În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt am avut ocazia să stăm de vorbă cu o serie de oficiali Renault. De la Guillaume Berthier, director comercial al diviziei de vehicule electrice Renault, am aflat că constructorul francez nu are în plan un facelift estetic pentru modelul Zoe, Renault preferând să se concentreze pe îmbunătățirea tehnologiei.
"Nu este o urgență, clienților noștri le place cum arată mașina și sunt mulțumiți. Ciclul de viață al unui model electric este mai lung față de un automobil convențional și un facelift optic va fi efectuat, dar nu în viitorul apropiat. Preferăm să ne concentrăm pe îmbunătățirea tehnologiei și a experienței la volan", a spus Guillaume Berthier. Întrebat la ce ne putem aștepta la capitolul autonomie pentru modelul Renault Zoe, Berthier a spus că cu ajutorul tehnologiei acumulatorilor care avansează rapid, Renault crede că în 2020 autonomie unui model ca Zoe va fi dublă.
autonomie ideală de 240 km, putem specula că peste cinci ani această autonomie va fi undeva în jurul cifrei de 500 kilometri. Berthier a mai preciza că creșterea autonomiei nu poate fi făcută cu orice cost, un model ca Zoe trebuind să rămână accesibil pentru client. Dacă astăzi un Renault Zoe are o
Renault Zoe a fost lansat la finalul anului 2012, mai întâi pe piața din Franța, iar în anul următor livrările au fost extinse și în restul Europei. prețurile pentru Renault Zoe pornesc de la 20.900 euro, fără costul bateriei. În luna mai a acestui an, Renault depășise pragul de 25.000 unități fabricate. În România,
Automarket a avut ocazia să testeze un Renault Zoe pentru mai bine de 1.000 km, iar link-urile pe care le puteți accesa pentru a citi în detaliu despre experimentele noastre și despre impresiile de la volanului lui Zoe sunt aici: SĂPTĂMÂNA 1, SĂPTĂMÂNA 2, SĂPTĂMÂNA 3 și CONCLUZIE.
Daca acest cost nu se va reflecta in pretul final cu mai mult de 2000-3000 euro consider ca va fi o alegere inspirata. ( evident pretul abonamentului sa ramana identic cat si pretul curentului electric )
Go go electric!
Nu e corect sa compari poluarea pe care o produce o masina clasica cu poluare pentru producerea curentului electric fara sa iei in considerare poluarea pentru producerea combustibililor fosili si poluarea produsa de flota de cisterne folosite la transportul lor.