Revenirea off-road-ului autentic: Iveco Massif 4x4

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 27.10.2007
Italienii de la Iveco au reusit sa construiasca un model care ne aduce aminte de zilele de glorie ale clasei 4x4.

Vorbind zi de zi despre marcile cunoscute si cu traditie in domeniul autoturismelor, trecem cu vederea camioanele si autobuzele construite de producator cunoscuti pentru modelele lor heavy duty. Totusi, nu putem trece peste ultima creatie a italielnilor de la Iveco. Se numeste Massif 4x4 si vine cu o infatisare care aminteste de adevaratele modele off-road din pacate trecute ale industriei.

Iveco Massif 4x4, prezentat la RAI International Road Transport Show din Amsterdam, este derivat direct din modelul spaniol Santana PS-10, care la randul sau se bazeaza pe Land Rover Defender. Cu toate acestea, Massif 4x4 arata ca un model autentic pentru teren accidentat, urmand sa fie disponibil intr-o multime de variante: trei usi, cinci usi sau pick-up. Singurul motor al off-roader-ului italian (iveco este controlat de Grupul Fiat) va fi un turbodiesel common-rail de 2.8 litri, cuplat la o cutie manuala cu cinci rapoarte.

Iveco spera sa produca intre 5000 si 6000 de unitati anual din noul sau model off-road, pretul sau urmand sa fie mult mai scazut decat cel al lui Land Rover Defender 2007, de exemplu.

Comentarii (27)

  • dragosh hummerro
    Interesant
    Sunt sigur ca vor veni cu un pret mult sub pretul unor masini actuale, poate mai mult sau mai putin de TOP!oricum, seamana izbitor cu un Defender 130(dc nu gresesc).Respectele mele...au o ambitie demna de invidiat!
    Numai Bine!
    3 3
  • nota 10
    Pacat ca nu se spune mai nimic despre capacitatile tehnice ale masinii. In rest e super!
    3 0
  • iulian325
    bravo!
    uite ca se poate!
    daca va avea reale capacitati off road va fi un moment de mare bucurie pt pasionati
    1 0
  • atti-82
    copiat
    copiaza baietti,se vede ca nu stiu nimic nou!!!
    NU VEDETI CA E UN DEFENDER COPIAT!!!!!!!!
    0 6
  • ct alx
    atti
    nu te-ai gandit ca poate defenderu e si el copiat dup alt model?mai informeaza-te! In rest tot respectul.
    1 0
  • Articolul zice clar: "este derivat direct din modelul spaniol Santana PS-10, care la randul sau se bazeaza pe Land Rover Defender", nu copiaza nimic, e un LR modificat produs de Iveco sub licenta.
    2 0
  • ...
    eu as dori o astfel de masina cu care sa pot merge aproape oriunde si sa o pot folosi in toate activitatile mele.
    2 0
  • superba
    Absolut superba masina.
    Nu au murit designeri de off-road adevarat e
    1 0
  • draga atti-82
    serverul a intrat in revizie cand tocmai ti-am citit postul cu toate ca acum cel putin unul mi-a luat-o inainte tot doresc sa-ti replic asta:

    draga si scumpule "atti-82" se pare ca tu citesti din 2 in 2 iar IQ-ul tau este numarul actual al numelui tau pe care l-ai obtinut prin inmultire cu 2
    altfel ai fi citit: "Iveco Massif 4x4, prezentat la RAI International Road Transport Show din Amsterdam, este derivat direct din modelul spaniol Santana PS-10, care la randul sau se bazeaza pe Land Rover Defender". Este plin pe aici de "capacitati" ca tine.
    Legat de subiect: cine doreste un offroad solid, fiabil si capabil sa atinga si locuri greu accesibile, imposibil cu alte 4x4 de fitze, raportat si la pretul ce va strica zdravan linistea celor de la "Rover" cu al lor "Defender", consider alegerea acestui model o investitie inspirata.
    4 0
  • cyborgul2000
    iveco produce masini bune
    sa nu uitam ca IVECO este o mare companie italiana care produce autovehicule destinate exclusiv transportului de marfa,masinile produse de catre IVECO sunt f. fiabile si cred ca satisfac toate cerintele utilizatorilor sai.Eu propun sa nu ne mai dam cu parerea despre un autovehicul pe care nu l-am vazut si despre care nu stim absolut nimic.Inca nu stim pretul acestui off-road si nici nu stim ce performante poate atinge,iar pentru MOSHU,iti mentionez ca pe langa LAND ROVER DEFENDER mai exista si alte masini capabile de performante extraordinare la off road, cum ar fi TOYOTA LAND CRUISER
    1 0
  • emilio
    in sfirsit!!!
    cineva s-a gindit sa mai faca un 4x4 PUR si DUR!!!
    Nu vedti ca mercedes G klasse, LR defender, singurele ramase intr-adevar de off road extrem, au zilele numarate?
    1 0
  • URAGANU
    G-classe
    Seamana putin cu fostul G-Classe de la Mercedes. Arata superb si asteptam sa-l vedem pe strazile din Romania cu mult inaintea lansarii oficiale :)))))))))))) Hai ROmania ! :)))
    1 0
  • Mircea
    Tanc
    Banuiesc ca este ca si Defender un tanc de masina.Bravo!
    1 0
  • Ne intoarcem la OFF-ROAD
    Romania are nevoie de asa ceva,daca va fi si fiabil o sa aiba succes pe la noi!!
    1 0
  • George
    Invechit
    Din pacate e bazat pe o solutie tehnica LRD din 1970. Asta include arcuri cu foi si mai mult ca sigur si alte anacronisme. Si cum nici pretul nu va fi de chilipir, nu cred ca are vreo sansa sa concureze un LRD 2007. Poate doar pe piata Ugandei, vorba unui prieten...
    0 1
  • DEfender
    IVECO
    Da... sincer sa fiu nu stiu de unde ati scos-o pe aia cu copiatul! Italienii au cei mai tari carosieri si designeri din Europa! pentru cine nu stie au creat multe caroseri la marci europene de succes, fie ele germane, franceze etc! modelul prezentat este foarte placut, nu se vrea pretentios sau futurist dar are ceva aparte!
    1 0
  • e MARE rau!!
    ce mare e ;))..arata bine
    1 0
  • Super !
    Un off-road pur singe. Parerea mea este ca acestea sunt adevaratele masini tot teren, nu cele cu fitze... Esta ca si cum ai compara o drumetie la munte cu "mersul" pe steper. Se pot afla mai multe detalii tehnice ?
    1 0
  • pentru "cyborgul2000"
    Cu tot respectul, dar mentionarea Toyotei Landcruiser in contextul discutiei despre "offroad", fie numai si pentru performantele ei de exceptie si peste BMW X5, sau ML de la Mercedes, denota faptul ca le bagi intr-un bol in care clasele specifice sunt amestecate si din care iese ala care ni se pare mai "cool", vorba aia mon cher, ca
    nu-i nici o suparare daca amestecam "offroad" traditional, ca si clasa, cu "S.U.V."-urile care in fapt reprezinta alta clasa, dar, cu veleitati reale offroad. Se pare ca mancam amestecat in topicul asta si ne dorim parerile docte si de urmat. Te rog sa nu te superi !
    1 1
  • antonio
    massif
    Massif for 4x4channel post http://www.4x4channel.it/tecnica/dettagli.php?id=6646
    2 0
  • bravo
    o noua masina pe piata.pacat ca nu se ai aude nimic de aro.cred ca daca aveau italieni matrita si fabrica noastra eream demult campioni la paris dakar.
    1 0
  • cristi
    e o copie de santana care e copie dupa defender si care e bun pe trem dar cu transmisie slaba
    nu e rau, speram sa fie eftin
    si despre masini de offroad... stati calmi, se mai fabrica
    toyota a scos noua LC85... adica totul mecanic fara computere si dinastea... si e noul model
    1 0
  • AndreiRN
    IVECO
    Motorul este in cooperare cu GM sau facut pt ei si sa gasit o caroserie in care sa se testeze. Iveco face inginerie moderna dar o executie de calitate inferioara din pacate. Fierul este de calitate proasta si cam ca toate jucariile italiene sunt frumoase dar .... nefiabile. Stiu ca am un Iveco si m-am chinuit cu Ford.
    Testul de piata isi va da verdictul dupa cativa ani de vanzare.
    1 1
  • de Josef
    IVECO Massiv
    Hallo, kann mir jemand in deutsch sagen, was das für ein Auto ist? Danke im Voraus!
    helmut.nieborowsky@BBservice
    0 1
  • cristi
    lc 85
    "toyota a scos noua LC85" unde ai auzit asa ceva.. poate ne spui si noua!
    1 0
  • luxxxien
    lol
    Pentru George: Intreaba orice off-roader si ai sa vezi ca si la Wrangler si la Land Cruiser si la Pajero se folosesc arcuri lamelare si punti fixe... Duh!!!Pentru restul lumii: lucrez de 7 ani intr-o reprezentanta Iveco si tot ce pot sa va spun este ca masina indiferent de gabarit (de la autoturism de oras pana la autotractor) o ai asa cum o ingrijesti. Prin definitie Iveco e marca de autovehicule comerciale, asa ca nu intru foarte in amanunt in detalii referitoare la sarcina utila si sarcina maxima. Va pot spune doar ca motorul de 3.0l turbo cu distributie pe lant care va echipa Massif e unul dintre cele mai reusite motoare (cu exceptia problemelor intalnite de ABSOLUT TOTI profucatorii cu supapele EGR), si cu o cutie bine etajata si un sofer sarit de pe fix nu se tine multa lume dupa ditamai duba incarcata cu 2,5 tone de marfa... Garantat!!!
    1 0
  • E pilaf massif motoarele sunt ok dar suspensia de pe spate cu 8 foi de arc îți rupe spinarea,sateliții cedează din start.In afara finisajele sunt praf și rezervorul din metal ruginește.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru