Octavia, regina standului
În clipele care au precedat lansarea lui Octavia, spiritele s-au încins, iar publicul, format din jurnalişti şi fotografi, a înconjurat standul mărcii din Cehia. Îmbrăcat în alb şi decorat cu accente verzi, culoarea emblematică a mărcii, standul Skoda emană simplitate şi încearcă să aducă vizitatorii în faţa obiectelor care contează cu adevărat la un salon auto - maşinile. Sigur, cehii s-au gândit şi la capitolul animaţie, aşa că hostessele nu au lipsit, toate fiind îmbrăcate în rochii albe elegante.
Până ca acestea să-şi ocupe locurile lângă exponate, cei de la Skoda au introdus pe scenă noile Octavia şi Octavia Combi, în timp e o trupă de şase dansatori anima scena. În timp ce standurile altor producători se concentrau pe un element sau altul, Skoda a fost concentrată pe Octavia, zece unităţi fiind prezente la stand în prima zi de presă.
În cea de-a doua zi de presă de la Geneva, standul va include şi alte noutăţi, printre care se numără Fabia Combi Monte Carlo şi Roomster Noir, o ediţie specială. Cele două ediţii speciale vor fi însoţite la standul Skoda de versiunile Laurin&Klement ale modelelor Superb Combi şi Yeti şi de două exemplare Rapid, această formulă urmând să fie păstrată şi pentru zilele destinate publicului.
Prima zi a Salonului Auto de la Geneva ne-a pus în faţa unui stand Skoda bine organizat, cu spaţii potrivite între exponate, astfel încât privitorii şi fotografii să-şi atingă scopul fără să se încurce între ei. După ce s-a terminat conferinţa, cei de la Skoda au preferat să lase exponatele să vorbească de la sine, evitând spectacolul format în alte standuri cu diverşi animatori şi alte artificii.
CE ESTE OCTAVIA PENTRU SKODA?
Cei de la Skoda spun că modelul Octavia reprezintă "inima mărcii", aşa că importanţa compactei nu trebuie subestimată. În timp ce Octavia berlină nu reprezenta o premieră pentru noi, fiind deja testată de Automarket în cadrul lansării internaţionale şi disponibilă deja la vânzare pe piaţa din România, versiunea break a noii generaţii a compactei din Mlada Boleslav reprezenta o premieră mondială pentru Skoda. De la lansarea sa până în prezent, Octavia a înregistrat peste 3.8 milioane de unităţi vândute. Dintre acestea, peste 1.3 milioane unităţi sunt reprezentate de versiunea Combi.Dintre toate unităţile Skoda vândute în Europa, 23.7 procente sunt reprezentate de Octavia Combi, de unde şi numărul mare de exemplare ale acestei versiuni de caroserie prezente la Geneva. Mai mult decât atât, în Europa de Vest, 25.2 procente din vânzările Skoda sunt reprezentate de această versiune de caroserie. Pe piaţa din Germania, cea mai mare piaţă de desfacere pentru Skoda, Octavia Combi a înregistrat 42.200 de înmatriculări în 2012. În Elveţia, Octavia a fost cel mai bine vândut model combi, cu 9.446 unităţi livrate, anunţă cei de la Skoda.
Skoda Octavia Combi – PUNCTELE CHEIE
Versiunea Combi a lui Octavia III vine cu o serie de noutăţi, unele dintre ele fiind premiere pentru Skoda, cum ar fi sistemul Multi-Collision Brake. Clienţii pot comanda până la nouă airbag-uri, promiţând un plus de siguranţă pentru noua generaţie a lui Octavia. În plus, habitaclul este acum mai spaţios, genunchii pasagerilor având la dispoziţie până la 7.3 centimetri în plus, iar înălţimea este puţin mai mare faţă de varianta sedan, ceea ce dezvăluie spaţiu mai mare pe verticală. Nici bagajele nu au fost uitate: Octavia Combi oferă un spaţiu de 610 litri în portbagaj (cu 5 mai mult decât în cazul generaţiei anterioare), iar rabatarea banchetei urcă această valoare până la 1.740 de litri.
În materie de motorizări, gama include patru TSI-uri şi patru TDI-uri, care furnizează între 86 şi 180 CP. Versiunea TDI de top, un 2.0 de 150 CP, este oferită atât într-o versiune cu tracţiune integrală, cât şi într-o versiune cu tracţiune faţă. Versiunea Combi a noii generaţii Skoda Octavia va fi disponibilă comercial începând cu luna mai a anului curent.
PLANURILE DE VIITOR ALE SKODA
Marca din Cehia va derula o strategie agresivă de lansări în 2013, urmând să introducă opt modele noi sau revizuite pe piaţă până la finele anului. "2013 nu va fi un an uşor. Vom continua să ne extindem la viteză maximă şi să lansăm modele noi, chiar şi în aceste vremuri dificile din punct de vedere economic", declară Winfried Wahland, şeful Skoda. Prima parte a anului curentse va concentra pe producţia şi lansarea noii generaţii Octavia, pe când a doua parte a anului este rezervată noilor lansări. Ne aşteptăm la noutăţi în gamele Yeti, Superb şi Fabia, singurele modele rămase fără actualizare după lansarea lui Citigo, Rapid şi Octavia. Reprezentanţii Skoda nu au confirmat lansarea unor actualizări pentru modelele de mai sus, dar acestea sunt cele mai probabile în raport cu actuala gamă a constructorului din Mlada Boleslav.Până în 2018, cei de la Skoda vor să vândă cel puţin 1.5 milioane de unităţi pe an. Pentru a realiza asta, Skoda va lansa un model nou sau revizuit o dată la şase luni până în 2015. Această ofensivă de modele noi are rolul de a atrage clienţi noi pe pieţele slabe. În 2012, Skoda a livrat 939.200 unităţi la nivel global, cu 560.000 sub ţinta lor stabilită pentru 2018.
Detalii complete despre noua generaţie a lui Skoda Octavia și un set oficial de fotografii găsiți AICI.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Comentarii (1)