Renault Zoe a adunat 80% din comenzile segmentului electric din Franţa în luna martie

de Bogdan Mirică
Vineri, 05.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Zoe se dovedeşte un succes pe piaţa din Franţa. Modelul celor de la Renault a reuşit să adune 80% din comenzile înregistrate în segmentul electric în luna martie, depăşind cu mult Nissan Leaf.

În urmă cu aproape o lună testam în Portugalia noul Zoe, cel de-al patrulea model electric al gamei Renault, şi anticipam un viitor comercial pozitiv pentru produsul francez.

Se pare că lucrurile merg bine pentru mezinul din Hexagon, prima lună de comercializare pe piaţa din Franţa fiind sinonimă deja cu succesul. Zoe nu numai că a devenit cel mai vândut model cu zero emisii din luna martie, dar a şi impulsionat segmentul.

Maşini electrice vândute în martie: 1347

Din cele 1347 de maşini electrice vândute luna trecută, reprezentând 0.8% din totalul pieţei franceze, Renault Zoe şi-a adjudecat 1089 de comenzi, asigurându-şi o cotă de piaţă de 80%. Ajutorul de 5000 de euro de la stat, precum şi preţul abordabil, au făcut ca cererea să fie peste aşteptări.

Esential 1089 de unităţi Zoe a vândut Renault în Franţa, în luna martie.
98 de unităţi Leaf a vândut Nissan în Franţa, în luna martie.
1347 de maşini s-au vândut pe piaţa franceză în luna martie.
4500 de maşini hibride s-au vândut în Franţa în luna martie.
După Zoe, cel de-al doilea model electric vândut pe piaţa din Franţa este Nissan Leaf.
Rezultatul înregistrat de japonez este însă la mare distanţă de cel al modelului Renault, Leaf reuşind să adune doar 98 de comenzi. Pe locul trei s-a clasat Bluecar, cu 50 de unităţi, în vreme ce modelele PSA au completat coada clasamentului cu 38 de unităţi Peugeot iOn şi 3 exemplare Citroen C-Zero.

Maşini hibride vândute în martie: 4500

Dacă segmentul vehiculelor electrice reprezintă doar 0.8% din piaţa auto franceză în martie 2013, în creştere faţă de 0.24% anul trecut, modelele hibride stau ceva mai bine, cu 3% cotă de piaţă şi 4500 de maşini vândute.

Aici, Toyota conduce detaşat clasamentul, cu o cotă de 60% din noile înmatriculări. Yaris Hybrid (cu 28% din total) şi Auris Hybrid (cu 22% din vânzări) sunt lideri, în vreme ce Prius coboară abia pe cinci.

Al doilea constructor cu rezultate pozitive pe piaţa hibridelor din Franţa este PSA, care a adunat 32% din comenzile lunii martie. Printre cele mai vândute modele ale Alianţei s-au numărat Peugeot 3008, Peugeot 508 şi Citroen DS, toate în versiune hibridă. 

via autoactu

Comentarii (5)

  • Alex Radoi
    Ce v-am zis eu despre ZOE acum cateva zile la articolul despre Leaf?
    9 3
  • Spre comparatie era bine daca se preciza si cate renault clio s-au vandut in martie, sa vedem daca cele 1000 si ceva de Zoe pot reprezenta in viitorii ani momentul "acum" al ofensivei electricelor, un segment de 0.8% care poate creste in 5 ani pana la cateva procente, 2-3-4% din total, dar care va reprezenta o alternativa super minoritara la masinile clasice, deci cum poate un segment de cateva procente ( asta in viitor) sa declanseze momentul "acum" din 2013, daca mai pun la socoteala o declaratie oficiala..." am amanat lansarea lui Zoe de teama sa nu afecteze vanzarile lui Clio 4, atat este de bun"...sigur ca da, cu aproximativ 10-12 mii de Zoe vandute in Franta, fata de cele peste 100 de mii de Clio cat se vor vinde cu siguranta pana la sf anului doar in Franta, afirmatia oficiala cu Zoe e doar marketing si nimic mai mult, in realitate nu se confirma.
    7 16
  • Marius
    Viitorul va fi 100% electric !
    La inceput in orase si in special pe taxi si autobuze . Taxa pe mediu este ar trebui investita in statii de incarcare de ex incarcare moca pt bus + taxi pt ca costurile sa fie preluate de primarii / consilii locale / Stat .
    Iar atunci vor exploda comenzile tuturor prod auto electrice !

    Si bine pt mediu + oameni asta ar trebui facut ca deja in unele tari Olanda se practica !
    6 7
  • @Marius
    N-o sa fie niciodata 100% electric, daca in 20 de ani va fi macar 50% atunci va fi extraordinar, nu stiu cum vezi tu transporturile rutiere, navale si aeriene electrice, asta este o solutie pt mobilitatea in orase in primul rand, pt a scadea poluarea.
    8 1
  • Practica spune ca orice lucru care degajă căldura emite CO2, deci și mașinile electrice datorita pneurilor, instalației electrice și climatizare, bineînțeles mult mai putin dar maxim 20 g/km face, dacă putem și CO2 degajat pentru producerea electricității, hm... nu știu pe unde ajungem oricum este mai putin decât un motor termic. Problemele sunt (dacă ținem seama spre ca exemplu în Europa unde sunt vreo 170 mil de mașini particulare:
    - cum producem curentul necesar (cu energia nucleara acum descoperim problemele și nici nu este ieftina)
    - cum îl transportam și distribuim
    - cum încărcam mașina în 5 min (știu ca Renault are un sistem în care se schimba tot pachetul de baterii în acest timp, dar dacă vin la tine pe zi 500 de mașini ce faci)
    Este evident un pas înainte, dar nu sunt sigur ca soluția va fii 100% mașini electrice, cred ca pt următorii 20 de ani cele hibride vor avea un avantaj
    1 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru