Pentru că nu a putut să intre în posesia unui 250 GTO din cauza unei disensiuni pe care o avea cu marele Enzo Ferrari, contele Giovanni Volpi l-a angajat, în 1962, pe inginerul Giotto Bizzarrini să modifice un 250 GT SWB.
Obiectivul era să dezvolte o mașină care să poată concura cu 250 GTO. A rezultat un Ferrari cu aspect de shooting break, pe care presa franceză l-a botezat "La Camionnette", iar britanicii i-au spus "Breadvan". În traducere simplă, „camioneta” sau „mașina de pâine”.
Olandezii de la Niels van Roij Design îi aduc acum un omagiu acestui model cu un exemplar la fel de special ca și cel original. Numele său este Breadvan Hommage, iar sub caroseria sculptată manual se ascunde un Ferrari 550 Maranello.
Capota are prize de aer încorporate, la fel ca și 250 GT SWB Breadvan, farurile și bara frontală au fost și ele modificate, toată secțiunea posterioară este confecționată dintr-o singură bucată de aluminiu și sistemul de evacuare cu patru terminații a fost făcut la comandă.
Parbrizul este singurul element (exterior) care face legătura între acest exemplar unic și 550 Maranello.
Doar parbrizul a fost păstrat.Pentru interior, studioul de design a pregătit scaune îmbrăcate în Alcantara albastră, ceasuri de bord cu aspect retro, schimbător de viteze fabricat din aluminiu și un capitonaj din piele neagră cu model diamantat.
Fiind până la urmă un Ferrari 550 Maranello, Breadvan Hommage este echipat cu un motor V12 de 5.5 litri, aspirat natural. Propulsorul dezvoltă 485 de cai putere și 568 Nm cuplu.
via Niels van Roij Design
:))
Citroen a promovat coada taiata si la modelele sale de serie avand ca rezultat CX-uri excelente. Nici nu e nevoie sa intram in detalii pentru ca stie toata lumea chestia asta.
Nu vad niciun sacrilegiu. A iesit o masina care arata chiar bine. Dar la fel de ciudata ca si bunica ei.
Ce urmeaza oare?
Un break bazat pe Huracan?