Rezultate Euro NCAP: 8 modele au primit 5 stele. Printre ele se numără Volvo XC60, Volkswagen T-Roc, Skoda Karoq și Seat Arona

de Daniel Popescu
Miercuri, 08.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ultima sesiune de teste de siguranță Euro NCAP a adus câte 5 stele pentru 8 modele: Volvo XC60, Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Skoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Volkswagen Polo și Seat Arona.

Organizația Euro NCAP a publicat miercuri o nouă serie de rezultate pentru teste de siguranță, iar acestea sunt pozitive, întrucât toate cele 8 modele care au fost evaluate au primit calificativul maxim de 5 stele.

Organizația scoate în evidență rezultatele bune obținute de mărci de volum precum Seat sau Skoda și confirmă că de anul viitor obținerea punctajului maxim va fi mai dificilă.

Volvo XC60 - mașina cu cel mai bun rezultat în 2017

Volvo XC60 devine modelul cu cele mai bune rezultate Euro NCAP în 2017, ca urmare a punctajului de 98% obținut pentru adulți, cu care egalează performanța lui XC90 din urmă cu doi ani. În plus, modelul suedez a obținut un calificativ de 87% pentru protecția copiilor și de 76% pentru protecția pietenilor.

În cazul sistemelor de siguranță, SUV-ul a obținut 85%, mai ales că sistemul de frânare de urgență automată a funcționat în toate testele desfășurate, atât pentru evitarea accidentelor, cât și pentru pietoni.

În plus, oficialii Volvo au scos în evidență că sistemele Turn Across Path și Run off Road disponibile pe XC60 nu fac încă parte din metodologia Euro NCAP.

Grupul PSA: Citroen C3 Aircross și Opel Crossland X

Grupul PSA a punctat în testele Euro NCAP prin două modele.

Citroen C3 Aircross și-a adjudecat 5 stele după ce a obținut 85% din punctajul acordat pentru adulți și 82% în cazul copiilor, în timp ce în cazul pietonilor a reușit 64%. SUV-ul francez a fost depunctat pentru protecția pasagerilor din spate în cazul unei coliziuni din spate, în timp ce sistemele de siguranță au primit 60%.

Între timp, Opel Crossland X a obținut 85% pentru protecția adulților și 84% pentru protecția copiilor, cu un calificativ de 62% pentru pietoni. Și aici, Euro NCAP a depunctat modelul pentru tetiera spate care nu se poate potrivi în mod corespunzător.

Mitsubishi Eclipse Cross

Proaspăt lansat pe piață, noul SUV al constructorului japonez iese în evidență prin punctajul excelent obținut pentru protecția adulților, 97%. În cazul copiilor, calificativul este de 78%, în timp ce pentru pietoni modelul a primit 80%. În cazul sistemelor de siguranță, noul model a primit 71%.

Grupul Volkswagen: 4 modele 5 stele

Grupul Volkswagen a reprezentat jumătate din contingentul de modele noi testate de Euro NCAP. Proaspăt testat și de Automarket, Volkswagen T-Roc a obținut 96% pentru protecția adulților și 87% în cazul copiilor, în timp ce protecția pentru pietoni a fost stabilită la 79%. Nu în ultimul rând, noul SUV al celor de la VW a primit 71% pentru sistemele de siguranță.

Între timp, noul Volkswagen Polo și-a trecut în cont 5 stele cu 96% pentru protecția adulților și 85% în cazul copiilor.

În schimb, subcompacta germană nu a impresionat la sistemele de siguranță, prin prisma calificativului de numai 59%, obținut ca urmare a faptului că există doar un limitator de viteze prestabilit de șofer și sistem de frânare automată de urgență care oferă performanțe bune.

Skoda Karoq și Seat Arona sunt alte două noi SUV-uri din cadrul Grupului Volkswagen, iar acestea au obținut performanțe asemănătoare în testele Euro NCAP: 93% și, respectiv, 95% pentru protecția adulților și 79% și, respectiv, 80% pentru protecția copiilor. Diferențe ceva mai mari sunt în cazul pietonilor, cu 73% pentru Karoq și 78% pentru Arona, dar și în cazul sistemelor de siguranță, acolo unde Arona are de asemenea un ușor avantaj: 60% comparativ cu 58%.

Comentarii (12)

  • Ala sigur e Seat Ibiza si nu Arona
    4 2
  • ACE - Craiova
    Astept cu nerabdare ziua in care DACIA va vinde si ea prima masina care va fi certificata de EURONCAP cu 5 stele la capitolul siguranta......
    Am avut - pana acum doua luni - prima masina romaneasca care a obtinut acest calificativ (FORD B-Max), insa, din pacate, nu a trezit un interes deosebit pentru piata autovehiculelor .....
    10 1
  • @Eo: Corect, da-i tot un drac Arona / Ibiza.
    Putea de fapt să fie și-o Skodă, cu sau fără cacofonii q-k în nume.
    4 2
  • Cred ca la momentul asta e greu sa mai spui ca un produs atat de complex ca o masina poate fi romanesc sau national (cu atat mai putin Ford).
    Doar marcile dezvoltate si produse in aceeasi tara mai pot avea un caracter national (BMW cred ca ar fi un exemplu desi parca si ei au centru de proiectare in state) dar marea majoritate a producatorilor sunt de fapt conglomerate multinationale care folosesc platforme comune mai multor marci si au fabrici de asamblare pe mai multe continente..
    3 1
  • @ACE - Craiova

    Din pacate pentru Ford, alegerea modelului pe care urmau sa-l fabrice in Romania a fost una TOTAL gresita si nu a tinut cont delor de realitatile pietei romanesti. Sa te apuci sa faci o masina frumusica, finuta, cu un design modern, intr--o tara in care este atat de impamantenita ideea ca o masina fara portbagaj in care sa poti indesa bidoane de zaibar, jumatati de porc, ladite cu struguri si cine orice altceva ii mai da prin cap romanului sa care cu masina si toate astea avand deja in fata succesul Loganului, a reprezentat o greseala de marketing epocala, Daca la Craioba s-ar fi fabricat un Focus Sedan si succesul ar fi fost aproape garantat,
    6 0
  • @misha

    alegerea locatiei a tinut mai mult de costuri si de liniile de fabricatie "setate" pe B-Max, ce era oricum destinat pietei vestice. Focus-ul isi avea deja locul de nastere....

    nici provenienta "romaneasca" a lui EcoSport nu cred ca va influenta decisiv vanzarile interne
    4 1
  • @vianu

    Nu va suparati, dar nu te poti baza pe succesul international al unui produs fara sa contezi pe piata din tara in care acesta se fabrica. Nu uitati ca Loganul a avut succes pe piata externa abia dupa ce s-a vandut bine in Romania, Fiat 500 L se vinde foarte bine in Serbia, Ford Ranger (ca tot era vorba despre Ford) este considerat in Malayesia un fel de masina nationala, Suzuki se vinde bine in Ungaria ... Cifrele de vanzari scazute in tara in care masina se produce, atrag esecul international

    Legat de EcoSport ei bine, lucrurile stau un pic diferit ...Porbabil ca, spre deosebire de B Max a avea mai mult succes pe piata interna.. Si asta pentru ca segmentul suv-urilor este unul in crestere ... si porbabil pe asta a mizat Ford ....
    4 0
  • @Misha,

    tin sa te contrazic

    cumva Audi s-a bazat pe vanzarile din Ungaria cand a hotarat sa produca aici TT-ul si A3? Volvo se bazeaza pe piata belgiana unde produce V40 si mai nou XC40?

    raspunsul e NU.

    facilitati fiscale, forta de munca (pret, calitatea ei), apropierea de unele zone de desfacere, furnizorii, etc, acestea sunt principalele motive.

    Loganul a fost un experiment, un proiect low-cost pornit intr-o locatie existenta si cu forta de munca inca (la acea data) bine pregatita. Nu pot spune cu certitudine, dar Loganul daca nu avea succes (nu intern) ci extern, prin foartea stravezie (initiala) promovare externa, este posibil sa fi murit pe pamant romanesc. Renault ar fi inregistrat un insucces si viata ar fi mers mai departe.

    B-max a venit in Ro cu o solutie tehnica si o platforma iesita din comun pe o piata imatura, saraca, prea mica si prea iesita din tipare incat sa faci greseala sa o consideri referinta pentru Europa. Ford a venit in Ro pentru pret (ai uitat de facilitatile acordate de guvern?) pentru site-ul deja existent si pentru muncitori.

    Raman la parerea ca succesul lui EcoSport nu va avea NICIO INFLUENTA asupra succesului comercial european al modelului. Piata romaneasca e inca o piata emergenta. EcoSport se va vinde bine sau nu datorita vesticului si nu pentru ca romanului incep sa-i placa SUV-urile.
    3 2
  • O investitie auto de amploare ca sa fie si reusita pe dea-ntregu trebuie sa tina cont atat de facilitatile oferite de statul respectiv si de costul redus al fortei de munca (implicit si al costului de productie), cat si de puterea de absortie a pietei respective; cu alte cuvinte Dacia are un succes mai mare decat Ford deoarece produce un model in conditii favorizante (la fel ca Ford) dar beneficiaza de o clientela interna fidela aproape orbita de modelele dedicate ei.
    Desigur ca e greu de gasit asemenea locatii care sa intruneasca toate aceste conditii, astfel producatorii se pot multumi si doar partial, investind acolo unde considera ca au ceva mai mult de castigat decat in alta parte.
    Evident ca doar vanzarile pot spune daca au avut sau nu inspiratie ...
    5 1
  • @vianu

    Haideti sa nu comparam mere cu pere, aici nu vorbim despre modele de nisa ci despre modele de volum. Skoda se vinde excelent in Cehia, Seat in Spania .. Sigiur ca daca Porsche ar produce un model in Papua Noua Guinee, probabil ca nu ar conta piata interna, insa cand vorbim de masini destinate publicului larg, ea conteaza enorm. Si pana la urma haideti sa va intreb, concret: Daca Ford ar fi vandut in Romanica un numar de B MAX-URI echivalent cu jumatate din numarul de Loganuri vandute, ar mai fi renuntat oare la acest model?
    3 1
  • probabil ca raspunsul vine prea tarziu...posibil sa nu fi renuntat la el. Dar B-Max nu a fost proiectat pentru Romania....
    2 1
  • @vianu

    Nici Logan nu a fost proiectat pentru Romania, ci pentru toate pietele emergente ...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru