Esential
161.728 | de exemplare Isetta a produs BMW in Germania pana in 1962, anul scoaterii de pe piata a modelului. |
161.728 | de exemplare Isetta a produs BMW in Germania pana in 1962, anul scoaterii de pe piata a modelului. |
Acum cateva luni va vorbeam, in paginile Automarket, de planurile BMW de a readuce la viata interesantul model Isetta, care in anii '50 facea senzatie pe piata auto europeana. Ei bine, zvonurile incep sa se inmulteasca iar britanicii de la AutoExpress au creat chiar o posibila imagine a eventualului model german.
Principala schimbare estetica ar fi reprezentata de faptul ca portiera frontala, care la versiunea originala se dechidea in fata, fiind reprezentata practic de intraga capota a masinii, nu va mai exista. Vor aparea in schimb, de dragul testelor de siguranta, doua usi normale laterale. In plus, nici cele trei roti ale variantei initiale nu vor ramane in schema, ele fiind inlocuite de o formula clasica, cu patru roti.
BMW nu a confirmat inca niciuna dintre ipoteze si nici proiectul noului Isetta. Piata in continua crestere a minicar-urilor ar putea fi insa indiciul faptului ca BMW nu va risca sa piarda trenul si va incerca sa dezvolte un model plasat sub Mini ca dimensiuni.
Iar BMW ar trebui sa stie ca totusi legenda nu se poate cumpara. Au incercat si cu Mini Cooper, iar acum au un succes relativ datorita variatiunilor mari de caroserie si a motoarelor mici...deci preturi mai mici decat la inceput.
Vanzarea pe piata autohtona eu consider ca va fi un esec.
Ca o gluma: va fi oare si Isetta M?
Daca nu fac un M, atunci un tuner probabil se va baga, cum a fost si Brabus la Smart :))
Poza cu cea verde este destul de neinspirata pt acest articol, existand si unele Isetta cu 3 roti(versiune Speciala), pt anumite pietze auto, tari unde era mai bine sa fie clasificata drept motociclu, decat automobil, datorita taxelor mai avantajoase in favoarea motociclurilor. Deci greseala ;)
http://www.stefan-arold.de/pics-fifties/isetta2.jpg