REPORTAJ: Cel mai frumos camion Scania - un altfel de concurs de frumuseţe
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Scania are o reputaţie deosebită printre şoferii de camion. Mai ales cele cu motoare V8. Şi pentru că le iubesc atât de mult, anumiţi şoferi şi patroni de firme de trasnport îşi personalizează capul tractor. Cu toţii ştim că, peste Ocean, competiţiile în care camioanele sunt jurizate pentru frumuseţe sunt un lucru des întâlnit. Ce nu ştiam este că Scania organizează un astfel de concurs şi în România.
Prima ediţie a avut loc anul trecut şi au participat 12 camioane. Marele Premiu a fost câştigat de firma Ost Transport din Arad, cu un cap tractor Scania fabricat în 2006. Locurile doi şi trei au revenit unor camioane înscrise de firmele Boglavis şi Celmar.
În 2011, Scania a decis să repete experienţa. Mulţi proprietari de camioane Scania au aflat târziu de concursul din 2010, astfel că la a doua ediţie au spus prezent mult mai multe camioane. Competiţia a început cu înscrierile pe siteul www.celmaifrumoscamion.ro. Aici s-au înscris 33 de camioane, dintre care 15 au venit la marea finală. Aceasta s-a desfăşurat la sediul Scania din comunca Luncani, judeţul Cluj. Un juriu format din specialişti au ales 12 camioane. Dintre acestea, cinci au fost premiate.
La invitaţia Scania, Automarket a mers la Cluj pentru a vedea de aproape camioanele implicate în acest concurs. Şi a meritat. Trecem zilnic pe lângă TIR-uri pe drumurile din ţară, dar nu realizăm că la volan sunt şi oameni foarte pasionaţi. Iar camioanele prezente la Luncani mi-au demonstrat că nu sunt doar nişte vehicule utilitare. Sunt obiectul pasiunii celui care munceşte pe el sau îl are în proprietate. Iar pasiunea este atât de mare, încât ajung să investească între 5.000 şi 25.000 euro în personalizarea camionului. De la tuning mecanic, chip-uri pentru mărirea puterii, tobe custom şi alte accesorii până la lumini suplimentare, claxoane personalizare, picturi cu aerograf şi interioare speciale, am văzut de toate la Luncani.
Camioane modificate cu gust, dar şi monumente ale kitsch-ului: lumea transportatorilor este extrem de colorată.Până să ajungem la cei care au câştigat, nu am putut să remarcăm camionul lui Gheorghe Vlase. Deja o celebritate printre transportatori, Gigi Vlase a venit cu un camion Scania R730 Black Amber. Este o ediţie limitate care, împreună cu semiremorca, l-a costat pe patronul Vlase Spedition 240.000 euro. Gigi Vlase a apărut în presă pentru modul în care şi-a personalizat semiremorca. Patriot convins, acesta a mai dat 2.000 de euro pentru o prelată care afişează chipul poetului Mihai Eminescu şi citatul ”Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie, Ţara mea de glorii, ţara mea de dor...”. În spate, semiremorca afişează steagul României şi îndemnul ”Nu uita că eşti român!” Cu asemenea personalizare, Vlase a ajuns o vedetă printre ceilalţi camionagii. Deşi este patronul firmei, încă pleacă în curse lungi cu camionul său. Pentru că asta îi face plăcere.
Alături de Black Amber-ul adus de Gigi Vlase am regăsit camionul care a câştigat titlul de Cel mai frumos camion în 2010. Este vorba de un cap tractor Scania din 2006 aflat în proprietatea Ost Transport din Arad. Printre modificări, acesta are kit de putere, bull-var, interior tapiţat custom, lumini suplimentare şi un sunet incredibil atunci când este turat. Aici am vazut pentru prima dată că propietarii nu se urcă niciodată încălţaţi în cabina camionului. O adevărată dovadă de dragoste.
Publicul a avut parte de o zi lungă la Luncani. Dar au avut cu ce să umple timpul. Demonstraţii Strongest Man, teste cu gama Audi şi Scania Euro 6, concert Mihai Mărginenu şi multe altele. Organizatorii spun că peste 500 de oameni au venit să vadă concursul de camioane de la Luncani.
După jurizare şi votul publicului, au fost anunţaţi şi câştigătorii ediţiei cu numărul doi a concursului ”Cel mai frumos camion Scania”.Pe primul loc şi favorit al publicului s-a clasat camionul Scania din seria R înscris de Ost Transport din Arad. Astfel, acelaşi proprietar se poate lăuda acum cu două camioane care au câştigat titlul de ”Cel mai frumos camion Scania”. Capul tractor galben a fost personalizat cu gust, fiind ales şi de public drept cel mai frumos camion Scania. Tema Tiger Power a fost aplicată prin picturi cu tigri pe cabină şi probabil cel mai spectaculos interior custom văzut la un camion din România.
Pe locul doi a fost ales capul tractor ”The Sheriff” înscris de Francisc Spedition. Acesta a fost unul dintre cele două Scania tematice înscrise de compania de transport din Maramureş. Cel de pe locul doi a fost peronalizat în stil western, având drept personaj principal un şerif pictat pe cabină. Al doilea camion a avut drept personaj o căpetenie indiană.
Locul trei i-a revenit camionului Scania înscris de firma Volanul de Aur. Punctul forte al acestui camion a fost pictura unui personaj feminin mistic pictat cu albastru pe cabina albă. Plus o serie lungă de alte modificări.
Au mai fost acordate premii speciale pentru camionul Scania Black Amber înscris de Vlase Spedition şi pentru capul tractor Scania R730 pentru transporturi agabaritice aflat în proprietatea firmei RomTransMar din Bistriţa Năsăud.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Europa mai are de invatat la capitolul camioane serioase.
Camioanele de la concurs sunt foarte frumoase, si sa nu uitam ca Scania a nascut cele mai mari pasiuni printre camionagii europeni.
Pentru cei care cauta greseli... promit ca fac sepuku :))
Este o diferenta fantastica intre un camion ce poate tracta 40 - 60 de tone daca are o axa motoare sau doua.
Asta mai ales pe ploaie sau pe ghiata.
http://www.dieselpowermag.com/events/0808dp_custom_big_rig_truck_show/photo_06.html