REPORTAJ: Cel mai frumos camion Scania - un altfel de concurs de frumuseţe

De Dragoș Băltățeanu
Publicat Joi, 06.10.2011
A doua ediţie a concursului "Cel mai frumos Camion Scania" s-a desfăşurat la sediul Scania din Luncani, judeţul Cluj. Am fost acolo pentru a măsura pasiunea pentru "greii şoselelor".

Scania are o reputaţie deosebită printre şoferii de camion. Mai ales cele cu motoare V8. Şi pentru că le iubesc atât de mult, anumiţi şoferi şi patroni de firme de trasnport îşi personalizează capul tractor. Cu toţii ştim că, peste Ocean, competiţiile în care camioanele sunt jurizate pentru frumuseţe sunt un lucru des întâlnit. Ce nu ştiam este că Scania organizează un astfel de concurs şi în România.

Prima ediţie a avut loc anul trecut şi au participat 12 camioane. Marele Premiu a fost câştigat de firma Ost Transport din Arad, cu un cap tractor Scania fabricat în 2006. Locurile doi şi trei au revenit unor camioane înscrise de firmele Boglavis şi Celmar.

În 2011, Scania a decis să repete experienţa. Mulţi proprietari de camioane Scania au aflat târziu de concursul din 2010, astfel că la a doua ediţie au spus prezent mult mai multe camioane. Competiţia a început cu înscrierile pe siteul www.celmaifrumoscamion.ro. Aici s-au înscris 33 de camioane, dintre care 15 au venit la marea finală. Aceasta s-a desfăşurat la sediul Scania din comunca Luncani, judeţul Cluj. Un juriu format din specialişti au ales 12 camioane. Dintre acestea, cinci au fost premiate. 

La invitaţia Scania, Automarket a mers la Cluj pentru a vedea de aproape camioanele implicate în acest concurs. Şi a meritat. Trecem zilnic pe lângă TIR-uri pe drumurile din ţară, dar nu realizăm că la volan sunt şi oameni foarte pasionaţi. Iar camioanele prezente la Luncani mi-au demonstrat că nu sunt doar nişte vehicule utilitare. Sunt obiectul pasiunii celui care munceşte pe el sau îl are în proprietate. Iar pasiunea este atât de mare, încât ajung să investească între 5.000 şi 25.000 euro în personalizarea camionului. De la tuning mecanic, chip-uri pentru mărirea puterii, tobe custom şi alte accesorii până la lumini suplimentare, claxoane personalizare, picturi cu aerograf şi interioare speciale, am văzut de toate la Luncani.

Camioane modificate cu gust, dar şi monumente ale kitsch-ului: lumea transportatorilor este extrem de colorată.

Până să ajungem la cei care au câştigat, nu am putut să remarcăm camionul lui Gheorghe Vlase. Deja o celebritate printre transportatori, Gigi Vlase a venit cu un camion Scania R730 Black Amber. Este o ediţie limitate care, împreună cu semiremorca, l-a costat pe patronul Vlase Spedition 240.000 euro. Gigi Vlase a apărut în presă pentru modul în care şi-a personalizat semiremorca. Patriot convins, acesta a mai dat 2.000 de euro pentru o prelată care afişează chipul poetului Mihai Eminescu şi citatul ”Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie, Ţara mea de glorii, ţara mea de dor...”. În spate, semiremorca afişează steagul României şi îndemnul ”Nu uita că eşti român!” Cu asemenea personalizare, Vlase a ajuns o vedetă printre ceilalţi camionagii. Deşi este patronul firmei, încă pleacă în curse lungi cu camionul său. Pentru că asta îi face plăcere. 

Alături de Black Amber-ul adus de Gigi Vlase am regăsit camionul care a câştigat titlul de Cel mai frumos camion în 2010. Este vorba de un cap tractor Scania din 2006 aflat în proprietatea Ost Transport din Arad. Printre modificări, acesta are kit de putere, bull-var, interior tapiţat custom, lumini suplimentare şi un sunet incredibil atunci când este turat. Aici am vazut pentru prima dată că propietarii nu se urcă niciodată încălţaţi în cabina camionului. O adevărată dovadă de dragoste.

Publicul a avut parte de o zi lungă la Luncani. Dar au avut cu ce să umple timpul. Demonstraţii Strongest Man, teste cu gama Audi şi Scania Euro 6, concert Mihai Mărginenu şi multe altele. Organizatorii spun că peste 500 de oameni au venit să vadă concursul de camioane de la Luncani.

După jurizare şi votul publicului, au fost anunţaţi şi câştigătorii ediţiei cu numărul doi a concursului ”Cel mai frumos camion Scania”.

Pe primul loc şi favorit al publicului s-a clasat camionul Scania din seria R înscris de Ost Transport din Arad. Astfel, acelaşi proprietar se poate lăuda acum cu două camioane care au câştigat titlul de ”Cel mai frumos camion Scania”. Capul tractor galben a fost personalizat cu gust, fiind ales şi de public drept cel mai frumos camion Scania. Tema Tiger Power a fost aplicată prin picturi cu tigri pe cabină şi probabil cel mai spectaculos interior custom văzut la un camion din România.

Pe locul doi a fost ales capul tractor ”The Sheriff” înscris de Francisc Spedition. Acesta a fost unul dintre cele două Scania tematice înscrise de compania de transport din Maramureş. Cel de pe locul doi a fost peronalizat în stil western, având drept personaj principal un şerif pictat pe cabină. Al doilea camion a avut drept personaj o căpetenie indiană.

Locul trei i-a revenit camionului Scania înscris de firma Volanul de Aur. Punctul forte al acestui camion a fost pictura unui personaj feminin mistic pictat cu albastru pe cabina albă. Plus o serie lungă de alte modificări.

Au mai fost acordate premii speciale pentru camionul Scania Black Amber înscris de Vlase Spedition şi pentru capul tractor Scania R730 pentru transporturi agabaritice aflat în proprietatea firmei RomTransMar din Bistriţa Năsăud.

Comentarii (12)

  • AndreiRN
    Camioane
    Frumoase sunt dar cand vad ca au o singura axa motoare parca nu sunt camioane serioase la treaba. Cand e zapada pe o panta am vazut ca se opresc cu zilele si asteapta sa se curete datorita neputintei de a circula.
    Europa mai are de invatat la capitolul camioane serioase.
    6 20
  • Opinie
    Nu ma incanta desenele de pe aceste camioane. Sincer, ma asteptam la mai multa imaginatie. Interioarele sunt cat de cat insa aparitia unor indicatii ”no shoes” e penibila. Unii dau mai multa importanta unor fiare decat unor fiinte. Lucrand in logistica si distributie am intalnit unii soferi ”sclipitori”, altii ”tamaie”, altii ”stersi”, penibili, nebuni etc. Pe mine unul nu ma sperie niciunul oricum ar arata sau s-ar manifesta insa ma deranjeaza mai multe aspecte la ei: 80% din ei vorbesc la telefon in timp ce conduc acesti colosi ai masinilor, multi nu respecta distanta fata de vehiculul din fata ... Si asta-i poate costa atat pe ei cat si pe altii.
    8 6
  • @AndreiRN
    Ar trebui sa sti ca in Europa singurele camioane care au mai mult de o axa tractoare, sunt cele pentru transporturi agabaritice. Celelalte care le vezi cu doua axe in spate, doar o axa este tractoare iar cealalta este portanta, adica preia din greutatea totala asupra unitatii tractoare, cand nu este utilizata se ridica (ex. ultima poza din articol). Cele pe care le vezi tu chinuindu-se iarna sunt de obicei au semiremorcile goale si nu sunt echipate de iarna si la volan cu soferi inconstienti.
    Camioanele de la concurs sunt foarte frumoase, si sa nu uitam ca Scania a nascut cele mai mari pasiuni printre camionagii europeni.
    7 1
  • Corectare :D
    cele pe care le vezi de obicei iarna au de obicei semiremorcile goale...
    Pentru cei care cauta greseli... promit ca fac sepuku :))
    4 1
  • AndreiRN
    Tractiune
    @zraresg
    Este o diferenta fantastica intre un camion ce poate tracta 40 - 60 de tone daca are o axa motoare sau doua.
    Asta mai ales pe ploaie sau pe ghiata.
    http://www.dieselpowermag.com/events/0808dp_custom_big_rig_truck_show/photo_06.html
    2 0
  • *****
    bravo pentru reportaj ......felicitari ca ati ajuns la Arad ..... Scania cea mai confortabila ,cineva se mai gandeste si la confortul soferului
    2 1
  • mattale
    CONCURS SCANIA
    FELICITARI CELOR CARE AU ORGANIZAT CONCURSUL,SI PARTICIPANTILOR.FRUMOASE CAMIOANE.
    5 0
  • ..........
    slaba tare in comparatie cu un iveco 450 nu va reusi scania sa intre acolo unde intra un iveco si ma refer in special la drumurile romaniei . au fost nenumarate cazurile cand am scos scania din impasuri si inca ceva grupul la scania e la pamant
    1 4
  • ovidyu78
    salutari
    haideti sa nu uitam ca scania ramine scanie cine stie,cine nu sa se abtina sau cre nici macar nu a pus mina pe volanul de scanie.
    2 0
  • " AndreiRN " .. nu este vorba de cate axe are;)... dar cred ca nu ai avt prea multa legatura cu camioanele ... in princiu la care sigur te referi e ala ca cele americane in mare parte au cate 2 axe.. si la noi in europa sunt camioane cu cate 3 4 sau 5 axe ... sunt diferite modele .. de ex taicamiu a avt MAN TGA cu 2 axe... dar era special pt gabarite .. trageau amandoua .. altele sunt cu 2 axe dar una se ridica ... iar la ce te`ai referit cu zapada.. nu`e vorba de cate axe are sau nu are... poate nu se poate circula din cauza ca cei care se ocupa cu drumurile dorm mereu in cisme .. la noi .... si mai este o varianta.. ori cate axe ar avea un camion daca nu are greutate pe axe ca sa nu patineze iti zic eu ca nici un sofer nu se baga sa mearga pe un drum cu zapada sau cu ce e unde aluneca daca are greutate ;)... adik marfa ... finca nu are aderentza cu solu ... de`aia vezi tu camioane oprite pe timpu ierni... sunt multe motive dar nici decum ala cu axele ca are 1 2 3 sau cate are.. axele alea se pun in functie de destinatia masini.. cisterne,trailare... etc etc...
    2 0
  • IVECO = RABA ROMANEASCA
    2 1
  • ion01stancu@yahoo.com
    De ce nu ati dat imagini si cu Camionul American Freigthliner Coronado ? Va e tema de el ? Haideti nu credeti ca trebue vazut si EL ? Sa vedem macar ce zice Lumea
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru