Respect pentru client: Nissan SUA despăgubeşte clienţii pentru o eroare în broşura de prezentare

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 19.05.2011
Pentru că volumul rezervorului lui Juke 4x4 era anunţat în broşură cu 5 litri mai mare decât e de fapt, Nissan SUA le dă clienţilor 400 de dolari înapoi.

Esential

4000 de exemplare Juke vândute de Nissan în SUA au avut datele tehnice incorecte în broşura de prezentare.

O scăpare a echipei Nissan SUA subliniată de unii clienţi în pliantele de prezentare ale versiunii Juke 4x4 a dus la o măsură rar întâlnită în industria auto mondială: clienţii care şi-au achiziţionat respectiva versiune au primit despăgibiri după achiziţia maşinii. Este vorba de o eroare prin care, pe pliantul oficial, Juke 4x4 apărea cu un rezervor de 13.2 galoane (50 de litri) în loc de 11.8 galoane (45 de litri), aşa cum este de fapt. 

Conform Automotive News, Nissan i-a notificat pe unii dintre clienţi că, dacă sunt nemulţumiţi de această eroare, dealerii îi vor despăgubi returnându-le 400 de dolari. Dacă nici această măsură nu îi va mulţumi, Nissan le va da ocazia de a primi banii înapoi pe maşină (minus deprecierea) sau de a cumpăra o maşină nouă cu diferenţa de bani între valoarea actuală a celei cumpărate şi valoarea celei noi.

"Maşina dumneavoastră a fost construită şi desenată corect. Nissan regretă însă eroarea de comunicare şi vrea să demonstreze cât de importantă este satisfacţia dumneavoastră pentru marcă.

Chiar dacă volumul rezervorului ar putea să nu fi fost un factor de decizie la cumpărarea maşinii, Nissan regretă această greşeală. Sperăm că această acţiune va întări încrederea pe care o aveţi în produsul nostru", scrie Kevin Martin, unul dintre directorii Nissan SUA, în scrisoarea adresată clienţilor.

via | Automotive News (înreg.)

Comentarii (10)

  • La noi...
    ...la noi cei de la Dacia ar fi cerut ei despagubiri, pentru ca clientul va trebui sa puna de mai putini bani combustibil... deci face economie ;))
    Eh mai glumim si noi... :) Oricum chestia asta a fost bine lucrata, nu e vb de nici o eroare...au vrut doar sa traga atentia asupra lor...Cei 400$ erau de mult in pretul masinii.... Marketing... marketing...si iar marketing...
    15 4
  • @GT-R
    pai si de porsche romania ce sa mai zici , ca pe aia nu-i intrece nimeni la jepcareala, aia sigur faceau asa , astia de la dacia sunt copii mici !!!!!!!!!!!!
    6 2
  • NU EXISTA
    mai jepcari , ca cei de Porsche Romania, cand vezi afara cat de mult respecta ( cel putin marcile / dealeri japonezi ) clientul , pe mine unul ma apuca dracii
    10 2
  • toate sunt bune si frumoase, dar nici excesul de zel nu e bun, adica mi se pare ca esti cu adevarat M**** daca pentru ca in loc de 50 de l masina are 45, parerea mea este ca o scrisoare adresata fiecarui client cu regretele companiei era suficient.

    daca masina ar fi avut alte chestii mai grave, stiu eu ... mai putini cai , sau ... alte probleme mai importante se justifica, dar asta este ... ABUZ
    parerea mea...
    1 9
  • zarnesteanu
    Nu e chiar asa de simplu :)
    nissan stie ca daca nu ia masuri acum, mai tarziu costurile ar putea creste exponential. De ce? Distantele in America de Nord sunt foarte mari, in comparatie cu Europa iar unele drumuri sunt foarte putin umblate. Masina se adreseaza tinerilor, care de multe ori pot fi neexperimentati. (Lasand la o parte faptul ca a cumpara un nissan e semn clar de dilentantism). Daca masina are rezervorul mai mic, implicit distanta intre doua plinuri nu mai e cea din pliant deci riscul sa ramai in desert sau intr-o zona salbatica din munti creste. Daca o familie cu copii mici ramane de izbeliste in soare la peste 50 de grade sau pe un drum indepartat, unde vine grizzly sa miroasa masina, de control, riscul de penalitati e urias, la care se adauga si publicitatea negativa pe plan mondial. Deci baietii nu sunt nici pe departe generosi sau respectuosi cu clientul. Incidentele taiota sunt inca vii in mintile tuturor. Lucru pentru care o repet, trebuie sa multumim autoritatii americane ca a pus piciorul in prag si nu a lasat gunoaie pe strazi (care sa fie si vandute la preturi exorbitante, vezi legs-use).

    Imi place ca le da banii inapoi, minus diferenta de depreciere. Wow! Chiar asa? Asta inseamna ca amaratul care a luat gluma aia de masina e inca la mana dealerului. Care bag mana in foc, n-o sa iasa in pierdere la afacerea asta.

    Oricum, la ce rebuturi au pus pe piata din 2000 incoace, tocmai asta le mai lipsea. Nici macar nu si-au facut temele cand au publicat pliantul. Ha-aha-ha ...
    7 21
  • fny.ro
    @zarnesteanu
    Din ce scrii, reiese ca ai ceva de impartit cu Nissan, mai mult decat ar fi normal (ma refer doar la atitudinea ta fata de Nissan). Nu pare o parere obiectiva bazata pe niste factori concreti, sau nu i-ai expus tu, dar cu siguranta Nissan nu a scos rebuturi pe piata din 2000 incoace, si sa stii ca au o imagine buna ca marca, inclusiv in sua...
    17 6
  • Dulcolax
    Rasunator
    Mie mi se pare ca Nissan da lovituri dupa lovituri concurentei.
    Mai intai Almera ( cea mai vanduta masina din clasa ei), apoi Micra 2, sa nu uitam de bijuteria Tiida de Note si de regele regilor Murano Cupe Cabrio care este chiar mai stralucitor decat Juke. Au gresit si ei de cateva ori cu masini ca GTR si 370Z dar per total nu pot fi condamnati, pentru ca raportul intre masini bune si proaste sta bine, sau era invers. Rahat m-am incurcat in calcule...
    9 6
  • Dr Felix
    prea e cusuta cu ata alba
    Imi vine greu sa cred ca a fost o eroare, mai usor imi e sa cred ca nu-i decat o politica de marketing.
    3 9
  • cutare
    @zarnesteanu
    De acord cu tine. Astia de la nissan sunt niste papagali.
    6 11
  • Imi pare rau dar zarnesteanu are perfecta dreptate....."primesti banii inapoi minus deprecierea" sa zici ca e despagubire, mi se pare bataie de joc....ar trebui cu totii sa stiti ca in momentul in care ai scos masina pe usa dealerului s-a depreciat cu 10%...si nu stiu de ce vi se pare voua un detaliu nesemnificativ rezervorul(da, normal ca nu e factor determinant la cumpararea masinii)...zarnesteanu zice adevarul....la noi cu un plin si un motor micut aproape ca traversezi toata tara....dar la americani distantele sunt mult mai mari, si sa nu uitam cat isi folosesc intelectul americanii......stiti bine ca americanul face plinul, pe urma constata ca n-a parcurs distanta pe care se gandea el ca ar trebui parcursa......si da in judecata nissan....si castiga!:D asa ca 400$ acum, saves them from huge lawsuits later....:)
    ...si eu cunosc si la noi clienti la care s-au facut mici erori(vopsea gresita) si a primit bani inapoi de la dealer... :)
    7 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru