În urma unui apel formulat de Avocatul Poporului, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a admis recursul în interesul legii şi a stabilit că măsura şi procedura de ridicare a vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar pe partea carosabilă nu pot fi reglementate prin hotărâri ale consiliilor locale. Această decizie înseamnă că primăriile nu vor mai putea să reglementeze în consiliile interne ridicările de maşini de pe raza comunităţilor pe care le deservesc. Recursul formulat de Avocatul Poporului are rolul de a stabili un mod unitar de interpretare şi aplicare a legii la nivel naţional, în urma soluţionărilor diferite din partea instanţelor judecătoreşti ale proceselor legate de ridicarea maşinilor parcate în loc nepermis.
În prezent, la nivel naţional, nu există un regulament prin care să se stabilească procedura de ridicarea a maşinilor parcate neregulamentar, chiar dacă există un act normativ în această direcţie, anume Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.
195/2002, care interzice parcarea în locurile nepermise. După admiterea acestei decizii, Guvernul va trebui să elaboreze un regulament de aplicare unitar al procedurilor de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, explică şeful instituţiei Avocatul Poporului, Victor Ciorbea. Reprezentantul acestei instituţii a specificat că unele instanţe ar putea să mai pronunţe decizii care să vină în contradicţie cu această hotărâre, chiar şi după decizia ICCJ din 25 mai 2015. Avocatul Poporului aşteaptă de la Guvern o intervenţie care să adopte un regulament de aplicare al procedurilor de ridicare a vehiculelor parcate în loc nepermis, care să fie introdus printr-o Hotărâre de Guvern până la momentul publicării deciziei ÎCCJ în Monitorul Oficial.Via Agerpres | Sursă foto
ar trebui zgariate si alea cu avariile puse! dar macar niste claxoane, poate se trezesc si politistii.
Desigur, poate o sa starnesc pareri gresite printre utilizatori, dar poate nu va dati seama cat de penibil este sa vedeti o autospeciala care blocheaza o banda din doua pe Calea Crangasi - astfel practic aglomereaza si mai rau artera -, numai ca sa ridice o masina aflata pe hasura, la 25 de metri de semaforul unei treceri de pietoni, dar care nu deranjeaza cu absolut nimic, deoarece se afla in spatele unei masini parcate pe spatiu legal.
la cat ne duce mintea ar trebui sa avem numai biciclete.
Trebuie gasit un echilibru intre lipsa reala a parcarilor si tupeul unor nesimtiti care isi lasa masina oriunde cred ei de cuviinta.
Pana la urma, daca cineva parcheaza pe linia de tramvai, sau pe calea de acces la un spital de urgenta, sau in fata la Pompieri, sau, hai sa nu dau un caz extreme - pe locul meu de parcare, platit de mine - nu exista nicio modalitate de a-i ridica masina?
Incercati sa stati 2 minute cu avaria pusa pe o strada oarecare din Paris, din Viena sau, doamne fereste!, din Londra, sa vedeti cum apare imediat politia. si, incercati, eventual, sa plecati de langa masina 10 minute...
Cu decizia CCJ majoritatea trebuie sa suporte basinile minoritatii...
Eu zic sa ne parcam masinile in fata caselor celor de la CCJ. Sa vedem ce mai zic atunci.
ROmanul trebuie sa parcheze la 30 cm de intrarea unde are treaba...chiar daca la 50 m exista parcare goala. In TM, zona centrala, exista o parcare care aproape tot timpul este goala...adevarat...ai de mers aprox 120 m pana in centru. Iar efortul intelectual pentru roman este mult prea mare...si umilinta este prea mare...ca el sa se deplaseze pe jos. Ca dara pentru ce are masina? Sa mearga pana la butic-ul din colt sa-si cumpere vitala punga cu seminte si bere la pet.
Acum...daca stau bine sa ma gandesc,dupa decizia celor de la CCJ...doar prostii sunt afectati de ea...fraierii care respecta legea...ca bizonii n-au treaba...ei intra pe contra-sens...merg pe trecerea de pietoni cu masina, trotoare...noi, fraierii care respectam legea...sa ne descurcam...suntem prea primitivi. Un adevarat roman evoluat nu se impiedica de niste cacatele gen: regul, bun simt, respect etc.
Daca vrei sa mergi cu masina, platesti. Masina in oras este un MOFT.
Eu cand merg cu masina, si am treaba in zona centrala...ma invart mult mai mult pana gasesc un loc de parcare.
Daca te plangi de 50 lei...inseamna ca nu stai extraordinar de bine cu banii (aka nu castigi 2-3.000 euro). Iar daca 50 lei prezinta un procent mare...inseamna ca distanta pe care o parcurgi zilnic este relativ scurta.
Si reiau...vrei sa te deplasezi cu maisna? Suporta costurile si respecta regulile.
Nu vrei sa suporti costurile si sa respecti regulile? Exista autobuz, tramvai, metrou, bicicleta, trotoare.
Asta ma dispera la noi romanii...vrem conditii, vrem statut, dar nu vrem responsabiltitati si nu vrem sa platim nimic.
Ce vreau eu sa adaug, in calitate de posesor de auto a carui masina a fost ridicata in anul 2014 pe motiv ca era parcata "la mai putin de 25 de metri de coltul intersectiei" (in fapt, intr-un rand lung de masini, intersectia fiind un drumeag laturalnic), este ca pentru masinile parcate neregulamentar, dar care nu deranjeaza in nici un fel circulatia, este corect sa se dea amenda, fara ridicarea masinii.
In acest caz, toata lumea castiga: soferul plateste amenda si data viitoare se presupune ca nu va mai parca neregulamentar, si toti banii din amenda merg la buget.
In cazul ridicarii autovehiculului, cea mai mare parte din suma platita se duce la firma de ridicari (nu mai stiu exact cat, parca peste 500 de lei), iar amenda este o nimica toata.
In plus, faptul ca, cel putin in sectorul 4, politistul care intocmeste procesul verbal de constatare in cazul ridicarii unei masini este CHIAR in incinta firmei care realizeaza ridicarea autovehiculului mi se pare un conflict de interese clar.