Game, set, match și backhand sunt termeni pe care i-am tot auzit de-a lungul timpului, iar Novak Djokovic, Roger Federer, Serena Williams și Simona Halep sunt jucători de tenis despre care știu câte ceva.
Chiar și așa, sportul alb nu m-a prins niciodată într-atât de tare încât să mă uit la un meci cap-coadă. Darămite să asist la unul din tribune. Poate și pentru că, pentru mine, motorsportul a fost întotdeauna pe primul loc.
Acest lucru s-a schimbat, însă, odată cu invitația celor de la Porsche de a călători la Cluj-Napoca, acolo unde a avut loc turneul Transylvania Open. Pe lângă ocazia de a urmări o semifinală de tenis din tribunele BT Arena, Porsche a organizat și o plimbare alături de diferite versiuni Taycan și Panamera.
Tot la Transylvania Open, cei prezenți au putut admira, în premieră europeană, noua generație Porsche Panamera. Altfel spus, modelul german a fost un spectator de lux la turneul organizat în orașul de pe Someș, la doar două luni de la premiera mondială care a avut loc la Shanghai.
TRANSYLVANIA OPEN, O POVESTE DE SUCCES DIN 2021
Transylvania Open este o poveste care a început în 2021, din dorința unor oameni dedicați de a avea un turneu de tenis în capitala Transilvaniei.
Prima ediție Transylvania Open, organizată în urmă cu 3 ani, a fost desemnată al doilea cel mai bun turneu de tenis, la categoria WTA 250. Din lume.
Impulsionați de această performanță, organizatorii s-au încăpățânat și s-au mobilizat și mai tare, astfel că în următorii 2 ani, Transylvania Open a adus nume și mai mari pe BT Arena din Cluj. Tocmai de aceea, WTA, sau Women's Tennis Association cu alte cuvinte, i-a acordat titlul de "Turneul Anului", la categoria 250, în 2022 și 2023.
Iar organizarea unei competiții de o asemenea anvergură nu este deloc o treabă ușoară. După cum am aflat chiar pe pielea noastră, după ce am fost invitați la a patra ediție a turneului Transylvania Open de la Cluj Napoca.
Te vei întreba ce legătură are tenisul cu industria auto. Ei bine, are mai multe. Spre exemplu, atletele de pe teren pot fi comparate foarte ușor cu un hypercar de înaltă performanță, iar viteza cu care servesc depășește de multe ori viteza maximă a unui model de serie. Nu al unui Porsche.
Dar, mai presus de toate, cea mai mare legătură pe care tenisul o are cu industria auto este parteneriatul dintre Porsche și turneul Transylvania Open. Tocmai această colaborare m-a făcut să devin un mic fan al tenisului. Că al mașinilor fabricate de constructorul din Stuttgart eram deja.
După un zbor care a durat mai puțin de o oră, am aterizat pe aeroportul clujean, tot acolo unde am avut primul contact cu mașinile pe care urma să le conducem a doua zi. Este vorba despre mai multe versiuni Taycan, cum ar fi 4S, GTS, Turbo și Turbo S, dar și două exemplare Panamera Turbo S E-Hybrid din generația anterioară.
Oricâtă dependență dă accelerația unui Taycan cu 761 de cai putere, electrici, tot motorul V8 al lui Panamera Turbo S E-Hybrid îți face sângele să fiarbă mai tare. Tocmai de aceea a fost prima mașină pe care am condus-o în dimineața celei de-a doua zile.
SCURTĂ PLIMBARE CU PORSCHE TAYCAN ȘI PANAMERA
După un scurt briefing, ne-am ales mașinile. Așa cum spuneam, decizia fusese luată încă de la aterizarea la Cluj Napoca, așa că am luat în primire cheia unui Panamera Turbo S E-Hybrid, finisat în nuanța specială Crayon. M-am instalat confortabil în scaunele sport, cu celebra siglă Porsche în relief, și am trezit la viață cei 700 de cai putere.
Pentru că vorbim despre o configurație plug-in hybrid, pornirea sistemului de propulsie a fost una silențioasă, electrică. Nu a durat mult până am selectat modul de rulare Sport și m-am bucurat de coloana sonoră a motorului V8 de 4.0 litri. Era și păcat să nu fac asta.
Mulțumită celor 700 de cai putere, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid atinge 100 de km/h în doar 3.2 secunde, iar viteza maximă ajunge la 315 km/h.
Două valori pe care, din păcate, nu am avut unde să le ating. Dar m-am mulțumit să știu că era posibil, dacă aș fi avut un circuit la dispoziție sau o autostradă fără limită de viteză, cum găsești numai în țara natală a mașinii pe care o conduceam.
Primii câțiva kilometri i-am făcut pe străzile din Cluj Napoca, acolo unde a intervenit de câteva ori și sistemul de propulsie electric al lui Panamera Turbo S E-Hybrid. Mulțumită unei baterii de 14.3 kWh (capacitate netă), mașina poate parcurge până la 60 de kilometri în modul pur electric.
Apoi am lăsat în urmă traficul și am selectat din nou modul de rulare Sport. Pentru că urma o porțiune de drum virajat, prin pădure.
Aici, mașina mi-a demonstrat că, oricât ar fi de potrivită pentru a-ți duce copilul la școală sau pentru a merge la cumpărături, tot are ceva din ADN-ul lui 911 și puțin din pofta acestuia de a devora virajele în timp ce valorile indicate de turometru și vitezometru cresc vertiginos.
Pe măsură ce ne apropiam de destinația noastră, adică zona Rimetea (de sub Piatra Secuiului), am lăsat-o mai ușor, pentru a mă bucura și de peisajul care până atunci se succeda cu o oarecare rapiditate. Nu prea mare, pentru că circulam, totuși, pe un drum public.
După ce ne-am alimentat cu bucate tradiționale la un bine cunoscut restaurant din zonă, a venit momentul să pornim înapoi spre Cluj Napoca, acolo unde urma să asistăm la un meci de tenis.
Încântarea noastră, și a organizatorilor deopotrivă, era cu atât mai mare cu cât, pentru prima oară într-o semifinală de la Transylvania Open ajungeau două jucătoare din România: Jaqueline Cristian și Ana Bogdan. În ziua precedentă, aceasta din urmă câștigase, după aproape 3 ore și jumătate, împotriva Arantxei Rus.
Pentru că trebuia să-i lăsăm și pe alții să se bucure de motorul V8 al lui Panamera Turbo S E-Hybrid, drumul de întoarcere l-am făcut la volanul unui Taycan Turbo S.
Deși îi lipsește mârâitul unui V8, sau al oricărui alt motor termic, Porsche Taycan Turbo S impresionează cu alte sunete, desprinse parcă din filmele SF. Cel mai mult, însă, impresionează cu performanțele sale: 761 CP, 1.050 Nm și 0-100 km/h în 2.8 secunde.
Pentru că poate parcurge circa 400 de kilometri cu un plin de energie, autonomia nu ne-a dat deloc bătăi de cap. Așa că am avut tot timpul din lume pentru a ne bucura de accelerațiile brutale și de tot ce are de oferit o super mașină electrică de peste 200.000 de euro.
Ajunși înapoi la Cluj, ne-am luat rămas bun de la mașini și ne-am îndreptat către BT Arena, acolo unde stătea să înceapă prima semifinală a zilei.
Înainte de a ne ocupa locurile în tribune, organizatorii turneului Transylvania Open ne-au oferit șansa de a vedea ce se întâmplă în spatele cortinei. În timpul turului am aflat câteva dintre secretele organizării unui turneu de tenis, am vizitat sălile dedicate pregătirii fizice și psihice ale jucătoarelor și, nu în ultimul rând, am avut ocazia să le vedem îndeaproape pe cele care urmau să se dueleze pe terenul de tenis.
GAME, SET, MATCH ANA BOGDAN
După prezentarea celor două jucătoare și aplauzele de rigoare, s-a lăsat liniștea peste arena clujeană. Publicul, foarte vocal în pauzele dintre seturi, urmărea cu sufletul la gură fiecare servă, fiecare lovitură de rachetă și fiecare punct.
Fiindcă era vorba despre două jucătoare din România, ambele erau favorite la câștigarea meciului.
Nefiind atât de familiar cu meciurile de tenis, am fost suprins să văd viteza cu care servesc sportivele.
Spre exemplu, cea mai mare viteză înregistrată de aparatul radar prezent pe teren a fost de 187 km/h. Mai rapid decât un Volvo, dacă îmi permiți gluma.Primul set a fost adjudecat de Ana Bogdan, cu scorul de 6-3, al doilea set s-a dus la Jaqueline Cristian (tot 6-3), astfel că învingătoarea urma să se decidă în setul al treilea. Chiar dacă primele puncte au fost adjudecate de Jaqueline Cristian, Ana Bogdan a revenit pe final și a reușit să câștige prima semifinală a zilei.
Bucuroși că avem o româncă în finala de la Transylvania Open, că am condus două modele Porsche în dimineața acelei zile și, mai ales, că am fost printre norocoșii care au văzut în premieră europeană noua generație Panamera, ne-am luat la revedere și ne-am îndreptat către aeroport.
NOUA GENERAȚIE PORSCHE PANAMERA LA CLUJ
Unul dintre spectatorii de lux ai turneului Transylvania Open de la Cluj Napoca a fost chiar a treia generație Porsche Panamera. Modelul german a debutat, la Shanghai, la finalul lunii noiembrie 2023. Așadar, a fost mare lucru să o văd, în premieră europeană, chiar în arena de pe malul Someșului.
Deși ai fi tentat să crezi că este vorba despre un facelift major, toate panourile de caroserie ale noii Panamera au fost revizuite complet. Mai mult, lungimea mașinii a crescut cu 3 milimetri până la 5.052 milimetri.
Germanii au pregătit prize de aer mai mari în partea din față, faruri LED Matrix (standard) cu design nou, aripi mai late, jante de până la 21 de inch și o bandă LED, ceva mai îngustă decât înainte, în partea din spate.
Cele mai mari noutăți le regăsim la interior. Aici, pasagerii au la dispoziție, nu două, ci trei display-uri, ca în cazul lui Taycan. Asta pentru că în partea din dreapta a bordului poate fi instalat, opțional, un display de 10.9 inch.
Mai departe, selectorul transmisiei a fost mutat în dreapta volanului, rezultând astfel o consolă centrală mai aerisită și mai încăpătoare. Totodată, zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, cu funcție de răcire, este standard.
Funcțiile sistemului de climatizare au fost, la rândul lor, revizuite.
Din punct de vedere tehnic, versiunile convenționale oferă mai multă putere. Intrarea în gamă se face cu versiunile Panamera și Panamera 4. În cazul lor, motorul V6 de 2.9 litri, dezvoltă acum 353 CP (+23 CP) și 500 Nm (+50 Nm).
Mulțumită acestui surplus, Porsche Panamera atinge 100 de km/h în 5.1 secunde, iar Panamera 4 în 4.8 secunde.
Clienții au de ales între 4 versiuni electrificate, E-Hybrid. Pentru moment este disponibilă doar versiunea Panamera Turbo E-Hybrid, care pornește de la 198.230 de euro în România.
Propulsorul V8 de 4.0 litri a fost îmbunătățit, iar motorul electric, integrat în transmisia automată PDK, dezvoltă acum 190 CP. În total, ansamblul oferă 680 CP și 930 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.2 secunde.
Bateria are o capacitate de 25.9 kWh, astfel că autonomia în modul pur electric ajunge la 91 de kilometri.
Primele exemplare Porsche Panamera de ultimă generație vor fi livrate în luna martie 2024.
Comentarii (0)