REPORTAJ: Dacia Duster a fermecat Franta in Trofeul Andros
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Totul a inceput in vara anului trecut, cand o stire anuntata de o publicatie din Franta anunta ca Alain Prost ar putea sa concureze in editia 2010 a Trofeului Andros la volanul unui model Dacia. Am luat la cunostinta, parea oarecum de domeniul stiintifico-fantasticului, insa asteptam si o confirmare oficiala. Aceasta a venit in toamna, atunci cand Dacia a pregatit o conferinta-surpriza in Franta la care au fost invitati jurnalistii romani.
Sub pretextul ca vom asista la o serie de comunicari comerciale si anunturi legate de viitorul gamei, Dacia a dezvaluit o mare surpriza: un model de competitie al carui design si al carui nume dezvaluiau identitatea viitorului SUV al marcii. Modelul Dacia Duster destinat Trofeului Andros urma sa fie, intr-adevar, pilotat in competitia franceza de Alain Prost, cvadruplu campion mondial de Formula 1, una dintre cele mai cunoscute si marcante figure ale motorsportului din Franta.
CE ESTE TROFEUL ANDROS?
Trofeul Andros este, asa cum le place francezilor sa spuna, un soi de Formula 1 a ghetii. O competitie anuala care are loc pe circuite acoperite pe gheata si care este sponsorizata inca de la debutul sau, din 1990, de Andros, o companie care produce iaurt. Un fel de Napolact, daca-mi permiteti paralela Franta-Romania. In competitie participa mai ales piloti francezi, publicul din Hexagon fiind foarte atras de Trofeul Andros datorita caracterului sau interesant: etapele au loc in statiuni de munte foarte cunoscute si care aduna turisti, cursele avand loc, strategic, in weekendurile aglomerate, atunci cand statiunile respective sunt pline. Cele mai cunoscute nume care si-au facut mana in Trofeul Andros sunt Yvan Muller, care a castigat de 10 ori competitia si apoi s-a mutat in WTCC pentru a castiga si aici in 2008, dar si veteranii Olivier Panis si Alain Prost, ultimul campion absolut in Andros in 2007 si 2008, cand concura pentru Toyota.
In momentul in care am aflat ca voi participa la ultima etapa a Trofeului Andros din sezonul 2010, zarurile erau deja aruncate. Alain Prost nu mai avea nicio sansa in lupta cu Jean-Phillipe Dayraut, care a reusit sa scoata maximum din Skoda Fabia de competitie in anterioarele sase etape. Scopul meu nu era insa sa urmaresc parcursul unui pilot sau al altuia, ci sa vad motivele pentru care Dacia a decis sa intre in aceasta competitie, necunoscuta la noi. Ce avea Dacia de castigat?
PROFESIONALISM 100%
Primul contact cu etapa de final a sezonului 2010 care a avut loc in superb statiune franceza Super Besse, aflata in Masivul Central Francez, a fost una naucitoare. Stiam ca aceasta competitie este una foarte urmarita in Franta si chiar in Europa, fiind transmisa live de cateva canale TV cu nume, insa experientele repetate romanesti imi spuneau ca ar trebui sa ma astept la un soi de competitie de karturi ceva mai organizata.
Nimic mai fals. Trofeul Andros este un WRC sau o Formula 1 in miniatura. Formulare de acreditare, badge-uri peste badge-uri care iti asigura accesul in motorhome-uri si in centrul de presa, un circuit fascinant prin natura sa si public mai numerous decat la un meci de fotbal din Romania. Iar in mijlocul actiunii, Dacia.TEAM DACIA
O Dacia departe de cliseul imaginii de marca a poporului pe care o avem cu totii in Romania. Dacia din Trofeul Andros aliniaza cel mai respectat si titrat pilot din competitie, are motorhome-ul sau si o echipa speciala care se ocupa de oaspeti, de presa straina si de invitatii speciali. Da, marca low-cost care acum cativa ani incepea sa scoata capul incet dintr-o mare de modele prezentand Logan a ajuns astazi la nivelul in care isi permite sa se prezinte ca un brand puternic, cu o imagine puternica si cu o identitate clara. Stiu, vazuta din Romania, alaturarea Dacia-motorsport pare cel putin ciudata. In Franta, insa, totul parea natural si normal.
In Motorhome-ul marcii tronau afise mari cu Duster-ul de competitie, pe spatiul adiacent statea intreaga gama a constructorului de la Mioveni, in frunte cu un exemplar Sandero Stepway personalizat special pentru Andros, iar numele Dacia devenea brusc asociat unei companii cu adevarat importante, care le oferea celor interesati toate elementele de imagine ale unei echipe adevarate. Oaspetii care intrau in motorhome nu se sfiau sa ceara si erau fericiti primeasca produse promotionale pe care trona deja cunoscutul J'aime ma Dacia, motto-ul lansat de francezii adunati acum cateva luni la cel mai mare picnic al pasionatilor Dacia din Europa. Magnetii de frigider si stickerele cu Dacia Duster de competitive se aflau de asemenea la mare cautare, la concurenta cu seriile de carti postale semnate de Alain Prost. Toate acestea erau puse la punct de Team Dacia, o echipa de profesionisti intr-ale organizarii de evenimente care coordonau totul: de la bauturile oferite invitatilor, pana la mecanicii care il sprijineau pe Alain Prost. Recunoasteti in aceste randuri marca low-cost pe care tindem sa o vedem cu totii de aici?
CADOUL PENTRU UN COPIL REUSIT
Din tot acest peisaj lipsea insa ceva. Renault. Cu toate acestea, francezii au parut prezenti tocmai prin Dacia, in conditiile in care majoritatea celor din public care erau atrasi de zona de service preferau Duster in detrimentul Skodei Fabia care se cocotase pe prima pozitie a clasamentului. Senzatia mea a fost ca Renault le-a daruit celor de la Dacia prim-planul. A fost un fel de cadou pe care francezii l-au facut celui mai reusit copil al lor. Copilul a fost rasfatat pentru doua luni, in iarna dintre doi ani dificili pentru industria auto si dupa un sezon in care acesta a reusit sa se impuna ca unul dintre putinii constructori care au muncit zi lumina la uzina proprie pentru a face fata cererilor din afara tarii.
Dacia a primit atentia care i se cuvenea dupa turul de forta din anul precedent. Fara a face abuz de nationalism, toti jurnalistii romani prezenti la eveniment au simtit acelasi lucru.Evident, probabil ca miscarea de marketing prin care Duster a fost prezentat in premiera in Trofeul Andros, chiar daca exclusiv ca nume, este programata de ceva vreme. Dar probabil ca reusita de imagine nu era completa fara un dublaj din partea vanzarilor in crestere in Franta.
COMPETITIA
Alain Prost castigase etapa anterioara, a sasea, astfel ca regulamentul l-a obligat sa isi incarce masina cu 60 de kilograme de metal in plus. Acestea au insemnat sanse reduse la minimum pentru o figura frumoasa la Super Besse. Prost a terminat calificarile pe locul al zecelea, fiind batut in finala de masinile mult mai usoare si mai usor de manevrat ale concurentei. Atmosfera pe circuit a fost de senzatie, desi competitia a inceput la ora 14 si s-a terminat in toiul noptii, undeva in jurul orei 2, iar cele 15 grade cu minus de afara nu i-au alungat pe pasionatii care au umplut pana la refuz colina transformata ad-hoc intr-o tribuna improvizata. Este adevarat, in sprijinul acestora au venit si serviciile impecabile pe care le-au sigurat organizatorii si partenerii acestora, dar si spiritul relaxant al intrecerii. Iar intrecerile in sine, pline de drifturi pe gheata si de adrenalina, au venit ca o completare a unui eveniment fantastic.
Pana la urma, locul al doilea la general intr-o competitie foarte importanta in Franta cu o masina care poarta sigla unui producator nebagat in seama pana acum cativa ani este o performanta imensa. Si, pentru ca noblesse oblige, Prost ne-a anuntat intr-un interviu ca nu este exclus ca Dacia sa ramana in Andros si in 2011. Un motiv numai bun pentru a ne programa si la anul o excursie intr-una dintre statiunile franceze de iarna care au ocazia de a se afla in calendarul competitiei.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Breaking News: In luna ianuarie 2010 Dacia este pe locul 6 la vanzari in Franta, vanzand cu 1000 unitati mai mult decat urmatoarea clasata Toyota si cu 2000 mai mult decat locurile 8 si 9, adica mighty Opel si Fiat.
E atat de greu de inteles?
Dar nu-i nimic, cand o sa mai cresti o sa devii mai intelept si o sa inveti sa gandesti (citesti) inainte de a scrie.
Eu unul iti doresc succes!
Normal ca ma bucur si de reclama asta, nu stiu unde ai inteles tu ca am ceva impotriva.
la 18 ani ai tai nici nu avem ce sa ne asteptam de la tine... incearca totusi sa gandesti mai mult... poate nu vei mai fi privit ca un baietel cu nasul scurs... poate te vei maturiza... poate...
Desi sunt cateva lucruri cu care nu sunt in clar in ceea ce priveste mai ales conducerea Dacia, nu vreau sa pun in umbra meritul eforturilor constructorului roman.
oricum sa fac parte din turma bv dacia dar nu vad legatura dintre dacia duster andros asta si una de serie poate numai insigna
Multi o fac pe gratis.
Gluma
Va dati seama, i-a vrajit pe franceJi =)))))))) de parca franceJii fac masini =)))))))))) Expertii planetei =))))
Vai ce eveniment. :)
Pana una alta tot o caruta care se balanseaza la prima adiere de vant mai puternica pe autostrada o sa ramana.
Cu o caroserie din tabla groasa ca un plastic de pet si cu niste interioare care abia abia se ridica la standardul la care altii isi fac dubele.
Neata !
Imi pare rau ca v-am trezit :) :) :)
nationalistii astia care sustin Golan-ul tin si ei cu marca dacia, si le place sa creada ca dacia este pt reno ce este skoda pt vw.
Le place sa creada ca au reno dar conduc dacie!
iti fac cunoscut faptul ca nu am capul plin de rumegus asa cum sustii tu. ce face dacia acum este o "afacere" pe termen scurt. Aveti un pic de rabdare sa le rugineasca aripile spate ale carutelor pe care voi le sustineti (golan) si o sa vezi apoi ce scad vanzarile!
Din cate imi dau seama cel cu capul plin de rumegus esti tu pt ca esti fericitul posesor al unui golan fara abs care la o frana brusca te duci "sanie"! cum ai putut sa-ti iei asa ceva? nu ai pic de persoanalitate? uita-te in jur (nu te injur) si ai sa vezi aceeasi "masina" ca si a ta: golanul a devenit ce era dacia 1310 in 1998! toata lumea are!
pe deo parte va inteleg ca ati dat si voi niste bani greu munciti pt un autoturism, dar putea sa fie altceva la banii aia (nu neaparat second).
ar trebui sa te puna pe gandit acest lucru!
Ai perfecta dreptate. Ai avantajul ca atunci cand te duci in concediu cu familia te poti intoarce tu singur dupa bagaje...
Nu Fox, dar Polo da!
Sa facem un mic calcul: tu utilizezi masina tot anul in concediu sau prin oras, in traficul greu de zi cu zi?
In concediu pleci de cateva ori pe an (pe prafurile astea mai rar cu plecarile) dar in rest utilizezi masina prin oras.
Am inteles ca esti posesor de golan!
mi-au dat lacrimile cand am citit asta...
Mare "Mester" mai esti Mirceo... i-ai pacalit pe cei de la Dacia sa-ti dea comisionul?
ca pe miile de romani care isi vor cumpara mashinuta asta si nu vor putea urca o panta cu ea probabil ca nu...
hai sa fim serioasi si sa vedem ca este doar o chestie de biznis... si socoteala din reclama nu va pusca cu cea din magazin...
Tot respectul pentru Alan Proust care nu si-a luat banutii degeaba!
Sunt curios citi dintre citittorii articolului au fost convinsi sa-si vanda "ARO-urile" si sa-si cumpere DUSTER adica... praf-er...
hmmmm
2. fondatorii skoda au inceput cu biciclete pana cand au desoperit la inceputul secolului 20 ca pot castiga mai multi bani din vanzarea automobilelor.
3.skoda de-a lungul istoriei nu s-a remarcat prin absolut nimic...
poate doar prin fiabilitatea indoielnica a masinilor care le produceau.
4. Dacia, skoda si vw au mai multe in comun decat ai crede...
Atat Dacia cat si skoda sunt marci din fostul bloc comunist si au obtinut sprijinul unor mari concerne auto dupa caderea regimului... cu un decalaj de 10 ani in favoarea skoda totusi...
Dacia (1968) si Vw (1938) sunt niste ambitiile a 2 lideri marcanti in istoria omenirii: CEUSESCU si HITLER. Nu am fi auzit azi de Dacia, Vw si foarte probabil si skoda daca nu ar fi fost ei doi...
skoda ar fi fost doar un vis urat... istorie ! o marca disparuta, asa cum a fost Talbot, Duesenberg, Wartburg, Simca... nu au supravietuit ! Marcile astea au fost infiintate in aceeasi perioada cu skoda... crezi ca are vreo importanta acum ca nu mai exista? cati isi mai amintesc de ele?
4.du-te la cehi, vezi poate te primesc ei daca ti-e rusine cu valorile mostenite de Romania.
Cred ca singurul motiv pt. care indivizi precum o parte din cei care au postat mai sus, tin sa denigreze cu orice pret Dacia, este un amestec tipic romanesc de rautate endemica si prostie crunta! Se conduc dupa mentalitatea "daca mie imi merge rau las' sa mearga si la altii".
bravo celor numiti Stefan D, gyionni, NUN, URAGANU, Cristian si probabil multi alti androizi inteligenti precum comentariile pe care le posteaza, obligatoriu agramate, ca altfel nu le sade bine. stiu ca nu facem gramatica aici, dar e foarte relevant dupa cum scrie fiecare.
sint admirabili astia, isi dau cu parerea despre ceva ce habar n-au (sport national la romani), ca aia care sustin ca nemtii sint fraieri ca nu se pricep sa repare o masina, ci numai parti din masina, pe cind noi, romanii, stim de toate (dar fireste, de mintuiala).
o tot tineti cu masinile nemtesti (facute in cehia, turcia, spania, italia, slovacia si dracu' mai stie pe unde, cu piese fabricare in china si cu mina de lucru turcia-pakistan, ca india nu, aia sint prea evoluati pe IT si nu mai fac munca de-asta nasoala!
in legatura cu parerile critico-belicoase si scriboase despre masina facuta in tara, le-as ura din suflet un hai-siktir pe nemteste, ca daca nu era Dacia, anul 2009 era un dezastru de 2 ori mai mare pt tara.
capete seci, ar fi culmea sa priceapa ceva.
mergeti la cazanele voastre de masini tari (din 1990-1994) si faceti pe jmecherii, cu benzina de 20 lei, ca mai mult e scump, ca mai sint inca destule gisculite care pun botul la o vraja cu un BMW ursulet sau pisica (doar stim ca femeile iubesc pisicile).
-audi..are un consum de cel putin 14l/100km motorina.....e fff greu....suspensia pneumatica ..am dat bani de pomana....pe ea...am uract la pestera ..la cabana si am ramas suspendat in zapada...abia cu un pajero am reusit sa-l scot dupa ce mi-s-a rupt si stanga si am spart farul respectivului pajero pe care a trebuit sa-l platesc(normal)...pe zapada de 20cm pierd tractiunea..sistemul de control proceseaza fff greu...recunosc "m-au facut un tip cu honda crv si unul cu hyundai tucson ...la ei sistemul lor de tractiune este mai eficient....in teren namolos sau pe zapada...sistemul de comanda mmc.....e o balarie cu atatea comezi si submeniuri.....ca te apuci de cap...pana gasesti ce vrei. probleme pe linia de electronica..inainte de schimbarea softului..dar..de e audi....(parerea mea..nu-si merita bani)..service-ul e fff costisitor..un schimb de ulei la 30000km...m-a costat 39mil lei vechi
-seat 76000km schimbat un rulment la alternator....ca era spart...intrerupator de la pedala de frana....capetele de bara stanga dreapta,bucsile bascula....in rest nimic..consuma 9l benzina in oras..si e cam chel ..are climatronic si geamuri si oglinzi electrice,jenti magneziu..si vopsea metal..pret pornire14000euro..final 20000 euro..si fiabilitate...las la latitudinea voastra...
-skoda fabia 1.2...64cp..consum bun 7l in oras..dar e chiala..doar geamuri fata electrice si aer conditionat..in rest nimic..pret de pornire 11790 euro final 17000(se merita??..eu zic ...nu!)....service-ul cum se stie la skoda..e jale...te furaaaa..engros
-skoda octavia 1.....800000km...mananca ulei..telescoape spate schimbate de 2 ori suspensie spate (arcuri) schimbate,aceleasi probleme ca la cordoba...alternator..schimbat..ca cei de la skoda nu au meseriasi care sa schimbe doar rulmentul(sa te faca la bani),bucsi bascula ..fara numar..cam la fiecare 70000km schimbat capete de bara si bucsi bascula..aceste probleme apar si la masinile din flota fara exceptii..si pretul de pornirea fost 14680euro...la oferta (si au fost cumparate mai multe si a am avut discount)..la final de leasing20600euro..pe 5 ani..rata 250 euro pe luna..si era basic.ca si dotare,consum 7l motorina in oras
-skoda 2.....are deja 130000km si la ce am spus(la octavia1) mai sus adaugati si telescoapele de la hayon care la 2 ani..adio...satateam cu prajina in masina ca sa tin capota deschisa..pretul masini..20000euro initial..si final 35700euro cu rata de 360euro pe luna..asa este ,asta are cutie DSG,climatronic..bord gen pasat..magazie de 6cd,cd recorder,tapiterie crem sahara,pachet de drumuri grele DSC ESC(tot alfabetul) ..full airbag..la vremea aia..adica acum 2 ani..dar isi merita bani....nu prea..consum de 7l motorina in oras
-dacia logan 1,4/75.....au deja 130000..din 6 bucati..la unul am schimbat discul de ambreiaj la 76000km..in rest nimic..nici o problema .consum 9l benzina in oras..cost 7600euro initial...final 12470 euro rata pe luna undeva la 4,3mil lei vechi
-dacia logan 1,6/90cp...tot 130000..max 160000km...depinde de sofer...consum 10l in oras..avem11 bucati..si pana acum nici o problema pret de pornire 8900 euro....final bate la 15000 euro.rata este de 6 mil/luna
-dacia logan 1,5 dci/68cp...200000km...5 bucati din care 2 full option(aer,conditionat geamuri electrice,oglinzi electrice,proiectoare de ceata,cotiera,cd player)cele doua au plecat ca si pret de la 10500euro restul au fost mai ieftinesub 10000 euro...pana in prezent nu au nici o problema..srvice la zi cu ce se cere..ulei curele..placute frana..lichid si alte filtre...
....si acum..rezultatul...cel mai scump service la dacii(indiferent de motorizare) nu a sarit de 7 mil si asta la diesel ca la benzina nu sar de 4,5 mil pe cand la seat,skodafabia.octavia 1,sau octavia 2.incep de la 7 mil (seat,si fabia) si ajung la 14mil..16 mil la Octavia 1sau2...si unde este avantajul..eu ca sociatate si ca si persoana eu vreau profit..si fiabilitate..nu bani cheltuiti si timp pierdut in service....vreu ieftin si bun..si sincer cred ca astia de la dacia si-au atins scopul....iar referitor la ce nume se foloseste in stainatate.la logan....in brazilia,argentina,mexic ,maroc,franta,rusia,india..este Reanult,in turcia,spania,italia,suedia,algeria,egipt,germania,belgia,olanda,coasta de fildes,columbia...este de DACIA.......vazute cu ochi mei..nu din auzite..asa ca..vizitati si o sa vedeti...si nu mai comentati..doar pe ce vedeti in jurul vostru pe 200km patrati...vizitati si informati-va..si mai este si netul online....aveti posibilitati..de informare..vaste..si mai sunt si cartile...si revi