Organizaţia europeană EuroNCAP a efectuat în această perioadă o nouă sesiune de teste de siguranţă care a vizat patru modele, dintre care trei se comercializează şi în România.
Cele mai modeste rezultate au fost obţinute de Toyota Hilux, care a primit doar 3 stele în testul standard. Potrivit datelor EuroNCAP, una dintre principalele probleme a fost că airbag-ul şoferului nu este suficient de bine umflat, întrucât capul celui aflat la volan intră în contact cu volanul prin materialul din care acesta este realizat. În plus, protecţia la nivelul pieptului a fost doar adecvată în cazul şoferului şi marginală în cazul pasagerilor din spate. În cazul copiilor, protecţia pentru gâtul şi pieptul acestora a fost marginală şi, respectiv, slabă.
Pe de altă parte, Toyota Hilux a fost supus de EuroNCAP și unul a doilea test, în care organizația ia în calcul echipamentele de siguranţă disponibile pe mașinile testate fie ca opţionale (cum este cazul lui Hilux), fie doar pe anumite pieţe europene.
În cadrul acestui test, pick-up-ul japonez a beneficiat de pachetul de sisteme active Safety Sense și a obţinut punctajul maxim de 5 stele datorită sistemelor de avertizare pentru depăşirea benzii de circulaţie, depăşirea vitezei sau a sistemului de frânare automată de urgenţă. Totuşi, problemele remarcate la airbag-ul şoferului au rămas valabile şi în cadrul acestui test.Renault Scenic - 5 stele
Între timp, alte două modele au primit 5 stele în testul standard. Primul dintre ele este Renault Scenic, care a înregistrat un scor de 90% la protecţia adulţilor, singurele probleme fiind remarcate la protecţia slabă a gâtului şoferului şi la protecţia marginală oferită la nivelul pieptului în cazul pasagerilor din spate. În plus, sistemul de frânare automată de urgenţă la detecţia pietonilor este disponibil în standard şi a fost catalogat cu rezultate adecvate.
Subaru Levorg - 5 stele
Cea de-al doilea model de 5 stele EuroNCAP este break-ul în 5 uşi Subaru Levorg, care a obţinut 92% la protecţia adulţilor, 83% pentru protecţia copiilor şi 75% pentru protecţia pietonilor.
Probleme mai mari au fost semnalate la protecţia pietului copiilor, însă modelul a obţinut un calificativ bun pentru sistemul de frânare automată de urgenţă, întrucât impactul a fost evident în numeroase teste.Kia Niro - 4 stele standard / 5 stele cu Safety Pack
De asemenea, EuroNCAP a testat şi Kia Niro, model care nu se comercializează pe piaţa din România. Acesta a obţinut 4 stele în cazul testului standard şi 5 stele atunci când a fost evaluat cu pachetul suplimentar de siguranţă.
Ai murit, dar nu se pune, ca tiuie avertizorul!
Ce balarii!
Sunt sigur ca o sa rezolve Toyota problemele in cadrul unui pompos recall imediat ce mor 15-20 de oameni.
Imi amintesc cand EutoNCAP dadea O STEA pentru avertizorul acustic al centurii soferului necuplate. Marci precum Volvo, BMW sau Peugeot se bazau pe airbaguri, deformare controlata si chestii de genul asta. Altii s-au miscat cu talent" si au pus avertizorul ala si au luat o stea bonus. Si asa au ajuns la 5. Prima masina care a luat 5 stele fara nici un avertizor a fost Mercedes Clasa C. Se intampla in 2002.
15-20 de oameni este destul de putin pe langa cati omoara grupul VW cu NOX-ul care foarte ''sanatos'' . Esti penibil baiete.