REPORTAJ: Prima staţie nouă de metrou către Drumul Taberei sufocă traficul în zona Răzoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Capitala României este sufocată de maşini. Pentru fiecare trei locuri de parcare, se luptă zece maşini înmatriculate în Bucureşti. Pe lângă nepăsarea autorităţilor şi dorinţa cetăţenilor de a circula cu maşina în fiecare zi, vine un sistem bolnav de transport în comun şi o atitudine mioritică de sfidare şi nepăsare. Discuţia PRO ŞI CONTRA: Cu maşina la serviciu în Bucureşti ar putea fi continuată zile în şir, fiecare putând găsi un argument suplimentar în favoarea cauzei sale.
Soluţii există, dar sunt aplicate prost sau tardiv. Una dintre acestea este metroul, care deserveşte cu succes trei sferturi din Capitală. Şi totuşi, cartiere mari precum Drumul Taberei, Ghencea, Brâncuşi sau Rahova nu se pot mândri cu staţii de metrou. Municipalitatea vrea să schimbe acest lucru, aşa că a început primele lucrări în acest sens. Odată cu lucrările la viitoarea staţie de metrou Academia Militară, au început şi restricţiile în trafic. Prima victimă? Strada Răzoare şi intersecţia aferentă. Nu pare atât de important, dar oricine vrea să traverseze Bucureştiul de la Vest la Est trebuie să treacă prin zona respectivă. Automarket a făcut o analiză a traficului actual din această zonă.
INTERSECŢIA DE LA RĂZOARE, SCHIMBATĂ RADICAL
Intersecţia de la Răzoare (Piaţa Danny Huwe) s-a schimbat radical de câteva zile. Motivul: construcţia staţiei de metrou Academia Militară în această intersecţie, una dintre cele mai aglomerate din întregul Bucureşti. Pe aici se "varsă" dimineaţa (între orele 7 şi 10) înspre oraş toate maşinile din cartierele Drumul Taberei şi Ghencea, variantele alternative fiind mult prea lungi pentru a fi luate în considerare. De asemenea, tot pe aici vin seara aceleaşi maşini, intervalul orar 18-20 fiind unul de chin pentru cei care se încumetă să ajungă în zonele din sud-vestul capitalei.
Dacă redesenarea intersecţiei, care a avut loc acum doi ani, a fluidizat cât de cât zona cu ajutorul unui sens giratoriu complex, lucrurile s-au schimbat din nou în această lună, când intersecţia se vede sufocată din nou. Motivul: strada Răzoare, o porţiune de 100 de metri care făcea legătura în dublu sens dintre intersecţie şi Academia Militară, a fost închisă (cifra 1 pe hartă). A apărut în schimb o nouă bretea (cifra 2 pe hartă) care leagă intersecţia cu Şoseaua Panduri, doar că aceasta permite traficul într-un singur sens: cel înspre centru. Pentru a ajunge înapoi în cartier, maşinile trebuie să ocolească zona cu aproximativ un kilometru. Un kilometru de trafic bară la bară. Pentru că noul desen al intersecţiei situaţia funcţionează, dar numai pe sensul de ieşire din Drumul Taberei.
TRAFICUL DE DIMINEAŢĂ
Odată cu noile lucrări, aglomeraţia a rămas cuvânt cheie pentru intersecţia de la Răzoare. Situaţia este veche de ani buni, intersecţia respectivă fiind ca gura unui sac pentru cartierul Drumul Taberei. Ca de obicei, cele mai aglomerate zone sunt Bulevardul Timişoara şi Drumul Sării. Sute de automobile aşteaptă să intre în intersecţie, iar odată ce dispar acestea apar altele, toate cu spatele la Drumul Taberei. Nici intrarea în respectivul cartier nu este uşoară, noul format al intersecţiei ducând la formarea unei coloane de maşini de la Piaţa Leu până la Răzoare. Respectiva coloană este împărţită apoi între cei care merg înspre Drumul Taberei şi cei care merg înspre centrul oraşului. Sensul de circulaţie înspre centru prezintă o circulaţie mai fluidă. Prezenţa poliţiştilor în intersecţie ajută.
TRAFICUL DE SEARĂ
Odată cu ora 18, situaţia începe se să aglomereze vizibil în zona Răzoare. Respectiva intersecţie era cunoscută deja de şoferi ca fiind una aglomerată, dar trecerea de la un capăt la altul nu dura mai mult de 10-20 de minute.
Acum, situaţia s-a schimbat radical. De data aceasta, trecerea propriu-zisă prin intersecţie durează mai puţin, în schimb pierzi mai mult timp până când ajungi să intri în intersecţie. Mulţi şoferi au încercat să ocolească zona, dar au reuşit doar să formeze coloane în alte zone ale Capitalei. Ulterior, situaţia s-a disputat tot pe Bulevardul Geniului, Şoseaua Panduri şi în zona Academiei Militare. Am fi vrut să vă oferim o rută ocolitoare, dar singura soluţie este să vă lăsaţi maşina în parcare şi să circulaţi pe bicicletă sau cu transportul în comun (de preferat metroul, dacă este posibil).CUM VA ARĂTA TRASEUL MAGISTRALEI M5
Noua magistrală de metrou promite să lege cartierele Ghencea şi Drumul Taberei de staţia de metrou Eroilor şi de centrul Bucureştiului. Numărul mare de staţii este inspirat din arhitectura reţelelor de metrou din Occident, iar amplasarea acestora în anumite puncte cheie va duce la un flux constant de călători în fiecare staţie, fără "vârfuri" care ar putea întârzia garnitura.
FOTO Hartă Metrou | PixelulAlbastru
ŞOFERII, PRIMELE "VICTIME"
Şoferii au fost primii cărora le-a crescut tensiunea la trecerea prin noua configuraţie a intersecţiei de la Răzoare. Dacă vi s-a părut până acum că intersecţia era foarte aglomerată, şoferii pe care i-am intervievat sunt de părere că situaţia a atins un alt nivel, deşi câţiva consideră că traficul s-a fluidizat.
"Se circulă foarte prost. e prima dată când intru aici (n.r. de când a fost restricţionată circulaţia) la orele de vârf.", ne-a spus o şoferiţă în timp ce aştepta la semafor. "Foarte aglomerată. Săptămâna trecută era mai greu decât astăzi. S-a mai fluidizat puţin, au mai pus indicatoare, măcar ştii pe unde să mergi”, a declarat un şofer care ne-a mărturisit că nu este din Bucureşti. Totuşi, există şi opinii pozitive legate de noul desen al intersecţiei: ”Intersecţia e oricum groaznică. Treceam la fel de repede şi până acum.”, ne-a spus un şofer care nu pare a fi deranjat de modificările aplicate intersecţiei de la Răzoare.
Unii şoferi au fost de părere că traficul s-a menţinut dimineaţa la cote relativ identice cu cel dinaintea începerii lucrărilor datorită prezenţei poliţiştilor în intersecţie, părere pe care o împărtăşim în urma studierii intersecţiei din mai multe unghiuri. Practic, zonele în care erau prezenţi poliţiştii erau lipsite de claxoane, de scrâşnete de cauciuc şi de cozi mai mari decât înainte. Totuşi, zonele în care poliţiştii lipseau erau predispuse la haos. Singura soluţie pentru fluidizarea traficului este respectarea regulilor de circulaţie şi de bun simţ.
Deşi suntem un site auto, vă recomandăm să vă gândiţi bine dacă intenţionaţi să traversaţi oraşul cu maşina, în special dacă o folosiţi doar ca să mergeţi la serviciu. Majoritatea automobilelelor pe care le-am studiat în trafic aveau un singur ocupant, semn că ipoteza noastră este corectă. Transportul în comun, deşi aglomerat şi murdar, rămâne o altă opţiune de ieşire din Drumul Taberei. Până la apariţia temperaturilor demne de sezonul rece, motocicletele, moped-urile şi bicicletele sunt avantajate la trecerea prin orice intersecţie, inclusiv cea de la Răzoare.
TRANSPORTUL ÎN COMUN, A DOUA VICTIMĂ
Nu doar conducătorii auto au fost afectaţi de modificările aplicate intersecţiei de la Răzoare, ci şi utilizatorii mijloacelor de transport în comun. Traseele tuturor troleibuzelor care traversau zona au fost deviate, blocând la rândul lor alte intersecţii importante din zonele adiacente. Doar autobuzele şi tramvaiele au putut să treacă prin intersecţia de la Răzoare, dar şi circulaţia acestora a fost îngreunată. Până la apariţia noii magistrale de metrou, utilizatorii reţelei de transport în comun vor trebui să se înghesuie în autobuze pentru a ajunge la Eroilor şi în Centru într-un timp cât mai scurt.
"Traseul s-a marit cu un kilometru.
Cea mai aglomerata porţiune este în Cotroceni, la Grădina Botanică. Între 7:30-9:30 este cel mai aglomerat. Timpul de parcurgere a traseului s-a mărit cu 10-12 minute", ne-a mărturisit un şofer de troleibuz.CÂT VA DURA CALVARUL?
Tronsonul de metrou al magistralei 5, Drumul Taberei – Eroilor, va fi gata în circa doi ani, anunţa Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. Autorităţile locale vor investi 8.5 miliarde de euro pentru reţeaua de metrou, magistrala M5 urmând să deservească peste 200.000 de locuitori. Primii călători ai magistralei M5 vor circula în 2014 sau 2015. Partea bună este că lucrările de la suprafaţă se vor încheia mai devreme, dacă totul merge ca la carte. Fiind primul punct de lucru efectiv, zona Răzoare ar putea fi "desfundată" prima, în condiţiile în care lucrările şi restricţiile de trafic aferente se vor muta în alte zone ale oraşului.
În august 2011, Gheorghe Udrişte declara că săpăturile în subteran vor începe în septembrie, iar utilajele de foraj vor pleca din zona Academiei Militare. Luna septembrie a trecut, iar utilajele de foraj încă nu au pe unde să intre sub solul din zona Răzoare. Respectivele utilaje vor fora înspre sud-vest, către Drumul Taberei (zona Favorit), unde vor găsi incintele staţilor gata, pentru că alte echipe de constructori lucrează deja la ele. În noiembrie ar fi trebuit să fie executaţi pereţii mulaţi cu beton către Favorit, iar tunelurile către Eroilor şi Militari urmau să fie finalizate în decursul lunii decembrie. Practic, ne aşteaptă minimum şase luni în care intersecţia Răzoare va rămâne în forma actuală, dacă toate lucrările de construcţie vor decurge după cum estima Gheorghe Udrişte, şeful Metrorex. O estimare mai pesimistă anunţă revenirea la normal în zona Răzoare abia la finele anului 2012.
LA RĂZOARE, SE LUCREAZĂ "D-AIA"
Până în prezent, companiile care lucrează la metrou au finalizat studiile geologice care vizau tipul solului în care urmau să foreze utilajele care au construit şi metroul de la New York. Între timp, circulaţia în zona Răzoare a fost deviată, iar terenul viran a fost ocupat de două foraje care au început să pompeze pământ la suprafaţă, pentru a face loc utilajelor de foraj. Constructorii metroului sunt companiile Delta A.C.M., AB Construct, Astaldi şi FCC Construccion. Ultimele două companii au fost implicate în proiecte precum Pasajul Basarab, Stadionul Naţional, Autostrada Timişoara-Arad, centura Aradului, centura Constanţei şi modernizarea Aeroportului Otopeni. Cele patru companii implicate au permisiunea să subcontracteze unele lucrări.
Am avut deja un contact cu subcontractorii, în persoana celor care fac primele săpături în zona Răzoare. Mesajul nostru de pace, marcat de sunetul declanşatorului de la aparatul foto din dotare, a fost interpretat greşit de muncitorii de pe şantier. Aceştia au fost la fel de timoraţi de obiectiv precum elevii care au picat examenul de Bacalaureat în vara anului curent.
Răspunsul muncitorilor nu a fost la fel de timorat: "Bă, ieşi afară! N-ai voie aici! Fără poze!", mi-a "şoptit" cel ce părea şeful unei echipe de la 100 de metri distanţă. I-am intuit gradul după port, fiind singurul cu vestă reflectorizantă portocalie din zonă. Zeci de paşi mai târziu, ne-am reîntâlnit, printr-un gard de metal. ”N-ai voie să faci poze aici", adaugă el."De ce? E domeniu public!", răspund eu cu promptitudine. "D-aia", concluzionează muncitorul.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
ca si america formata din zeci de alte nationalitati conglomerate, asa orice mare oras este format din populatiile indigene contopite cu cele asternute acolo din alte parti. la momentul actual poti sa spui ca bucurestenii get beget sunt la fel de get beget precum un american din america. moldoveni, ardeleni si alte natii stabilite aici, deci probabil doar 10% sunt bucuresteni.
de fapt majoritatea sunt bucuresteni din bucuresti care s-au mutat in ilfov la diverse vile si case sa scape de bosorogii comunisti. ce parere ar avea respectivii care sunt mai bucuresteni decat altii, care au flotant in bucuresti dar sunt din arad sa zicem.
un articol interesant automarket. daca ati putea face astfel de stiri la nvel national ar fi o miscare interesanta. dar va trebuie colaboratori la nivel national ceea ce e dificil. (ca sa se acopere si gurile carcotase).
daca si transportul in comun e afectat cum sa fie o solutie la a scapa de trafic.
2 ani de nebunie, vai de capul nostru.
Felicitari Automarket pentru acest articol!
@domnii pe care nu-i intereseaza "bucurestiul" -- exista si presa locala ... AM este "locala" in Bucuresti ... altele sunt "locale" in alte localitati ... iar la Poplaca din Vale nu intereseaza pe nimeni.. nici pe primarul de acolo ;)
http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/constanta-asfaltata-integral-107999.html
Sunt dezamagit si revoltat de faptul ca, desi circul in fiecare zi pe acolo, nu am stiut nimic de modificarile care au survenit de duminica, 6 noiembrie. Multi au fost luati prin surprindere cu atat mai mult cu cat troleibuzele au fost deviate pe un traseu destul de lung. Lucrurile trebuiau anuntate din timp pentru ca luni a fost macel. Foarte multi au intarziat destul de mult unde aveau treaba. Sunt convins ca responsabilul ar fi interpelat pentru asta ar raspunde revoltat si obraznic pretextand amploarea proiectului.
In ceea ce ii priveste pe cei care lucreaza pe santier ... chiar nu ii inteleg. Oamenii se ascund atunci cand ceva din ceea ce fac nu este in regula. Acolo ce este de ascuns: faptul ca nu muncesc din diverse cauze imputabile lor, faptul ca lucrarile sunt supraevluate din punctul de vedere al costurilor, faptul ca termenele de finalizare sunt nerealiste si vor fi depasite grosolan? Sau muncitorii aia au si ei combinatiile lor particulare si mai sterpelesc de pe acolo diverse?
Sau pur si simplu sunt speriati ca vor fi sanctionati pentru ca au permis diversilor jurnalisti sa filmeze pe acolo? Pai ... daca executantul lucrarii doreste acest lucru sa isi angajeze o firma de paza si protectie si sa il lase pe muncitor sa isi desfasoare activitatea nu sa il puna sa faca pe gardianul.
Circul zilnic prin intersectia Razoare si articolul este bine documentat, in sensul ca orele fara aglomeratie sunt dimineata pana pe la 7:15 si seara dupa ora 20. Nu am incercat inca varianta cu Centrul Civic si apoi Prelungirea Ghencea decat la orele pranzului, cand deplasarea pe acest traseu este ok. Amplasarea acelor mijloace de semnalizare din plastic pe marginea drumului ingreuneaza uneori circulatia pe banda 1, din cauza celor care uita sa ramana uneori pe banda 2. Se merge ceva mai atent prin intersectia respectiva, datorita politistilor prezenti, care dirijeaza circulatia spre centru.
Oameni buni, eu n-am nimic cu voi (sau cu ei), asta e, daca prin judete se castiga foarte prost si locuri de munca in Bucuresti inca sunt destule, veniti fara grija, ca nu-mi luati mie locul de munca, asa cum "bolsevistic" s-a sugerat. Oricum, migratia asta catre Bucuresti se datoreaza tot "alesilor" pentru lispa totala de viziune economica a tarii, de acord aici.
Problema depaseste insa sfera incompetentei administratiei locale si intra deja in cea a depasirii capacitatii maxime de trafic a acestui oras. Pur si simplu felul in care acest oras a fost proiectat pe vremea lui Ceasca nu suporta atata trafic, orice i-ai face. Sa stiti ca nici semafoarele inteligente n-ar rezolva mare lucru, intrucat planificarea stradala nu permite, fara modificari majore ale sensurilor, o rezolvare a ambuteiajelor pe tot palierul. Adica, lasi sa curga pe un anumita directie, insa pe alte directii se va bloca, pentru ca nu poti sa fortezi pe toata lumea sa circule pe aceleasi bulevarde, avand in vedere raspandirea haotica a firmelor si centrelor comerciale.
Credeti sau nu, o solutie in genul celor din orasele de afara mai mult ar incurca, tinand cont de psihologia romanului de a NU respecta nici un fel de regulament. Solutiile de afara functioneaza atunci cand oamenii RESPECTA regulile, ori la noi trebuie sa stea cate un echipaj de politie cu o bata intr-o mana si un pistol in alta in fiecare intersectie, gata de uz, ca sa se respecte ceva.
Ca sa se rezolve ceva trebuie o investitie colosala intr-un sistem de monitorizare trafic cu amenzi date de banda, o data, si o reorganizare generala a tuturor strazilor, cu schimbari de sens si interzicerea virajului la stanga cu exceptia catorva intersectii special amenajate unde chiar nu se poate altfel, a doua oara. Asa ceva, la felul nostru de a fi, ar provoca o rascoala de-a dreptul.
Revenind la provinciali, au doua mari probleme cand vin in Bucuresti: prima, nu au rabdare in trafic, pt ca la ei in oras bate vantul, sunt 5 masini si doua semafoare in timpul zilei (exagerez, dar cine e destept prinde ideea) si astfel incep sa croseteze, sa ia fata, sa parcheze pe unde nimeresc, si a doua, nu sunt absolut deloc responsabilizati civic pentru faptul ca sunt totusi musafiri in acest oras si tb sa se adapteze conditiilor.
Iar vigneta pentru marile orase-capitale este o chestiune normala in tarile civilizate, alea mult laudate de voi. Daca aveti impresia ca o tara civilizata se construieste asa, din nimic, va inselati amarnic. Daca s-ar dori ca aceasta tara sa fie civilizata, pai ar exista la restrictii si la taxe de nu ati sti pe unde sa scoateti camasa. Asa, ca exemplu, de taxa pe apa de ploaie ati auzit? Stiti unde e? In Germania.
Si unde e dreptatea cand bucurestenii platesc o gramada de taxe si impozite locale pt a intretine orasul, iar milioanele de provinciali care practic traiesc din munca in Bucuresti nu platesc nimic? Nu e o chestiune de invidie sau razboi, cum s-a sugerat, e pur si simplu normalitate, nu putem fi unii mai fraieri si altii mai smecheri si ultimii sa sara ca arsi cand li se cere ceva absolut normal.
Si DA, multi bucuresteni isi lasa masinile in parcare si circula cu transportul in comun, lucru foarte usor dovedibil prin nr de masini lasate in parcarea de resedinta pe timpul zilei. Masina subsemnatului nu se misca decat ocazional, in weekend sau in zilele in care unde tb sa ajung chiar nu e nici un transport in comun, in rest tramvaiul si metroul pana la serviciu, iar vara bicicleta. Ia sa vad pe vreun provincial, face gestul asta de bunavoie? Da oare el dovada de civilizatie fara sa-i fie impusa?
@dan - stai calm ca nu ai cu cine sa te intelegi (nici cu bucurestenii 100% nu tre sa ai sperante.. ca majoritatea au crescut "langa porc, la bloc")
1. Nu sunt drumurile din Bucuresti mai bune decat in Cluj,
2. Nu provincialii care vin in Bucuresti aglomereaza traficul, ci toata lumea care circula cu masini de serviciu, personale si altii. Fii convins ca si in alte tari mai dezvoltate, in ora
ele mari vin oameni la serviciu din localitati limitrofe sau chiar mai indepartate, ca sunt autostrazi din toate partile. Vezi Roma, de ex. ca sa nu zic de Paris care are 8 mil de locuitori. Si in Cluj vin la serviciu oameni din alte localitati, care contribuie la aglomeratia de masini. Bucurestiul nu este cu nimic deosebit. Si nici unic. Sunt argumente pro Bucuresti si pro Cluj sau alte orase din provincie. de exemplu, in Cluj exista parcometre, nu sunt tigani si alti smenari carora trebuie sa le dai bani ca sa ai loc de parcare. In plus, deja exista mai multe parcari rezidentiale in cartiere, la preturi rezonabile, dar si in centru. In Bucuresti inca nu (cele cu lift costa 12 mil per an din cate stiu).
3. E mai rau la Razoare seara decat dimineata, din cauza devierii pe soseaua Panduri si apoi pe Geniului.
In concluzie, exista multe prejudecati si referitoare la Bucuresti si referitoare la orasele din provincie. Ar trebui sa trecem peste ele.
La subiect:
Nu va mai plangeti. Aglomeratia de la Razoare e aceiasi de ani de zile, dar acum suportati si voi pentru ca aceea linie de metrou e foarte importanta. Oamenii de acolo nu au alternativa sa ajunga spre centru sau est. Degeaba iei RATB ca pe langa faptul ca sunt destul de pline la ora aia, oricum faci o gramada, pentru ca nu exista banda speciala. Asa ca mai bine iei masina decat sa suporti ifosele bosorogilor comunisti care au ceva de comentat chiar si atunci cand le oferi locul si sa mai ajungi tarziu. De aceea e nevoie neaparat de metrou.
Problema este intr-adevar in alte zone in care ai o gramada de variante RATB si Metrorex si basinosii vor neaparat sa vina cu masina, le e lene sa-si miste curu cateva sute de metrii (dupa care se mira de ce se imbolnavesc de inima si nu le da guvernu medicamente). Daca esti CEO, CFO sau ai un post in care trebuie sa ai tot timpul dunga perfecta la costum inteleg. Dar in rest de ce trebuie neaparat sa iei masina? Rade lumea de tine daca nu arzi niste litri de carburant, ca sa aiba astia motiv sa mai scumpeasca?
Intrebati locuitorii Londrei, Parislui, pe cei din Copenhaga, cu ce se duc la munca?
Eu in timpul saptamanii nu misc masina pana in ora 8. Prefer merg 10 min pe jos si sa iau tramvaiul o statite. Poate si din cauza ca am locul de munca relativ aproape. Dar pentru distante mai mari exista metrou, care e un mijloc de transport foarte ok.
Este foarte usor sa ne povestim unii altora cat de frumos este in Paris sau alt oras mare din vest ... acolo au 20 de linii de metrou si sute de statii .. iar metroul vine la 2-3 minute ... similar si transportul de suprafata. Din pacate "lectiile" vestice nu se pot aplica la bucuresti (sau alt oras maricel fara o infrastructura sanatoasa a transportului in comun).
Rahova si ferentari nu sunt cu nimic mai deosebite decat baneasa si primaverii ... difera doar numarul de zerouri din contul cocalarului ;)
Multumim politiei rutiere pentru echipajele din intersectii, si rugam suplimentarea cu echipaje care sa stea un pic mai incolo si sa imparta amenzi celor care incalca legea cu nesimtire in fata politistului ... ca deh.. "doar nu o sa lase ala intersectia sa-mi dea mie amenda"
pe langa cel care dirijeaza si e UNUL singur mai trebuie si un echipaj care sa ii loveasca in moalele capulu pe toti care forteaza nota. ca deh, timpul lor e mai valoros si se deruleaza mai repede.
vezi: "IN TIME"
dar mai simplu ar fi camere video care automat sa debarce amenzile, precum cele de rovigneta. fara spaga la agent, fara aglomeratii suplimentare cu cei amendati. fara certuri cu agentii.
@Cristi, te invit sa stai doar 10 minute pe Iuliu Maniu si sa vezi cate masini cu nr de Bucuresti trec. Eu azi am stat 15 minute sa astept pe cineva si din 10 masini 7 erau de provincie, fara nici o exagerare. Repet pt ultima oara, sa inteleaga tot prostu', nu condamn pe nimeni din provincie ca vine si munceste in Bucuresti, dar nu e corect ce se intampla si nici chestia asta cu "voi, bucurestenii sunteti asa si pe dincolo" nu se mai aplica de mult. Eu stiu multi insi din provincie care-mi recunosc in fata ca umbla haotic pt ca nu au rabdare sa stea in trafic, spre deosebire de bucurestenii get-beget care s-au obisnuit si stau calmi, nu incurca intersectii si nici nu iau fata de cele mai multe ori.
@John, arunci cu nume de cartiere asa zis rau famate degeaba, n-ai inteles nimic. F frumos ca te duci la serviciu cu tramvaiul, si eu o fac, dar noi poate avem job-uri care sunt aproape de noi si presupun statul la serviciu, in schimb sunt foarte multi care au intalniri cu clienti sau funziori, sau trebuie sa care pliante, produse sau mai stiu eu ce, si tb sa ajunga in timp, iar cu RATB-ul, orice ai face, risti sa nu ajungi in timp.
Singurul pe care te poti baza cat de cat e metroul, poate putin si tramvaiul (41 e cel mai exact), in rest, daca e aglomerat, cu autobuzul sau troleibuzul faci la fel de mult, poate mai mult. Atata timp cat RATB nu ofera alternative viabile, lumea nu-l va folosi.
Benzi separate de BUS unde sa se interzica circulatia automobilelor personale si cel putin dublarea nr de autobuze/troleibuze/tramvaie, asta ar tb sa se intample, insa pt asa ceva iarasi tb sa regandesti din temelii tot sistemul de circulatie in Bucuresti si iar ne intoarcem la vechea problema, arhitectura orasului.
Iar afara lumea foloseste mijloace alternative de deplasare nu numai pt ca au de unde alege, dar si din cauza costurilor (carburant, vigneta, parcare). In Bucuresti, abia 20% din locurile de parcate sunt taxate, in rest, liber la ocupare fara nici un cost. Dupa cum ziceam, parcarea asta de navetisti de pe Iuliu Maniu sta neocupata, mai mult folosind-o bucurestenii care locuiesc aproape.
http://observator.ro/podul-ipmc-a-fost-asfaltat-36368.html
Daca e sa-ti intorc sarcasmul pe cealalta parte, da, ai dreptate, e o bataie generala dimineata in trafic, toata lumea isi imparte pumni in intersectie, iar provincialii sunt cei mai civilizati cand merg in Bucuresti: cu totii semnalizeaza, se uita in oglinda, lasa alte masini sa se bage din strazile laterale.
Si da, toate podurile si tunelurile de care si provincialii se bucura sunt facuti cu banii bucurestenilor.
DE CE???
Pai... Vad articolul, il citesc. Aprox. 2 zile nu vad nimic la TV about this.
Pai... Vad ca aveti intaietate in informatie chiar si in fata TV-ilor.
Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiii de felicitari
Vreau pe aceasta cale sa ii rog pe toti provincialii care se oftica ca nu traiesc si ei intr-un oras cu dotari din secolul 21 sa o suga intens!
Referitor la noua configuratie a intersectiei Razoare, traficul este ok, poate chiar mai fluid ca inainte. Am avut nevoie intr-o dimineata sa folosesc masina, si m-am incumetat sa o traversez la ora 8 si 10 minute. Singurul dop l-am intalnit la soseaua Panduri directia statuia Leu. Sunt 4 benzi 2 la drepta, 2 pentru stanga. Cand iesi din Razoare configuratia te duce pe benzile ce fac stanga, si cu toate ca am pus semnal si am asteptat (am nr de provincie si nu o data mi-a fost scuipata la propriu masina cand am vrut sa ma incadrez pe alta banda).Cert este ca am asteptat vreo 10 minute bune sa pot sa fac dreapta, si asta nu pentru ca m-ar fi lasat cineva, ci pentru ca cel din spatele meu s-a incadrat si am prins si eu un spatiu. Concluzia, nu infrastructura este vinovata in proportie majoritara, ci lipsa de respect, nerespectarea semnelor si faptul ca unii se cred mari smecheri. Pe de alta parte, tramvaiele sunt un mijloc destul de ok, cel putin linia nr 1. De 6 luni am inceput sa folosesc mijloacele de transport de suprafata si pierd mult mai putin timp si nervi decat daca as conduce. Masina o folosesc strict cand este nevoie. Si da, majoritatea masinilor au un singur ocupant dimineata. Am mai citit tot pe AM un articol, mai multi colegi de serviciu sau prieteni, sa se grupeze sa mearga cu aceeasi masina. Let's be eco friends. Asa facem economie si la bani si la nr. de masini in trafic cand nu e cazul. E doar un punct de vedere, nu dati cu parul!
erau dimineti cand era coloana de masini pana la favorit !!
Salut, va vorbesc din anul 2015 si sa stiti ca lucrarile inca sunt, ca sa nu mai zic ca si intreaga artera Drumul Taberei e sufocata!
Deci promisiunea cu "2 ani", nu a fost decat o mare labareala.
Cand ajung in 2020 va voi vorbi din nou.