Când 12 milioane de oameni îşi încredinţează locul lor de parcare produsului tău, responsabilitatea succesului apasă greu pe umerii tăi. Ford a înţeles asta şi a decis să abordeze puţin mai personal dialogul cu cei care trec pragul showroom-urilor sale şi îl ajută să deţină cel mai vândut model la nivel mondial în ultimii doi ani.
Iar abordarea s-a făcut cât se poate de personal. Atât de personal, încât am avut ocazia de a atinge formele şi de a mirosi interiorul noului Focus înaintea tuturor. În urmă cu câteva zile, într-o dimineaţă cu soare, când mulţi dintre voi probabil încă dormeau, un avion ne aducea la Frankfurt. Aici găseam acelaşi soare, însoţit de un vânt care ne-a bătut în spate până la Hanau, o localitate cochetă din apropiere.
300 de jurnalişti veniţi să-l vadă
Aici, printre case aşezate nemţeşte, cu grădini verzi chiar şi în mijlocul iernii, Ford a ales o sală de expoziţii pentru a ne face cunoştinţă cu faceliftul lui Focus. Ajuns deja la jumătatea carierei pe actuala generaţie, modelul compact avea nevoie de un aer proaspăt. Un aer care a început să adie într-o sală întunecată, suficient de încăpătoare pentru cei 300 de jurnalişti veniţi din toate colţurile Europei.
În mijlocul sălii, Ford a aşezat o scenă pe care s-au rotit, mai întâi sub cearşaf şi apoi fără cearşaf, noile Focus hatchback şi Focus Wagon. Semn că aerul proaspăt vine pe toate derivatele din gama lui Focus.
Startul a fost dat de Barb Samardzich, directoarea operaţiunilor Ford în Europa. După ea, pe scenă a urcat şi Joe Bakaj, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare Ford Europa. Cu un zâmbet ştrengar în colţul gurii, jovial şi cu poftă de cuvinte, oficialul american a tras cearceaful de pe cele două exponate şi a deschis sesiunea nesfârşită de blitz-uri.
După ce toţi s-au îmbulzit să vadă „minunea minunilor”, după cum spunea un oltean autentic, ne-am apropiat şi noi. De aproape, Focus arată mult mai bine. Grila trapezoidală schimbă tot aspectul general, iar blocurile optice arată mai bine decât ne aşteptam, inspirând mai multă sportivitate decât modelul anterior. Dacă ar fi să mă întrebaţi pe mine, cred că e cel mai reuşit design al lui Focus de la prima generaţie încoace.Revoluţia de la interior
Revoluţia se află însă la interior, acolo unde s-a lucrat mult.
Materialele au crescut calitativ, cel puţin pe nivelul de echipare expus în cadrul prezentării. Pe panourile uşilor şi-a făcut apariţia un plastic moale, cu o textură plăcută. Este completat de inserţii cu plastic negru lucios. Nu lipsesc detaliile cromate la nivelul gurilor de ventilaţie şi al întregii planşe de bord.Noutatea absolută o reprezintă însă ecranul de 8 inch. Poziţionat în partea superioară a bordului, acesta asigură o vizibilitate bună. În plus, el dă impresia că Ford a reuşit, în sfârşit, să ajungă din urmă rivalii din grupul VAG la capitolul interacţiune multimedia prietenoasă.
Fanii Ford au avut ceva de aşteptat, însă totul a meritat. Pentru că a doua generaţie a sistemului SYNC promite mult. Şi pentru a fi cât mai convinşi de ce promite, un specialist Ford ne-a luat de lângă maşinile expuse preţ de câteva minute, pentru a ne spune „povestea” lui SYNC 2. Sistemul multimedia este gazdă atât pentru climatizare, cât şi pentru sistemele de navigaţie şi audio.Primul model al Ovalului Albastru comercializat în Europa cu SYNC 2 se achită de îndatoririle uzuale, dar plusează cu o comandă vocală complexă, capabilă să îţi ţină cât mai mult mâinile pe volan. Poţi comanda temperatura sistemului de climatizare, poţi introduce o destinaţie şi, la nevoie, poţi chiar să ceri de mâncare.
Sync 2 răspunde la imperativul „Mi-e foame”
Atunci când rosteşti propoziţia „Mi-e foame”, în engleză bineînţeles, sistemul de navigaţie vine repede cu o serie de propuneri bazate pe ghidul Michelin. De asemenea, dacă vrei să apelezi un număr de telefon din agenda ta, e suficient să-i rosteşti numele complet. După ce sistemul de recunoaştere se obişnuieşte cu apelantul tău, îi poţi striga doar după prenume.Ceea ce este şi mai important, Sync 2 îţi permite accesul la o serie de aplicaţii de pe telefonul tău mobil, fie că vorbim de unul cu iOS sau unul cu Android. Prin intermediul cunoscutului Siri, noul Focus poate chiar să îţi citească mesajele sau tweet-urile. Mai mult decât atât, poţi răspunde la mesaje cu SMS-uri prestabilite.
În situaţii de urgenţă, atunci când maşina a fost implicată într-un accident grav, Sync 2 vine şi cu o funcţie care apelează numărul de urgenţă (112 în cazul României) oferind date despre localizarea maşinii. Condiţia esenţială este ca telefonul să fie conectat prin Bluetooth la sistemul multimedia al maşinii.
Noul Mondeo vine în Europa la iarnă
Ne-am smuls cu greu de lângă povestea plină de gadget-uri a noului Sync 2 şi am stat de vorbă cu Joe Bakaj, care s-a arătat încrezător în potenţialul noului Focus şi nu a ascuns dorinţa de a vedea astfel mai multe motoare produse la uzina de la Craiova. Tot el a făcut referire la faptul că vom vedea noul Mondeo pe piaţa din Europa abia la finele acestui an, împreună cu un design similar celui de la Focus facelift.Am părăsit Hanau şi centrul expoziţional cu sentimente contradictorii. Am făcut cunoştinţă cu noul Focus înaintea tuturor, iar asta va fi o poveste frumoasă la sosirea acasă. Din păcate, însă, povestea a trebuit să aştepte câteva zile pentru ca maşina să fie prezentată oficial. Riscurile unui material exclusiv.
Din fericire, aşteptarea a durat până când embargoul a fost ridicat, iar povestea a putut fi spusă. Detaliile complete despre noul Ford Focus facelift sunt tratate într-un material separat, alături de o trecere în revistă a istoriei modelului compact.
Ford Focus facelift - imagini şi detalii cu cel mai tehnologizat model compact
De asemenea mi se pare ciudat ca vor scoate din oferta motorul 1.6 ecoboost (pe care il am si eu) si-l vor inlocui cu cel de 1.5. De ce au mai bagat bani acest motor pe care l-au pastrat cativa ani? Ma gandesc doar pt a nu pierde piata...
Sa speram ca vor aduce si in Europa touch screen-ul din bord si ca vor pune la dispozitie si harta pt RO...ceea ce nu prea au facut pana acum
@Dan...e destul de posibil sa intalnesti toch-screenul inca de la echiparile intermediare (cel putin optional la un pret f bun), vezi cazul Renault.