Renunta Porsche la Cayenne?

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 31.08.2009
Jurnalistii britanici ai revistei Car sustin ca cei de la Porsche vor fi nevoiti sa renunte la Cayenne dupa intrarea marcii in VW Group. Panamera nu va avea nici el o soarta placuta.

Principala schimbare care va surveni in urma cumpararii marcii Porsche de catre Volkswagen Group ar putea sa fie una extrem de interesanta din punctul de vedere al portofoliului constructorului de modele sport originar din Stuttgart. Conform unor informatii publicate de revista britanica Car, primele modele care ar cadea din portofoliul Porsche vor fi Cayenne si, surprinzator, noul sedan Panamera - ultimul abia lansat pe piata. Evident, mutarea nu va avea loc imediat, ci la terminarea unui nou ciclu de viata al celor doua modele, adica peste minimum cinci ani.

"Consiliul de Administratie al celor de la Volkswagen nu va accepta continuarea proiectelor Cayenne si Panamera, urmand ca viitorul sa aduca o schimbare cu 180 de grade a liniei de produse Porsche", noteaza jurnalistii revistei Car.

Motivul acestei schimbari este legat de Car, evident, de intrarea Porsche sub cupola Volkswagen: "VW are destule SUV-uri si sedanuri. Nu are nevoie de Porsche sa le produca", considera jurnalistii britanici.

In acest moment, Porsche Cayenne este construit pe platforma lui Volkswagen Touareg, model cu care imparte mai mult de jumatate din componente. Cayenne este considerat unul dintre cele mai profitabile modele din industria auto actuala, fiind considerat principalul motiv pentru care Porsche a suferit un reviriment masiv in vanzari la inceputul anilor 2000.

Totusi, desi informatiile care vin dinspre Germania via Marea Britanie par sa vaduveasca in viitor gama Porsche de doua modele, acelasi material sustine ca Volkswagen s-a decis sa utilizeze recent dezvoltata platforma MSS (Modular Sportscar Structure) pentru construirea unui model Porsche entry-level, cu motor amplasat central, care sa fie pozitionat in gama imediat sub gama Boxster/Cayman. Acesta ar putea imparti, la randul sau, o serie de componente cu viitoarea versiune de serie a conceptului Bluesport, pe care Volkswagen l-a prezentat in premiera in cadrul Salonului Auto de la Detroit, la inceputul acestui an.

via | CAR

Comentarii (8)

  • Slava domnului
    Astfel scapam de multe din blondinele care conduc Porsche. Suna misogin, si chiar este (putin) dar sper ca Porsche sa redevina o marca exclusivista cu modele sportive pur-sange.
    7 3
  • Cam greu ...
    Si eu consider ca Porsche (impreuna cu Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maserati si altii din aceiasi categorie) ar trebui sa raman la productia de masini sport, eventual sedan-uri sportive, la fel cum nici nu mi-ar placea ca Land Rover sa produca un Enzo.
    Dar pana la urma investitorii cauta "sa produca bani", iar Cayenne a adus foarte multi bani. Daca va fi cerere suficienta, sunt sigur ca vor realiza un alt model, nu cred ca vor accepta sa piarta bani in favoarea traditiei.
    Iar celelalte modele off-road ale grupului VAG nu sunt neaparat echivalente, Porsche are abilitatile off-road ale lui Touareg, si in acelas timp prestatii sportiv ca ale unui Audi Q7, plus snobismul adus de sigla Porsche.
    6 3
  • hai sa fim seriosi! cata vreme un produs aduce profit..
    sa nu uitam cine e noul presedinte la Porsche .. si ce si-a propus: marirea gamei si dublarea vanzarilor.. Din pacate cred ca multe noi modele Porsche vor imparti platforme cu ceilalti producatori din grup..
    Daca te gandesti bine poate nu e chiar asa rau .. colaborare porsche Lambo bugatti bentley audi .. nu poate iesi ceva rau si inseamna reducerea costurilor ..sa nu uitam ca R8 de la audi e rodul colaborarii acestora cu Lambo..
    7 0
  • Colivar
    vaai ce ne facem mare pierdere!
    IATA cum o sa sune ferparul:
    "Porsche anunta cu profunda indurerare trecerea la cele vesnice a simpaticei noastre testoase Cayenne "

    aaaaa... pana la urma de ce sa ne para rau pentru o masina care nu ar fi trebuit sa existe de la bun inceput? de ce sa ne para rau pentru un SUV care nu si-a justificat niciodata prezenta in gama Porsche ???

    PS: Sa ma chemati la pomana!
    4 5
  • porsche
    Si iata cum lumea reintra pe fagas normal: Porsche produce modele sport nu carute 4x4; posibil extinderea gamei sa se faca cu un model mai mic decat boxster, mai ieftin care poate genera vanzari mari; stim ca modelele gen Cayenne aduc profituri babane dar iata ca am vazut cum giganti (GM) se duc pe apa sambetei din cauza acestor elefanti. RIP Cayenne. Nu te vom plange! 911 forever!
    4 3
  • amin..dada
    ma alatur si eu "plangaciosilor" de mai sus (cu gura pana la urechi) la auzul acestor vesti atat de "triste". Atat de "triste" incat ma apuca o bucurie sora cu extazul. Am sa fiu mai direct si am sa zic doar ca: sa-l ia dracu pe caien pe panarama si pe toti cocalarii internationali conducatori de astfel de batoze mecanizate si supertehnologizate. Ma doare-n dos daca rahaturile astea vor disparea de pe firmament.

    Vreau masini de bun simt pe sosele. Vreau 911 si masini mici si'a dracului nu tancuri conduse de toate pitipoancele si cocalarii cu mutre tampe si ochelari uriasi ca o casca de cosmonaut care au pu.a mica da' teava (de esapament) mare.
    6 2
  • Cosmin
    porsche
    Numai posesori de 911 pe aici.
    ar trebui sa ne facem un club :)
    0 0
  • brunetul
    vw and porsche
    Depinde,daca fac motoare tari ca porsche si volkswagen merita,dar nu prea sunt de acord,pentru ca vw face masini mult mai slabe decat porsche
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru