BMW a anunţat recent că, de la lansarea gamei ecologice i, a reuşit să comercializeze 60.000 de unităţi i3 şi alte 10.000 de unităţi i8.
Departe de a fi impresionante, cifrele simbolizează mai mult accentul pe care constructorul de la Munchen îl pune pe maşinile electrice şi hibride încă de acum 3 ani. Dacă punem la socoteală şi hibrizii din alte game, producătorul a reuşit să comercializeze peste 100.000 de unităţi ecologice în ultimele 36 de ani.
BMW este însă determinată ca în 2017 să mărească semnificativ vânzările acestui segment, mai ales că popularitatea lui i3 a crescut semnificativ după introducerea unei baterii cu autonomie de 300 de kilometri, aproape dublă comparativ cu versiunea iniţială. În acest sens, BMW vrea să vândă 100.000 de maşini electrice în 2017. "Mobilitatea electrică va veni, dar în acest moment creşterea nu este la cer", a admis Harald Krueger, CEO-ul BMW.
Obiectivul stabilit de Krueger va fi însă dificil de atins în condiţiile în care gama i va primi al treilea model abia peste 5 ani. Germanii au confirmat că viitorul SUV electric BMW i5 îşi va face apariţia abia în 2021 pentru a include şi o serie de funcţii autonome. Cert este însă că BMW vrea ca 15-25% din vânzările anuale înregistrate în 2025 să fie reprezentate de maşini electrice.Între timp, BMW se pregăteşte să predea titlul de cel mai mare constructor premium din lume rivalilor de la Mercedes. Constructorul din Stuttgart ocupă primul loc la vânzări după primele 10 luni ale anului ca urmare a creşterilor consistente de peste 10% înregistrate în acest an, în special ca urmare a cererii puternice venite din China.
Via Reuters
si sa faca toate libarcile gen x5 doar electrice, ca spatiu e pt baterii, scumpe sunt deja,