Cu o rețea de încărcare proprie, denumită Tesla Supercharger, care însumează peste 25.000 de prize cu încărcare rapidă "împrăștiate" pe tot Globul, Tesla are un avantaj major în fața celorlalți producători de automobile care au în portofoliu modele cu zero emisii.
Din acest an, însă, marca americană le va permite și altor mașini electrice să se alimenteze de la rețeaua sa. Anunțul a fost făcut chiar de Elon Musk prin intermediul unei postări pe Twitter. Acest lucru va fi posibil la nivel global, după cum susține Musk.
În SUA, modelele Tesla vin cu un conector special, așadar aici va fi nevoie de un adaptor pentru ca celelalte mașini electrice să poată folosi rețeaua Supercharger. În cazul celorlalte piețe, inclusiv Europa, vorbim de un conector CCS cu care vin echipate majoritatea mașinilor cu zero emisii.
Tesla are stații Supercharger și în România. În prezent sunt astfel de prize în București, Pitești, Sibiu și Timișoara, urmând ca pe viitor să fie inaugurată una și la Constanța.
via Carscoops
Unii dau din buze si comenteaza lefteri de pe margine, altii fac banii cu lopata si-i inmultesc de la un an la altul. Pentru ca au vazut posibilul acolo unde altii nici macar n-au fost in stare sa si-l imagineze.
De apreciat devansarea cu un an a masurii care stimuleaza alimentarea masinilor electrificate si accesul cat mai facil la orice retea publica.
BRAVOS TESLA!!!
Este o ştire foarte mare. Bravo Tesla.
Se expun concurenţei pe zona de maşini electrice dar şi pe zona de furnizare de energie electrică
Acum cu statiile Tesla ce sa zic? Probabil se vor aglomera. E posibil ca in viitor sa stai la coada pentru ca orice masina va putea sa reincarce nu numai Tesla.
Problema principala ramane insa tot timpul imens pe care il necesita o reincarcare, inacceptabil pentru orice om de bun simt. Plus faptul ca la incarcare de putere mare bateria se degradeaza mai repede decat la priza de acasa. Asta nu e un impediment acum, vom vedea in viitor.
Deși aud că tot n-are profit dar ăia de tipăresc verzișorii au că-l tot umflă pe bursă.
Daaa a rupt multe lopeti nenea musk doar ca a invartit gramezi de bani imprumutati, subventionati si luati de pe burse.
De intors vreo gramada de profit n-a fost cazul pana acum.
Parca mai erau vreo 2-3 ani si electricele atingeau paritatea cu termicele.
Mi-e frica sa nu se sature statele de atata subventionare pana la mereu iminenta atingere a paritatii.
Ma rog, rgbtistii astia de-si zic clandestin alesi sau reprezentanti ai statelor.
@alex aşa este preţul bateriilor au scăzut, dar scăderile sunt procentual destul de mici faţă de cât au promis.
Să sperăm că după ce mulţi producători auto îşi vor face toţi câte un gigafactory atunci să vedem preţuri la jumătate.
Tesla promite în 2-3 ani maşina electrică de 25.000 dolari.
Să vedem.
Un Giga Recycling Factory când deschide eroul planetar? Asta vreau să vedem.