Cu aproape un an în urmă, şoferii bucureşteni au scăpat de pericolul ca maşinile lor să fie ridicate de autorităţi în cazul în care sunt parcate ilegal, în urma unei decizii care a fost luată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ).
Cu toate acestea, Primăria Sectorului 1 a contestat această decizie în instanţă, sub pretextul că maşinile parcate neregulamentar îngreunează traficul, iar Curtea de Apel Bucureşti a decis în această săptămână că maşinile parcate ilegal pot fi ridicate.
Decizia poate fi contestată în termen de 15 zile, însă dacă va fi menţinută ridicarea maşinilor va deveni din nou legală. Pentru ca acest lucru să se întâmple, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Guvernul să adopte în regim de urgenţă un regulament de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public.
Până anul trecut, ridicarea maşinilor parcate neregulamentar a generat numeroase nemulţumiri din cauza taxelor foarte mari solicitate pentru recuperarea maşinilor de către firmele private angajate în acest sens.
Via Profit
Nu se de acord sa se ridice masinile asa, heirupist, de oriunde, in ideea doar de a scoate profit. Dar repet, de cand nu se mai ridica masini, toata lumea isi permite sa parcheze absolut oriunde, oricum, indiferent cat de mult incomodeaza.
Tu nu te-ai saturat sa ai tot timpul prima banda ocupata pana inclusiv in coltul intersectiei? Sa nu poti sa preselectezi benzile corect? Sa nu te poti incadra cum trebuie pe benzi in intersectii? Sa nu poti sa te asigur cum trebuie in intersectii si la trecerea de pietoni? Tu NU VREI sa traiesti mai civilizat?! Toti vrem sa fim ca in tarile civilizate, dar numai atunci cand ne convine, sau cum?
Sunt impotriva privatilor cu firme de ridicari, cel mai corect ar fi ca primaria sa aiba propriul serviciu, iar banii sa intre in bugetele locale, nu in buzunarele coloratilor. Si cum spuneam, sa se aplice pentru bulevarde, nu vanatoare pe stradutele dintre blocuri. Dar asta mai depinde si de primarii pe care ii votam, si de cat de toleranti suntem cu ei odata ajunsi in functii!
Si cu prima banda de zici tu ocupata daca ar fi goala, din pacate aceasta decizie nu va duce la o fluidizare a traficuli. Tot aglomerat o sa fie. Nimeni nu va renunta sa isi scoata masina din garaj sau parcare.......parca ne-am nascut in ele de nu le putem lasa....
la mine in batatura pana nu s-a pus politia pe "inteligenti" s-a parcat cum s-a vrut. Mai exista si exceptii dar in general e mai ok.
adica platesc tot cei responsabili pentru nesimtirea unora :))...decat sa "sa ia painea de la gura copilului" plavanu, mai bine "ia painea de la gura" cel care este pus in situatia sa se chinuie sa treaca pe langa...
nope, nu e bine
In plus, nici macar nu te anunta ca au ridicat masina. Tatal unui prieten a intrat in panica de frica ca i-au furat masina. Putea sa faca atac de cord, ca are probleme cu ticaitoarea. In tarile civilizate, daca tot vorbim de ele, se lasa un anunt pe gard/stalp/etc: masina cu nr a fost ridicata in data de pt parcare neregulamentara. In plus, bordura este vopsita diferit in locurile in care poti sau nu sa parchezi. Dar daca se face lucrul asa cum trebuie, cum sa faci bani din abuzuri?
1. voiai sa zici "mai mult de"
2. era pe "interzis"?
3. abuz de serviciu din partea militianului?
Nu era semn de interzis, dar nu ai voie sa parchezi la mai putin de x m de intersectie (cred ca era 25m, nu mai stiu sigur). Cum stradutele au intersectii mai dese de 50 m, se pot ridica toate masinile care parcheaza in zona respectiva. Repet, este vorba de stradutele din jurul blocului unde parcheaza toata lumea in cursul noptii. Daca veneau dupa 8:30 nu mai gaseau nici o masina...
Nu ai ce sa ii faci, legea e clara. Pacat ca nu stipuleaza si o obligatie din partea primariei sa faca suficiente locuri de parcare. Sau sa permita parcarea intre orele 20 si 9... Oricum, am inceput sa strang fise pt urmatoarea data cand o ridica :-)