Iar daca 50 lei prezinta un procent mare...inseamna ca distanta pe care o parcurgi zilnic este relativ scurta.
    Si reiau...vrei sa te deplasezi cu maisna? Suporta costurile si respecta regulile.
    Nu vrei sa suporti costurile si sa respecti regulile? Exista autobuz, tramvai, metrou, bicicleta, trotoare.
    Asta ma dispera la noi romanii...vrem conditii, vrem statut, dar nu vrem responsabiltitati si nu vrem sa platim nimic.
    5 6
  • Multumesc, bolovan, mi-ai luminat calea! m-ai convins sa iau transportul in comun, pentru ca mi-ai amintit ce grozav e sa stai la ora 8 (AM, PM, cum vrei) in aglomeratie, in conserva numita 41.
    8 1
  • @bolovan - nu cred ca mi-a mai raspuns cineva pana acum la un comentariu cu atat de multe prostii,dar este un inceput pt orice. Merg cu metroul zilnic, pe distante mari dupa orice standard (metrou, masina bicicleta) si indiferent de cost nu as merge cu masina zilnic pt ca nu este nici o placere sa omor ambreiajul in trafic – cu alte cuvinte si daca incercai sa interpretezi mai prost ce am zis eu tot nu reuseai Exista roman care nu plateste bani grei pt „moftul” de a merge cu masina?!?!....ma rog, inca una din prostiile pe care le-ai zis si care nu au legatura cu subiectul acestui articol.De bicicleta nu mai zic nimic ca intru eu in offtopic dar merg si cu aia prin tara mai mult intr-o luna decat probabil te gandesti tu intr-un an. Eu cand ma duc in centru parchez direct in parcarea cu plata, nu ma invart pe nicaeri (parcare la Unirii, Cocor si Universitatii – incearca si tu cand ne vizitezi). Sper ca te-am lamurit acum. Cand am zis de acei 50 ron de benzina am vrut sa subliniez ca si eu sunt dispus sa fac efort suplimentar,financiar sau nu, pt a-i respecta pe ceilalati pt ca asa mi se pare normal nu pt ca exista o pedeapsa sau pt ca imi impune cineva acest lucru sau pt ca in strainatate curge numai miere si lapte.... acum ca tu esti boss si eu te-am deranjat cu amaratii mei de 50 ron ce pot sa fac decat sa-mi cer scuze ca am mentionat o suma atat de mica fata de veniturile tale dar tre sa mai avem loc si noi astia cu venituri romanesti. Data viitoare promit ca o sa ma exprim doar in eur :)
    6 0
  • rainman
    Intrutotul de acord cu tot ce a scris RRR. Iar opinii foarte asemanatoare cu cele expuse de bolovan am gasit pe mai multe site-uri de stiri care trateaza subiectul. Suspect de asemanatoare, as zice, atat ca argumente, cat si ca ton agresiv. Ma rog, poate sunt eu prea suspicios.
    Ce vreau eu sa adaug, in calitate de posesor de auto a carui masina a fost ridicata in anul 2014 pe motiv ca era parcata "la mai putin de 25 de metri de coltul intersectiei" (in fapt, intr-un rand lung de masini, intersectia fiind un drumeag laturalnic), este ca pentru masinile parcate neregulamentar, dar care nu deranjeaza in nici un fel circulatia, este corect sa se dea amenda, fara ridicarea masinii.
    In acest caz, toata lumea castiga: soferul plateste amenda si data viitoare se presupune ca nu va mai parca neregulamentar, si toti banii din amenda merg la buget.
    In cazul ridicarii autovehiculului, cea mai mare parte din suma platita se duce la firma de ridicari (nu mai stiu exact cat, parca peste 500 de lei), iar amenda este o nimica toata.
    In plus, faptul ca, cel putin in sectorul 4, politistul care intocmeste procesul verbal de constatare in cazul ridicarii unei masini este CHIAR in incinta firmei care realizeaza ridicarea autovehiculului mi se pare un conflict de interese clar.
    3 0
  • @@lorinczi: este necesar sa ma repet? Am precizat ca nu sunt locuri de parcari suficiente, practic, mai putine locuri de parcare decat masini (!!!!!). Daca nu gasesti loc de parcare, crezi ca masinile leviteaza cat nu le folosesti?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru