Revoluţia Volvo: sistem de recuperare a energiei de frânare care adaugă 80 CP la sarcină maximă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volvo a anunţat că dezvoltă primul sistem de recuperare a energiei la frânare (KERS - acronim al Kinetic Energy Recovery System) inspirat din cel folosit de echipele de Formula 1. Dacă până astăzi toate sistemele de acest tip montate pe maşinile de stradă produc energie pentru a încărca bateriile modelelor electrice şi hibride, Volvo anunţă că dezvoltă un sistem de tip KERS pentru orice maşină, indiferent de tipul de motor al acesteia. În plus, la fel ca în Formula 1, energia captată va fi reutilizată sub forma a 80 de cai putere adiţionali în momentele de sarcină maximă aplicaţi axei spate.
Conform declaraţiilor oficialilor suedezi, acest lucru va duce la îmbunătăţirea acceleraţiei 0-100 km/h cu "câteva secunde", în timp ce consumul la rularea pe autostradă va scădea cu 20%. Practic, la sarcină maximă, un motor cu patru cilindri se va comporta ca unul cu şase cilindri, iar maşina se va transforma într-una cu tracţiune integrală pentru câteva secunde.
"Scopul nostru este de a dezvolta un sistem independent de recuperare a energiei pierdute la frânare. Testele pe modelele de şosea Volvo vor începe în a doua jumătate a anului 2011. Nu suntem primii care dezvoltă un astfel de sistem, dar vom fi primii care vor aplica sistemul KERS pe axa spate", anunţă Derek Crabb, unul dintre inginerii care conduc departamentul de dezvoltare a motoarelor la Volvo.
via | Volvo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la CES 2025, constructorul german de automobile renunță la funcția de control prin gesturi a sistemului multimedia. (12.01)
-
Mercedes-Benz și-a unit forțele cu Sony pentru a prezenta un nou serviciu pentru sistemul multimedia al mărcii. Prin noul serviciu vor putea fi redate filme în format IMAX iar acesta urmează să fie disponibil pentru toate modelele din actuala gamă. (09.01)
-
BMW a prezentat oficial un nou afișaj al sistemului iDrive. Noul sistem Panoramic iDrive afișează informațiile mașinii pe toată lățimea parbrizului și urmează să fie disponibil pentru toate modelele începând cu finalul acestui an. (08.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Ineresant de asemenea ca ei au o alta directie fata de ceilalti constructori,respectand astfel blazonul care i-a consacrat.
Daca acest sistem va fi implementat ar fi super,sa ai in oras o masina puternica si pe autostrada una economica,un compromis ideal!