Vânzările de maşini electrice reprezintă pentru moment un procent nesemnificativ în cele mai multe ţări europene, însă lucrurile se vor schimba radical în următorii ani. Numeroşi constructori pregătesc modele electrice ca urmare a noii legislaţii pentru emisii, iar această creştere va genera şi o cerere mai mare pentru staţiile de încărcare.
O analiză realizată de Nissan pentru piaţa din Marea Britanie arată că numărul de staţii de încărcare îl va depăşi pe cel al benzinăriilor tradiţionale cel târziu în august 2020. Datele se bazează în special pe faptul că numărul benzinăriilor tradiţionale din Marea Britanie a scăzut cu 75% în ultimii 40 de ani, de la 37.000 în 1970 la numai 8.472 în acest an.
Dacă acest ritm se va menţine, în august 2020 vor mai exista doar 7.870 de benzinării. În paralel, numărul de staţii de încărcare pentru maşini electrice a crescut de la numai câteva sute în 2011 la peste 4.100 în acest an, astfel că până în 2020 ar depăşi numărul benzinăriilor tradiţionale."Pe măsură ce vânzările de maşini electrice cresc, infrastructura pentru încărcarea acestora ţine pasul. Dacă adăugăm la asta îmbunătăţirile continue la performanţele bateriilor, considerăm că punctul critic pentru pentru adopţia în masă a maşinilor electrice este aproape", spune Edward Jones, manager al programului de maşini electrice al Nissan.
Potrivit altor date, 98% dintre spaţiile de servicii de pe autostrăzile britanice dispun deja de staţii de încărcare pentru maşini electrice.
Via Nissan
Dar noi suntem intransigenti, oamenii cifrelor si nu ne pierdem in contexte, analize cand vine vorba de un interes ascuns si o misiune bine definita: "sa inducem subtil ideea ca masinile pe combustibil clasice sunt pe moarte si tre sa-si cumpere toata lumea electrice Nissan daca se paote".
Siiiigur ca da.
O benzinarie are intre 4-8 pompe de carburant.
Timpul mediu de alimentare la plin a unui automobil cu motor care functioneaza cu combustie interna, incluzand plata, este de 5 minute, iar autonomia este de 1-2 saptamani (nu am specificat kilometri, deoarece un autovehicul electric trebuie incarcat zilnic 90 % din cazuri, incarcare care dureaza 30'-60').
Acest lucru inseamna ca va fi nevoie de milioane de puncte de incarcare pentru a putea alimenta un parc auto de peste 20 milioane autovehicule electrice, cat are Uk, si nu echivalentul statiilor de benzina, adica 37000.
Daca locuiesti la bloc fara loc de parcare fix, si ai un loc de munca unde parchezi pe unde gasesti (situatia este valabila peste tot in lume), cum iti incarci acumulatorii la masina? Te opresti dupa plecarea de servici si astepti o ora la un punct de incarcare?
Logistica va fi cea mai mare provocare a electrificarii industriei auto; milioane de puncte de incarcare vor necesita creearea unei retele electrice suplimentare fata de cea existenta..
Așa că atingerea unei densități mari a punctelor de încărcare nu ar trebui să fie o problemă atât de mare. Teoretic, orice stâlp, gard, perete etc. existent undeva ar putea fi dotat cu un contor, cu o priză (sau o bobină, pentru încărcare prin inducție electromagnetică) și cu un sistem online de plată / recunoaștere a utilizatorilor.