Fiat şi Nissan au început un mic război al declaraţiilor, reprezentanţii celor două mărci pornind o dispută pe criterii estetice, pornită de la o afirmaţie făcută de reprezentanţii mărcii italiene cu privire la Nissan Leaf. Declaraţia a fost făcută de Matt Davis, şeful departamentului de marketing de produs de la Fiat în Statele Unite ale Americii, care a spus că "urâţenia este una dintre cele mai urâte forme de poluare" într-o critică voalată la adresa vehiculului electric de la Nissan. Declaraţia a venit în cadrul unui interviu acordat celor de la Bloomberg, înainte de lansarea lui Fiat 500e, primul vehicul electric al concernului italian. Mai mult decât atât, reprezentantul mărcii italiene a spus că Fiat 500e "dovedeşte că nu trebuie să renunţi la estetică pentru a livra un vehicul electric", întârind afirmaţia sa anterioară.
Reprezentanţii Nissan n-au stat cu mâinile în sân şi au sărit la atac, şeful departamentului de marketing global şi comunicare al mărcii nipone, Simon Sproule, declarând ulterior: "Să fim serioşi, Fiat nu s-a ferit de design-ul controversat.
Mulţi ar descrie multe produse din gama lor ca fiind poluare vizuală. Să ne uităm mult şi bine la Fiat Doblo", a declarat reprezentantul mărcii japoneze într-un interviu acordat AutomotiveNews. Între timp, italienii au refuzat să comenteze.Simon Sproule a ţinut să răspundă şi la celelalte critici adresate de reprezentantul Fiat, spunând că Leaf este "un automobil complet funcţional, potrivit pentru uzul zilnic al familiştilor, spre deosebire de vehiculul electric de la Fiat. Au ales cel mai mic vehicul din gama lor, cu cea mai mică funcţionalitate pentru pasageri. Nu cred că au (n.r. Fiat) credibilitatea sau dotarea tehnică pentru a susţine aceste declaraţii. Ori eşti dedicat unui program, ori nu eşti. Cred că noi ales corect limbajul de design al lui Leaf. Este suficient de unic pentru a fi ceva diferit, dar este în continuare un hatchback de familie cu cinci locuri complet funcţionale, absolut competitiv în materie de practicalitate în comparaţie cu ceea ce oferă Golf şi alte vehicule de volum".
Via AutomotiveNews (înreg.)
Astia de la nissan nu au auzit de Fiat Multipla :))
Mari designeri astia de la nissan, Leaf ornitorincul pe 4 roti , Juke un fel de Bubico al masinilor si sa nu uitam de Tiida cutia miscatoare, de care-i este rusine si Loganului sa stea pe langa ea.
Micra, un fel de Tata Nano.
Hai sa fim seriosi, au dreptate astia de la Fiat
Nissan a avut macar bunul simt sa conceapa o masina de la zero, pe cand ei modificat o masina deja existenta in gama (chit ca e brandul Topolino).
Sigur, daca esti disperat si vrei sa fii remarcat (nu conteaza cum) te iei de cel mai smecher din parcare. Iar pt cine nu stie - Nissan Leaf e prima masina 100% electrica de masa si prima cu cele mai importante premii din industrie.
Probabil Matt Davis crede ca valoarea se masoara in numarul si importanta "inamicilor". E o strategie prosteasca. Mi se pare cu atat mai uimitor cu cat vine din partea unui "sef de marketing".
http://inhabitat.com/2013-fiat-500e-electric-car-unveiled-at-the-los-angeles-auto-show/
parca-i o coaja de dovleac sparta! :))
Iar atunci cand iti cumperi o masina special pentru oras, cum este una electrica, parca designul nu mai este asa important. Cred ca in cazul unei masini electrice este mai importanta autonomia. Desi notiunile mele de fizica sunt la un nivel elementar, cred ca aerodinamica este importanta pentru o autonomie mai mare.
Recunosc ca mi-ar placea sa vad masini electrice mai frumoase (desi Renault Zoe chiar imi place ca si design) dar daca mi-as cumpara o masina electrica cu siguranta nu designul ar fi decisiv.