Renault Zoe, subcompacta electrică a francezilor, nu va putea fi încărcată de la o priză standard, ceea ce îi reduce drastic numărul de posibilităţi de încărcare. Vestea vine de la francezii de la L'Automobil Magazine, care au aflat această informaţie direct de la reprezentanţii Renault. Modelul electric de la Renault necesită o priză electrică de curent alternativ care să suporte trecerea a minim 16 amperi, iar montarea unei unităţi compatibile, respectiv sistemul Chameleon costă aproape 1.000 de euro.
Problema sistemului Chameleon, patentat de Renault, este faptul că acesta este compatibil cu orice nivel de putere electrică disponibil în reţelele publice din lume, suportând până la 43 kW, ceea ce reprezintă o premieră, dar costă 1.000 de euro. O priză normală, de 2kW, îi asigură funcţionarea, dar timpii de încărcare pentru aceasta sunt prea mari, urcând până la 20 de ore pentru o încărcare completă. Tocmai de aceea, cei de la Renault au decis să le permită clienţilor care au comandat deja un Zoe să-şi retragă comanda, în cazul în care această situaţie nu le este favorabilă.
Pe piaţa din Franţa, Renault Zoe costa 15.700 euro în versiunea de bază, cu bonusul guvernamental de 5.000 de euro inclus.
Graţie acestui bonus guvernamental, Zoe ajunge să fie mai ieftin decât un Clio 1.5 dCi 75 Expression pe piaţa respectivă, ceea ce i-ar fi asigurat un număr mai mare de potenţiali clienţi. Versiunea standard a lui Zoe includea un sistem de climatizare, tableta multimedia R-Link şi un sistem de navigaţie integrat pe aceasta.Via Lautomobile | Autosblog
Cine ar vrea sa stea 20 de ore la o incarcare, cand pentru 1000 de euro in plus isi poate pune seara la 10 masina la incarcat , iar dimineata la 7 sa plece la serviciu? Masina asta are o clientela specifica. Sunt sustinatori ai solutiei / tehnologiei de pionierat si stau la casa / vila cu garaj, unde isi pot monta o asemenea priza de 1000 de euro. Oricum... e culmea cum la pretul asta - 15.700 - inca mai sunt oameni care sa comenteze de o priza de 1000 de euro.
Pe langa Twizy , Zoe e cea mai accesibila masina electrica de oras. Nu le puteti apercia meritele? La masini electrice, Renault detine o treime din piata europeana, deci are cam aceiasi cota de piata pe care o are Dacia in Romania. Cu asta in minte si cu faptul ca pretul barilului de petrol nu va mai scadea niciodata sub 70 de dolari, Renault nu-si face prea mari griji cu privire la investitia lor in electrice.... indiferent ce zice Automarket si restul "analistilor auto" ...
Exceptii care ne arata cat de important este un design reusit pt succesul comercial: Tesla S si Chevrolet Volt.
In fine,conform bunului simt si a logicii estetice, masina arata teribil de bine. Iar autonomia este peste media aceea ce ofera piata in materie de masini 100% electrice. Un vot de incredere pentru Renault !
Imi vorbeste de pupat in teava de esapament cineva care pupa si in bujii orice are un romb. Amice, nu este vorba de niciun pupat undeva, doar ca VW este cu un pas in fata cam oricarui produs Renault. Europenii au inceput proiectarea masinilor electrice cam in aceiasi perioada. Pana acum Renault se pare ca are cel mai mare "avans". Dar uite in ce situatii. VW a anunta ca va oferi prima lor masina electrica undeva prin 2017. Fraieri astia de la VW ca lucreaza la ele inca 4 ani, nu-i asa?
@sebastiantoma
Aveti grija cu goana asta dupa click-uri, ptr ca s-ar putea sa va dauneze mai tarziu reputatiei.
PS: cautati titlul asta pe google " 1,618 KM in 24 hours: a new world record for ZOE "
Sistemul de 1000 E suporta puteri maxime de 43 KW. Adica pot exista statii de incarcare super-rapide care pot furniza curent la nivelul asta. Sau care pot furniza 22 KW. Sau in cazul propriei case nu ai nici un avantaj. Tot 25 A iti va furniza instalatia electrica pt. ca asa e proiectata/contractata. Iti va trebui o alta conexiune cu alti parametri pentru a te putea bucura la tine acasa de incarcare rapida.
Eu sunt cat de cat fan vw, dar hai sa recunoastem ca Zoe este cu adevarat prima masina electrica fezabila (adica utila si cu pret rezonabil).
Daca-ti permiti ca oocidentalul ok o masina de oras si una de "weekend", Zoe poate fi alternativa reala de oras.
Pentru cine stie putina matematica poate calcula costurile de exploatare si va vedea ca, in afara de investitia initiala, restul costurilor pe km parcurs sunt la maxim 1/3 din costurile cu un diesel mic si la 1/4 fata de un benzinar mic. S-ar putea sa merite sa dai 16700 pe un Zoe, decat aceiasi bani pe un VW Polo, sau chiar pe un Renaul Clio, nu?
Poate ar trebui sa mai incercam sa gandim "altfel", pentru ca poate a inceput sa devina rentabila "fandoseala asta electrica".
Daca Zoe s-ar vinde la acelasi pret in Romania, in 2-3 ani m-as gandi la una ... ca unul care stau la casa (deci pot avea o priza exterioara) si langa foarte aglomeratul Bucuresti.