Deși nu este foarte cunoscută între iubitorii de mașini din România, marca Borgward are o istorie destul de interesantă în spate, iar apariția sa oficială pe piață după nu mai puțin de 46 de ani de absență ridică destule sprâncene la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde brandul german este prezent cu două SUV-uri concept denumite BX5 și BX6 TS, ultimul fiind o versiune de caroserie fals-coupe inspirată din liniile și de dimensiunile lui BMW X4.
Deși nu este prima apariție de acest tip a mărcii germane, care la Salonul de la Frankfurt din 2015 a prezentat un SUV prototip ceva mai mare denumit BX7, publicul are nevoie de ceva vreme pentru a se obișnui cu ideea renașterii unei mărci a cărei perioadă de glorie a avut loc spre sfârșitul anilor '50.
Și totuși, un grup de investitori asiatici conduși de Christian Borgward, nepotul fondatorului mărcii, încearcă să readucă în prim-plan acest brand, care speră ca printr-o gamă atractivă de modele să profite de imaginea bună a industriei auto germane și să răzbată pe piață.
Conceptele pe care Borgward le-a adus la Geneva sunt SUV-uri compact de dimensiunile lui BMW X3. Cu linii interesante care amintesc parțial de cele ale modelelor Audi și BMW și cu o serie de soluții tehnologice moderne, noile concepte Borgward sunt foarte aproape de versiunea de producție, fiind mai degrabă un prototip pre-serie.
Hibrizi puternici, dar și versiuni electrice cu autonomie mare
Sub capota lui BX5 se află un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor 1.4 turbo pe benzină de 143 CP care lucrează în paralel cu unul electric de 115 CP. Tracțiunea integrală și transmisia automată cu 7 trepte asigură completarea opțiunilor pe care le oferă modelul german. Pe BX6 TS, sistemul hibrid este format dintr-un motor turbo pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 272 CP și unul electric de 150 CP.
Conform oficialilor mărcii, ambele modele pot rula 55 de kilometri full-electric, dar în planurile Borgward se află și o variantă full-electrică cu o autonomie potențială de 250 de kilometri. Aceasta din urmă va fi disponibilă în momentul în care cele două SUV-uri vor începe să fie comercializate, în 2018.
Primul model de serie lansat de Borgward va fi SUV-ul mare BX7, care va ajunge pe piețele din China, India și Europa în 2017 la "un preț foarte bun". Ulterior, conceptele prezentate în acest an la Geneva vor vedea și ele lumina zilei sub forma unor mașini de serie.
Rămâne de văzut cum va decide Borgward să-și promoveze și să-și vândă mașinile în condițiile în care rețeaua de comercializare lipsește în acest moment cu desăvârșire.
Jaguar/Rover -- cu asiatici
Borgward -- cu asiatici
rai asiaticii astia, de toata jena, merita toate "aprecierile" nostre de romani sadea
marcile cunoscute au continuitate, fac cercetare, au un fond de cunostinte pe care se bazeaza. borgward nu mosteneste decat numele si tehnica de muzeu. plecand de la zero va fi foarte greu sa faca o masina cat de cat performanta care sa faca fata pe piata pentru a sustine firma.
Poti face un automobil daca ai destui bani sa-ti aduci oameni din industrie si o strategie de marketing sa convingi potentialii clienti.
Cunostintele, experienta, traditia....hm, nici una dintre acestea numai e "Luna de pe cer"