Renault Zoe este primul model al mărcii franţuzeşti echipat în standard cu tableta R-Link. Pe lângă funcţiile multimedia şi de navigaţie, aceasta informează şoferul privind soluţiile de reducere a consumului de energie prin şofatul ecologic şi îi furnizează alte informaţii importante pentru a manageria călătoria.
Ceasurile de bord ale lui Zoe afişează dacă vehiculul consumă sau recuperează energie la orice moment dat, viteza de rulare, starea de încărcare a bateriei, autonomia rămasă, informaţiile standard ale computerului de bord şi treapta de viteză, modelul folosind un sistem similar cu cel al transmisiilor automate (fiind disponibile poziţiile Neutral, Drive, Reverse şi Park). În funcţie de stilul de condus abordat de şofer, fundalul ecranului TFT din spatele ceasurilor de bord îşi schimbă culoarea: verde pentru conducere eco, albastru pentru conducere neutră şi violet pentru un stil dinamic de conducere.În 2012, francezii de la Renault ne spuneau că au fost nevoiţi să amâne lansarea lui Zoe pentru a favoriza vânzările noului Clio. Carlos Tavares, COO-ul Renault, a explicat că modelul de segment B este "atât de reuşit încât este aproape imposibil să revii la un motor cu combustie internă după ce îl încerci", ceea ce nu face decât să le întărească încrederea în succesul lui Zoe.
Tavares s-a declarat nerăbdător să lanseze noul Zoe, cu toate că estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar 10% din vânzările Renault până în 2020.Via Renault
http://www.greencarcongress.com/2012/03/zoe-20120309.html
"In France the Zoe pricing starts at €20,700(US$27,250) before applying the existing €7,000 (US$9,200) tax incentive, plus a monthly fee for the battery. The cost of leasing the battery for 36 months starts from €79/month (US$104/month) for an annual distance travelled of 12,500 km (7,800 mi) and includes comprehensive breakdown assistance.
Renault estimates that in suburban use, the Zoe can achieve around 100 km (62 mi) in cold weather and 150 km (93 mi) in temperate conditions."
Eu cred ca treaba cu chiria e singura idee buna din toata sarada asta "eco" cu o solutie de acum 100 de ani, literalmente, readaptata la secolul 21. Altfel, plateai inca o masina mica pe o baterie care, in mod real, dupa 3-4 ani nu mai incarca complet si dupa 7-8 ani o duci direct la centrele de colectare.
Si da, fara suportul guvernamental, masina e putin peste 20.000 E. N-am sa inteleg niciodata asta: un motor electric, lipsit de complexitate, o transmisie extrem de simpla, o placa electrica, un soft si o mana de cabluri costa mai mult decat zecile de mecanisme in miscare dintr-o masina clasica? Deja nu mai e o chestiune de costuri mari pt tehnologii noi, pt ca motoare electrice de tot felul se fabrica de cand s-a descoperit curentul electric.
Iar la 100-150 km autonomie, clientela se rezuma la lobby-isti, 'ecologisti' cu bani pt a doua masina de oras, firme cu drumuri zilnice scurte gen curierat urban sau cu agenti de vanzari, si cam atat. Taximetristii ar da faliment in secunda doi, fac 3-4 drumuri mai lungi prin Bucuresti si incep sa refuze clienti pe motiv de "mi s-a descarcat bateria si n-am avut timp s-o incarc, si nici unde".
Daca voua vi se pare serioasa solutia asta...
Cine isi inchipuie ca vom scapa 100 % sau macar 50% de acesti colosi se inseala. Combustibilii auto nu au nume clar definit pentru acestia. Ca este curent, benzina, motorina, GPL sau hidrogen tot bani produc si asta fac ei...produc bani. De la noi.