Rețeaua de stații de încărcare pentru mașini electrice dezvoltată de Enel X, divizia de servicii avansate de energie a Grupului Enel, continuă să se extindă pe piața din România.
Cel mai nou proiect vizează instalarea a 10 stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice în benzinării operate de OMV și Petrom. Fiecare stație va avea o putere disponibilă de cel puțin 50 kW.
Pentru moment, Enel X nu a menționat exact unde vor fi instalate noile stații de încărcare, însă compania a precizat că acestea vor fi instalate în orașe din estul, centrul și vestul țării și vor acoperi o distanță de aproximativ 380 de kilometri.
"Prin programele noastre de mobilitate electrică, ne-am propus să facilităm transportul electric oriunde în țară, într-un mod sustenabil. Tocmai de aceea, ne bucurăm să putem oferi utilizatorilor de vehicule electrice din România [...] mai multă flexibilitate pentru nevoile lor de mobilitate, contribuind totodată la dezvoltarea infrastructurii de încărcare", a precizat Marius Chiriac, CEO Enel X România.
Cu numai o lună în urmă, Enel X a anunțat că a instalat 34 de puncte de încărcare în București și împrejurimi, iar cele mai multe dintre ele permit viteze de încărcare de 22 kW.
Cu acea ocazie, Enel X anunța că va continua să instaleze puncte de încărcare în București, Timișoara, Sibiu și Constanța.În total, Enel X și-a propus să instaleze circa 2.500 de puncte de încărcare în România până în anul 2023.
Proprietarii de mașini electrice pot încărca la stațiile Enel X prin intermediul aplicației mobile JuicePass, iar prețurile sunt de 1.29 lei / unitate pentru încărcare la stații cu curent alternativ (AC) și 1.79 lei pe unitate la stațiile de încărcare rapidă (DC). O unitate este echivalentul unui kWh.
Via Enel X
între 1,29 şi 1,79 repede ai rotunjit la 1,8
Da este de 2 ori mai scump decât acasă.... dar hai să zicem Mercedes EQC care are range de 400 km (https://youtu.be/zuPjYEh9VXU) şi consumă 19,2 kwh pe 100 km, deci înmulţit cu 1,29 lei = 24,77 lei pe 100 km.
Un diesel cu 4 litri la 100 km ar costa = 5 x 4,35 lei = 21,75 lei pe 100 km
Asta pentru că diesel este mai ieftin azi, dar au fost preţuri în trecut şi de 6,2 lei !
Oricum ideea este să foloseşti electrica 80% cu încarcarea acasă (care este undeva la 0,8 lei pe kwh) şi 20% înafara şi cu încărcare la staţiile dedicate.
Hyundai Kona are 500 km range cu 12,7 kwh pe 100 km
adică Kona ar costa 16,38 lei pe 100 km
Deci depinde de maşina electrică şi de preţuri în general între curent şi motorină, dar viitorul în ţările G8 este clar eco....
Când o să avem mai toţi panouri solare pe case şi dublu instalat eoliană în România, curentul o să fie şi mai ieftin.
asta daca presupunem ca cotoarba mea de nissan tiida o vind ca collector vreunui nebun si imi trag electrica, la fel ca dvs (imposibil sa nu aveti macar un tuk-tuk electric la cit le umflati p-acilea.).
tot nu ma coafeaza insa un tarif de 3 ori mai mare decit kilovatu casnic.
de ce? fiindca stau la bloc si visurile cu panouri pe case-vile sint cam cum ar zbura porcu si atunci de nevoie devenim toti eco-vegani cu stechere.
1) dacă daţi click simplu pe cele 2 linkuri de youtube puse de mine, o să vedeţi că este un range test în lumea cât se poate de reală !
2) nu am încă piscină, este în plan pentru următorii 2 ani, dacă nu una mică, măcar un jacuzzi :)))
Apa din piscină o să o am din puţ (cum dealtfel o are şi un vecin deja)
Încălzirea piscinei aş vrea să o fac cu pompă de căldură, dar să îmi pun panourile solare (este în program).
La bloc eşti foarte limitat. Ăsta este adevărul.
La bloc:
- nu poţi avea puț (apă cam nelimitat)
- nu poţi avea panouri solare (sau nu încât să acoperi şi încărcarea auto)
- mai dificil cu parcarea auto şi mai dificil cu încărcarea electrică auto (nu imposibil, cei drept!)
- nu poţi avea piscină, decât un jacuzii dacă ai balconul mai mare
- nu poţi avea copacii tăi fructiferi sau nu
- nu poţi avea leagănul, toboganul copiilor tăi
Urez succes ca toţi românii să poată locui la case, dacă îşi doresc.
Şi să le fie casa cât mai verde.
Şi foarte dure.
Ca prefaţă, românii şi România se laudă cu cel mai mare procent din populație care au proprietate o locuinţă.
OK..... dar ce fel de locuinţă ?
96,8% proprietari, 64% locuiesc în case... sună frumos....
până când vine 47% !!! din populație în România locuiesc în locuinţe supra aglomerate !!!
Adică casele - mai ales cele vechi sunt majoritatea cu "2 camere" iar apartamentele sunt majoritatea cu "2 camere" !
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Housing_statistics/ro
Scuze, dar numai la tâmpiţii de români se numără şi sufrageria la cameră... lucru care ascunde faptul că avem apartamente şi case cu o sufragerie şi un singur dormitor - lucru bun doar pentru un pensionar/i sau un celibatar sau fără copii.
Dar cum apare copilul, hop, problema.... dacă apare al doilea copil... şi are alt sex.... hop... a doua problemă.... care poate fi acoperită doar cu minim apartament 4 camere !
O sufragerie - pentru familie, un dormitor pentru părinţi, un dormitor pentru copilul /copii sex feminin, un dormitor pentru copilul / copii sex masculin.
Şi apoi, întro lume, în care ne îndreptăm spre 100% din populaţie să aibă maşină, atunci nu unul, ci DOUĂ locuri de parcare (unul pentru soţ, unul pentru soţie) este un lucru OBLIGATORIU de avut.
Şi nu din poveşti mincinoase ci să fii chiar proprietar pe acele 2 locuri de parcare.
Eu dacă plec la muncă mai devreme şi soţia duce copii la şcoală apoi şi ea la muncă, credeţi că eu merg cu maşina şi soţia cu autobuzul???
Deci "marele parc rezidenţial" românesc este un mare kk
Deşi s-au construit în draci, cam 1 milion locuinţe după 1990, încă sunt uimit, EXTREM DE UIMIT să văd că se construiesc apartamente cu 2 camere !!!
Am stat la bloc, dar criteriul de cumpărare a fost : minim 4 camere, minim 80 mp şi minim "multe locuri de parcare" - şi asta acum mulţi ani, dar clar după revoluţie.
Blocul avea parcare mare în spate, parcare în faţă dar şi în lateral.
Şi deşi cu parcare foarte generoasă în 10 ani a ajuns să nu mai prind după anumită oră şi uite, şansa sau decizia de a ne muta la casă (la fel minim 3 dormitoare şi la fel minim 2 băi)
Dar ca să fie verzi - ar trebui
1) sistem de panouri solare pe tot acoperişul - avantaj blocurile de 4 etaje - pentru că energia se împarte la mai puţini vecini
2) izolarea blocurilor
3) vânzarea individuală a fiecărui loc de parcare şi instalarea de staţie încărcare (curentul nu trebuie "tras" din casă, ci traseu nou şi contor nou)
Dar toate acestea nu se pot face cu sprijinul PRIMĂRIEI !!!
iar la încălzire doar zona judeţul Constanţa se pretează pentru pompă de căldură aer - apă pentru apartamente.
Se poate pune aer - aer, dar dezavantajele sunt zgomotul, deshidratarea, disconfortul curenţilor de aer (nimic nu bate încălzirea cu "apă")
Dar cum să ajute PRIMĂRIA când tocmai în Bucureşti - Ilfov şi Constanţa - Mamaia şi cam toate localităţile din zonă SUNT MASACRATE DE "PROIECTE 'REZIDENŢIALE' " cu blocuri care:
- sunt efectiv la sub 3 metri de celălalt bloc (unele camere nu au soare deloc toată ziua, deci toată viaţa)
- nu au absolut deloc destule locuri de parcare pentru fiecare apartament (o glumă proastă, mult sub un sfert)
- nu au spaţii verzi!! (blocurile comuniste din anii 70 erau un diamant pe lângă porcăriile de azi)
- sunt de 1-2-3 camere, majoritatea de 2 camere (o porcărie) dacă prinzi 3 camere şi 2 băi este o minune
- parte din ele sunt de 7-8-10 etaje şi încarcarea auto la strada de acces este criminală
Întrebarea este: cum de încă cumpără românii aşa ceva?
Sunt crescut nu bogat, bunicii mei toţi locuiau în bordeie de lut la ţară... ca să fim înţeleşi, dar parcă mai vezi şi la TV ce este lumea asta mare.
PS pe cine interesează aşa mult, daţi click pe nickname şi citiţi comentariile mele, undeva ziceam (că înainte de criza COVID) făceam cam 2000 (două mii) km lunar
LOL nu cred că îi făceam fără permis auto şi fără maşină proprie :))))
Ca el ne vorbeste de EQC si Taycan si Tesla de parca ar trai la castel. In conditiile in care in Romania 90% din oameni isi iau sh sub 8000 de iepuroi.
Repet, dacă nu înţelegi sarcasmul dle Urs Tatra, ce să mai zic...
Bun şi dacă afli ce maşină am, ce casă am şi unde, ce vrei în esenţă?
Un pumn, un scuipat, un ce?
Ce legătură are toate aceste lucruri personale cu anumite idei despre electrificare care sunt în legătură cu.... spaţiul locativ se pare, pe anumite teze.
Hai să vorbim la subiect, ok?
Pe mine discreditarea sau mii de voturi negative, nu mă afectează absolut deloc şi nici absolut nicio ameninţare.
Am trăit prea multe ca să mai am emoţii la aşa lucruri rudimentare.
Sigur va fi ori PHEV ori EV, mi-ar place, de ce nu chiar Dacia PHEV E-Tech sau dacă nu, Renault dar las uşa deschisă şi la Skoda şi VW PHEV sau chiar EV.
Când o să o am, vă voi anunţa. Momentan 2-3 ani am alte urgenţe....
Ce maşină o să aibe românii în 8000 iepuroi?
Simplu :
Dat avans 8000€ la o PHEV şi restul în rate (sper Dacia în viitor) pentru cei la bloc şi
full EV pentru cei la casă
Totuşi o treime din români nu trăiesc din salarii sau de la un salariu la altul (sunt mulţi oameni bogaţi în România)
dar e posibil aceştia să fie prinşi în cheltuielile de a trece de la bloc la casă şi să lase maşina pe plan secund, terţ...
De aceea, noi avem de recuperat, anumite diferenţe faţă de vest sau Cehia, Slovenia, Croaţia, etc
iar acele generaţii, nu a fost vina lor, a fost vina sovieticilor, bolşevicilor care ne-au ocupat după război şi nu au plecat până când nu au avut PCR cu Securitatea bine, bine instalat.
Totuşi România a avut CEL MAI DUR COMUNISM din blocul estic (şi cea mai dură revoluţie) iar Rep. Moldova au avut din Uniunea Sovietică CEL MAI DUR COMUNISM instalat, nu degeaba PCRM era încă la putere în Rep Moldova când noi eram deja în NATO sau în Transnistria au încă SOVIET SUPREM ca modalitate de conducere a "ţării".
Din această gaură România a ieşit şi este clar pe drumul cel bun, dar a fost şi este încă foarte greu.
Asta e. Ce să îi faci.
Hai o zi bună, pa.
Observ ca te pricepi si la planificarea familiala, copii, camere, nu stiu, dar ceva imi spune ca n-ai familie.
băgaţi injurii când nu înţelegeţi ceva... sunt obişnuit.
Dacă aţi citi calm şi lăsând primul val de emoţii, veţi vedea că :
1) comentariile (mele) privind articolul sunt la subiect - electrificarea
Şi o temă - prin care electrificarea Enel X este fantastică (faţă de deloc - este ceva foarte bun, părerea mea) dar există şi partea electrificării "acasă" şi deci...
am intrat în argumentele bloc vs casă, etc
2) celelalte comentarii care nu mai erau la subiect erau ca răspuns pentru întrebarile (impertinente) ale unora dintre voi
Dacă cântăriţi la rece, fără ură, poate vedeţi şi ideea, lăsând la o parte supărarea.
Eu chiar nu vreau să jigneasc pe nimeni sau să mă dau mare, în niciun caz, dar nici nu accept acuzaţii sau injurii nemeritate.
PS MAŞINA MEA ESTE CADOU - DA, POATE O PROSTIE DE MAŞINĂ, DAR CADOU DE LA CINEVA FOARTE DRAG MIE.
Nu o să spun aici, nu că îmi este ruşine, ci pentru că aţi jigni această maşină la care personal sunt ataşat emoţional, şi nu are rost să pun în bataia nesimţiţilor aşa ceva.
Am făcut-o odată şi... ştiţi ce am zis
Fool me once shame on you, fool me twice shame on me!
Hai pace şi înţelegere, măcar pe viitor.
Hai. Ne-am lamurit cu totii ca nu ai nico tangenta cu automobilele. Demostreaza ca ai legatura cu bunul simt si cei 7 ani de casa si taci pe vecie. Oricum de cum deschizi gura faci dezervicii cauzei pe care o sustii.
Uite, ultimul comentariu al 14 lea.... am aşa multe, pentru că răspund "atacurilor la persoană"
DĂĂHHHHH
cam logic, dacă ai sta să te gândeşti puţin, dle fals doctor
Acum chiar pa.
În următoarele condiții, CUMULATIVE:
- mergând în oraș sau mai încet de 100 km/h;
- la o temperatura exterioară între 8-22 de grade și limitând la minimum aerul condiționat și alți consumatori.
Altfel poți merge și doar jumătate din kilometrii promiși și vei regreta că nu conduci o mașină care are CHIULASĂ.
Las-o ca macane bengosule.