Aventura noastră, care presupune descoperirea celor patru reprezentanțe Cupra Garage din România, continuă. După ce ne-am oprit la showroom-ul din Brașov, unul care și-a început activitatea în urmă cu fix 25 de ani ca primul dealer Seat din țara noastră, a venit momentul să introducem o nouă destinație în sistemul de navigație al mașinii,
Că tot veni vorba, tehnologia propusă de Cupra își face bine treaba, dar, din fericire are conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless, așadar am ales să utilizăm o aplicație bine cunoscută pentru a fi la curent cu provocările pe care ni le rezervă următorii 400 de kilometri. Nu știi niciodată când descoperi cea mai adâncă groapă din România și strici frumusețe de jante cu inserții portocalii.
Dar până să continuăm povestea, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu principalele dotări și trăsături ale mașinii cu care explorăm showroom-urile Cupra. Enjoy!
POPAS LA MĂNĂSTIREA CÂRȚA, UN LOC CARE A FASCINAT PÂNĂ ȘI HOLLYWOOD-UL
Cu speranța că putem lăsa ploaia în urmă, am pornit spre destinația finală a zilei: Timișoara. Pe drum, însă, am mai făcut două opriri. Prima a fost la mănăstirea din Cârța, devenită (și mai) celebră după ce s-a filmat aici pelicula horror The Nun. Norii cenușii și ploaia torențială ne-au fost alături și în această etapă a călătoriei și au întregit peisajul de film horror. Cred că ar fi ajutat la filmarea unei continuări pentru filmul de Hollywood.
După ce ne-am făcut niște cruci mari și ne-am ros unghiile așteptând să se oprească ploaia, doar, doar putem să ridicăm și noi drona, am cedat. Am pus cheia în contact și am apucat către orizontul zidit de ceață și crestele Meridionalilor.
Drumul virajat care te poartă către poalele Transfăgărășanului, închis în această perioadă între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac, ne-a dat ocazia să trezim la viață toți cei 150 de cai putere ai lui Cupra Ateca.
Cu motorizarea de 1.5 litri TSI m-am mai întâlnit atunci când am testat Cupra Leon, așadar îi știam deja potențialul. Unitatea cu patru cilindri nu este foarte vioaie în anumite momente sau cel puțin nu pentru un model Cupra, dar înțeleg de ce au lansat-o spaniolii.
Este, mai degrabă, un sportiv pentru oraș, dacă vrei.Dar nu am putut să nu remarc, din nou, direcția precisă și comportamentul mai mult decât decent pe viraje. Chiar și pe un asfalt ud, subvirarea nu este foarte pronunțată. În modul Comfort, transmisia DSG cu 7 rapoarte este destul de lentă și ține cu buzunarul. Dar butonul Sport o trezește la viață și simți că turometrul este mai insistent.
Dacă vrei reacții și mai ascuțite din partea ei, poți selecta modul manual, iar trecerea prin cele șapte trepte se face prin intermediul padelelor montate pe volan. Tu decizi când este momentul ca linia de culoare arămie a turometrului să revină la o valoare ortodoxă.
Tot aici trebuie să povestim puțin și despre scaunele din Cupra Ateca. Deși vorbim despre niște scaune sport, cu tetieră integrată, sunt neașteptat de confortabile la drum lung. Iar faptul că tapițeria din microfibră, în combinație, desigur, și cu suporturile laterale ale scaunelor, nu te lasă să aluneci atunci când te arunci mai tare în viraj este cu siguranță un plus.
Din fericire, rețeaua de autostrăzi din țara noastră s-a dezvoltat mult în ultimii ani, astfel că de la Sibiu la Timișoara mergi pe șoseaua de mare viteză. Cu o mică excepție. O zonă de câțiva kilometri de drum național, pe care mai aduci consumul în limite normale.
AZI ÎN TIMIȘOARA, MÂINE-N... APOI ÎN BUCUREȘTI
A fost o bună perioadă de liniște. Se apropia ora în care soarele se pregătea să apună și am primit o surpriză binemeritată. Cerul s-a limpezit, iar ploaia s-a oprit.
După 11 ore și jumătate și 676 de kilometri am ajuns, într-un final, la destinația primei zile: Timișoara. Capitala Banatului. Capitala Europeană a Culturii în anul care tocmai s-a încheiat. Locul unde vom face cunoștință cu al doilea Cupra Garage din călătoria noastră.
Înainte de a parca mașina am aruncat un ochi și peste cifrele de consum. După o zi lungă, cu multe opriri și câteva zeci de minute bune în care mașina a staționat cu motorul pornit, plus o urcare spre Transfăgărășan, computerul de bord indica la finalul călătoriei un consum de fix 8 litri/100 de km.
Doi pasageri, bagaje, inclusiv echipamente foto și video, și o viteză medie de 58 km/h.
Te las pe tine să tragi concluziile.CUPRA GARAGE: ÎN TIMIȘOARA DIN 2023
A doua zi am bifat și reprezentanța Cupra Garage din Timișoara. Unul dintre obiectivele acestei aventuri.
Showroom-ul a fost inaugurat în aprilie 2023, într-o locație pe care timișorenii, dar nu numai, o cunoșteau de peste 15 ani. A fost, așadar, un mare avantaj, care a ajutat brand-ul Cupra mai ales din punct de vedere al vânzărilor.
Rețeaua de reprezentanțe Cupra Garage este într-o continuă expansiune. Spre exemplu, în 2020, showroom-urile mărcii spaniole reușeau să comercializeze, la nivel global, 16.200 de vehicule. În ultimii ani, numărul reprezentanțelor a crescut într-atât de mult încât, în 2022, marca reușea să vândă aproape 153.000 de mașini.
În prezent, cei care vizitează dealer-ul Cupra din Timișoara pot admira îndeaproape 5 modele, inclusiv Formentor VZ5, cel mai puternic model Cupra. Acesta este echipat cu un motor de 2.5 litri, pe benzină, și oferă 390 de cai putere. Suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.2 secunde.
Ca și la Brașov, mi-am luat niște timp ca să arunc un ochi la zona de accesorii din showroom. Sunt foarte multe elemente vestimentare care arată foarte bine. Practic, dacă te gândești să devii posesorul unui model Cupra îți poți asorta și garderoba cu viitoarea mașină. Fie că vorbim despre hanorace sau ochelari de soare.
Al doilea episod al periplului nostru prin țară a scos în evidență trăsăturile sportive ale unui brand tânăr, care își propune să impresioneze nu doar prin design exterior. E un pachet complet, care se continuă în interior, sub caroserie și în showroom. Pare că avem în față un Făt Frumos, care promite să crească într-un an cât alții în 10.
Pentru al treilea episod al aventurii noastre am păstrat întoarcerea la București și descoperirea celor două Cupra Garage din Capitală. Țineți aproape! Revenim!
Comentarii (0)