În ultimii ani, constructorii au demarat o serie de proiecte care vizează electrificarea mașinilor de performanță. Am asistat la debutul unor hypercar-uri cu sisteme hibrid de propulsie și chiar la vehicule electrice de competiție.
Volkswagen este unul dintre constructorii care a pășit în această lume cu ajutorul prototipului ID R. Vehiculul electric a reușit să stabilească un nou record all-time pe celebra urcare de la Pikes Peak, dar și un timp de referință dedicat electricelor pe traseul de la Goodwood. Mai mult decât atât, în perioada următoare, reprezentații Volkswagen R se pregătesc pentru un tur rapid pe celebrul circuit de la Nurburgring alături de ID R.
În cadrul unui interviu, Jost Capito, șeful divizei Volkswagen R, spune că viitoarele mașini de performanță ar trebui să fie 100% electrice și nu hibride.
"Nu cred în sisteme hibrid pentru mașini sport. Astfel, primești ce e mai rău din ambele lumi. Cu un hibrid nu vei avea niciodată performanță maximă pentru două tururi pe Nordschleife. Poți să rămâi fără resursele suplimentare chiar și la jumătatea unui tur. Iar când puterea dispare, vei rămâne doar cu resursele unității cu combustie internă. Dar în același timp mașina este mai grea cu 200 de kilograme, masa bateriilor necesare sistemului hibrid", a declarat Jost Capito.
În aceste condiții, reprezentantul Volkswagen R sugerează că viitoarele modele de performanță dezvoltate de nemți vor trece direct la sisteme electrice de propulsie.
"Eu văd următorul pas ca fiind unul 100% electric. Fie ai un motor cu combustie internă, fie ai doar un sistem electric", a completat reprezentantul Volkswagen R.
De asemnea, Jost Capito crede că motorsportul reprezintă o adevărată rampă de lansare atât pentru tehnologiile noi, cât și pentru mediatizarea acestora.
"Rallycross-ul este o disciplină excelentă pentru vehiculele electrice. Poți avea un raport putere/masă identic cu cel al mașinilor cu combustie internă, dar în același timp poți participa la evenimente care se vor desfășura în orașe", a completat reprezentantul Volkswagen.
Via | TopGear
is cu confirmarea faptului ca viziunea mea si a lui Jost Capito asupra declinarilor cele mai sportive ii cat se poate de lucida si sanatoasa fiindca argumentele is incontestabile pentru cei care is capabili de o logica rezonabila
Referitor la autoturisme e cu totul alta poveste (mentionez ca stau la bloc):
. - nu am unde sa imi incarc o masina electrica (un hibrid in acest caz imi este mult mai util)
- Pretul unui automobil hibrid este mai mare decat al unuia cu motor cu combustie)
- Pretul unui automobil electric este mult peste al unui automobil hibrid
- Automobilul hibrid nu este complet dezvoltat (inca motorul cu combustie actioneaza rotile in loc sa fie folosit exclusiv pe post de generator electric (exista autobuze care merg de peste 10ani cu generator diesel, iar rotile sunt actionate exclusiv de motoare electrice))
- Frana regenerativa efectuata cu motoarele electrice este inca in epoca de piatra (in sensul ca de baza in franare sunt tot placutele de frana)
- Amortizoare care sa functioneze si ca generatoare de energie electric sunt tot in epoca de piatra (din cate stiu exista niste experimente facute de Audi).
- Acolo unde este posibil, cum ar fi geamurile din spate, luneta si plafonul panoramic, sa functioneze ca panouri solare este SF
- ACUMULATORII sunt in epoca de piatra ca dezvoltare vizavi de raportul dintre energia stocata si greutatea lor.
Avand in vedere cele mentionate mai sus eu zic ca este pre devreme sa discutam de automobile electrice care sa poata fi vandute in cantitatii mari (discutia aceasta cred ca poate fi purtata pesta 10-15 ani). La ora actuala putem discuta despre o dezvoltare a hibridelor. Performanta acestora va putea duce in urmatori 10-15ani la inlocuirea automobilelor care functioneaza doar cu motor cu combustie.