Vânzările de mașini diesel au scăzut cu 17% în Europa în primul trimestru al anului, ca urmare a efectelor scandalului Dieselgate. Unii constructori s-au adaptat deja la noile tendințe, iar Nissan a anunțat luni o decizie drastică în această privință.
Astfel, Nissan a confirmat că va renunța la motoarele diesel pe piața europeană, iar măsura se va aplica gradual, cu fiecare lansare a unui facelift sau generații noi pentru modelele din gamă.
"În Europa, [...] dezvoltarea de modele electrificate ne va permite să oprim gradual vânzările de mașini diesel la fiecare actualizare a unui model", a declarat un purtător de cuvânt al Nissan pentru agenția de presă AFP.
Confirmarea oficială vine la numai câteva ore după ce publicația Japan Times a oferit informația în premieră pe baza unor surse anonime. Publicația japoneză afirmă că decizia a fost luată ca urmare a normelor dure pentru emisii și ca Nissan preferă să investească bani în dezvoltarea de modele electrice.
De altfel, constructorul japonez a anunțat deja că își propune ca jumătate dintre modelele comercializate în Europa în 2025 să aibă propulsie electrică.Decizia radicală a celor de la Nissan este însă surprinzătoare în contextul în care 47% dintre mașinile vândute de producător în Europa în cursul anului 2017 au avut propulsie diesel. În ultima perioadă, tendința constructorilor a fost să înlocuiască unele motoare diesel cu sisteme de propulsie hibride, însă Alianța Renault-Nissan nu are în prezent niciun astfel de sistem de propulsie în gamă. Singura informație pe acest subiect a fost anunțată de Alianță în septembrie 2017 și viza utilizarea noului sistem plug-in hybrid dezvoltat de Mitsubishi pentru mașinile din segmentele C și D.
Prin urmare, până la apariția unor noi modele electrice, Nissan va încerca să convingă clienții europeni să aleagă versiunile cu motoare pe benzină ale modelelor sale.
O decizie asemănătoare, dar mult mai logică, a fost anunțată în luna martie de Toyota, care are însă posibilitatea de a înlocui motoarele diesel cu sisteme hibride.
De altfel, doar 7% dintre mașinile vândute de Toyota în Europa în 2017 au avut propulsie diesel.Via Japan Times, AFP
maşina electrică este viitorul clar (cele mai fiabile maşini, pe departe)
între timp maşina hibridă (plugin şi non plugin) este soluţia cea mai bună cea mai fiabilă , cea mai confortabilă ca şi condus, etc
Aici includem Toyota synergy drive şi Nissan e-power.
Sistemul hibrid de la Peugeot este cam slab, interesant dar cam scump şi greu, au şi renunţat dealtfel şi de la VW nu este descris bine.
Fiecare pasare pe limba ei piere... :)