- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Reportaj
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
REPORTAJ: Test cu primele modele electrice Renault: Fluence ZE şi Kangoo ZE
2.Chiar daca in urmatorii 25-50 de ani, masinile cu ardere interna vor fi de domeniul trecutului, cel putin tehnologia asta noua este mai simpla si mai fiabila. Ai o carcasa, un motoras electric, niste angrenaje...si cam atat. Adio esapament complex, sonde lambda, kituri distributie, uleiuri si filtre, bla bla.
3.Totusi, ramane o intrebare intrebatoare, anume....daca o astfel de masina cu baterii noi incluse costa 15 000 - 20 000 euro, iar un occidental o foloseste 3-5 ani si face 100 000 - 150 000 km dupa care se epuizeaza bateriile.........cine va cumpara o astfel de masina, constient fiind ca va trebui sa pluseze cu jumatate din pretul ei doar ca sa cumpere alt set de baterii noi? Iar fara baterii masina nu se misca. Daca sunt cam uzate, autonomia va fi nesimtit de mica, cat sa te duci pana la non stop sa-ti iei un pachet de tigari si sa te intorci acasa cu masina. Si, ca sa fie treaba treaba, motorul cu ardere interna micut, functioneaza doar ca generator de curent.
1. Clientul este "fericit" pentru ca Renault poate decide sa nu iti ceara bani pentru setul de acumulatori cand cumperi masina, daca faci contract cu ei ca le platesti lunar taxa aia.
2. Renaul poate avea un control strict asupra modalitatii de incarcare a acumulatorilor si sa le prelungeasca durata de viata, ceea ce se traduce in costuri mai mici pentur ei.
@cris : de ce crezi ca statiile de benzina nu isi vor organiza in micile parcari niste utilaje care sa poata incarca acumulatorii unei astfel de masini in timpul in care clientul bea o cafea in restaurant ??. Este foarte simplu sa o faci, doar iti trebuie o lageatura la reteaua de 380V si dispozitivul care face incarcarea efectiva. Utilajul poate sa coste o suma, mai mare sau mai mica, dar in timp se poate amortiza. Cei de la renaul spun ca un "plin" ar costa 2 euro -- pe tine te-ar deranja sa platesti 5Epe autostrada ?
Poate odata cu masinile electrice o sa avem si noi autostrazi ( :P ) nu de alta dar se estimeaza ca prin 2020 or sa fie "populare" .. masinile . . . . da' cinestie , poate or sa fie populare si autostrazile pe la noi.
2020 cand vor fi milioanele de electrice pe strazi estimate de Renault , va fi curentul de 30 de ori mai scump ca acum , "go green" e urmatoarea mare vrajeala la nivel mondial .
De ce nu fac electrice avioanele si cargoboturile care emit cel mai mare procent de CO2 .
Fluence-ul cu motor termic se vinde bine in Romania, e printre cele mai bine vandute modele Renault (alaturi de Mégane, Clio si, bineinteles, Symbol).
Cat despre eterna rivalitate franco-germana, ce sa mai comentam... la romani e o chestie culturala, deci nu stiu daca are sens sa intram in discutii.
O masina electrica "viabila" este iMiev de ma Mitsubishi/Peugeot/Citroen. Poti merge cu ea la serviciu o saptamana fara sa-i faci "plinul", nu ai pretentii de la ea mai mult decat sa-ti care fundul si 2-3 baxuri de apa minerala cand mergi la cumparaturi, etc. De la o astfel de masina la un cangur electric... distanta mare, d'asta cangurul electric mai are mult pana o sa fie acceptat -- pe cand Mitsubishi nu face fata vanzarilor in japonia si isi preseaza partenerii pentru marirea productiei de acumulatori ca sa poata sa scoata pe piata mai multe masini.
Pentru drumuri lungi, sau pentru cei care fac naveta zilnic cu masina, solutia data de Volt / Ampera pare a fi cea mai buna ( daca vrei neaparat masina electrica ) - desi eu as fi de parere ca un motor diesel de generatie noua ar face mai multa treaba ca generator si ar extinde si mai mult autonomia masinilor.
Cum scrie si Bogdan in articol - un motor diesel de generatie noua inca poate sa satisfaca cerintele de consum chiar si in oras, acolo unde ar concura intradevar cu o masina electrica, la capitolul costuri de exploatare. In schimb, la drum lung, la 100-200km pe zi, o masina diesel cred ca depaseste cu mult orice performanta "electrica" in materie de costuri de exploatare - pentru ca aici includ si faptul ca epuizezi rapid numarul de km pentru care sunt garantati acumulatorii si o sa ai un super schimb in valoare de 10-15mii euro dupa 3-4 ani.
si tot din cate stiu eu este un fel de "paradox" sa faci o ditamai hardughia de masina "eco" , electrica, etc. O masina din clasa mica, destinata mersului prin oras, ar fi o alegere mult mai logica . . . dar departamentul de marketing a spus " NU!!, PSA are una mica --- NOI FACEM UNA MARE!!! " . . . si astfel in loc de un clio electric avem fluence electric . . .
parca masinile astea sunt facute sa protejeze mediul... aiurea!!! vrajeala de marketing... e unul nu mi-as lua porcarii de genul asta doar de dragu de a fi trendy; parca e un fetish in ziua de azi sa ai o porcarie d-asta electrica... parca cineva s-ar dezbraca si si-ar arata jucaria si sa spuna cat de flower-power modern este...
pariu ca motorul termic mai rezista inca 50 de ani? americanii mai au inca de descoperit petrol... si motoarele termice sunt nocive, violente pentru mediu dar productia lor e mult mai rentabila si mai profitabila.
acum toti constructorii fac porcarii d-astea ca-i obliga legislatia europeana sa aiba media de co2 pe toata gama cat mai redusa; credeti ca pe constructorii astia chiar ii intereseaza ce aer curat vom respira noi???! cred ca ii doare fix in k..; a nu se uita: o afacere inseamna intotdeauna profit... a se citi: "Renault estimează că până în 2016 vom avea 3 milioane de maşini electrice pe străzi, iar până în 2020 numărul lor se va dubla la 6 milioane"
De asemenea, prin arderea carbunelui se elibereaza in atmosfera mai multe particule radioactive decat tot combustibilul folosit in centralele nucleare ( in aceiasi unitate de timp data )
"A doua alternativă de încărcare durează 30 de minute şi se poate face la o priză capabilă să livreze 400 de volţi şi 32A."
Un simplu calcul ne da o putere maxima furnizata de 12.8 KW, ceea ce inseamna ca in 30 de minute se pot transfera maxim 6.4 KWh. Ceea ce inseamna 30 % din capacitatea totala a bateriei.
Sa continuam:
"Există şi varianta încărcării bateriilor litiu-ion la o priză de uz casnic la care încărcarea poate dura între 6 şi 8 ore."
Presupunem un curent absorbit de 16A la 240V. Adica 3.84 KW, adica 23 KWh trasferati in 6h. Ceea ce deja suna realist.
Daca cifrele date de producator sunt corecte atunci se poate crea o confuzie. Da, e adevarat ca poti incarca rapid bateriile cat bei o cafea la benzinarie dar doar la 1/3 din capacitatea totala adica te mai tin in jur de 50 de Km.
insa parerea mea e ca ar trebui ( nu ma refer doar la firma Renault ) sa se gandeasca la moduri de imbunatatire a biodieselului ( uleiul de rapita ) si folosirea pe masini a acestuia precum si a etanolului ( chiar si GPL-ului ) , intrucat masinile electrice sunt si foarte scumpe
Discutia legata de poluare e foarte lunga si complexa, ideea e ca in alte tari curentul electric se produce si prin surse neconventionale, si inteleg ca si la noi se incearca (dar, bineinteles, la noi totul e mult mai complicat), deci producerea energiei ar putea fi mult mai putin poluanta decat combustibilul fosil. Oricum, in situatii de genul asta apar mereu niste probleme si dileme etice, si de obicei nu exista o concluzie clara, in alb si negru.
Cat despre depasiri si alte cele, cred ca ar trebui sa intelegem ca masinile astea se adreseaza in primul rand celor care vor sa le foloseasca in oras, unde nu ai drumuri lungi si ar trebui sa ai si posibilitati de incarcare. Renault, din cate am inteles, ar merge mai intai pe flote, si la Salon s-a spus ca au deja contracte cu anumite companii. Oricum, sunt tari care au avansat foarte mult cu tehnologia in domeniu. Din pacate nu e cazul Romaniei, si aici, cum spuneti si voi, exista intr-adevar multe dubii: ce fel de infrastructura se va crea (daca si cand, si cum), daca statul va oferi stimulente, cum procedeaza celelalte tari, cum va functiona contractul de inchiriere a bateriilor etc.
In fine, eu cred ca din discutii si dezbateri se naste progresul, totul e sa fie civilizate :).
Smogul este o amenintare majora in marile orase pt ca poate cauza probleme medicale severe.
Din motivul asta plus alte o mie de motive, Israelul vrea sa introduca cat mai rapid masinile electrice.
http://www.youtube.com/watch?v=OmOW0z__AMI