În urmă cu aproape o lună testam în Portugalia noul Zoe, cel de-al patrulea model electric al gamei Renault, şi anticipam un viitor comercial pozitiv pentru produsul francez.
Se pare că lucrurile merg bine pentru mezinul din Hexagon, prima lună de comercializare pe piaţa din Franţa fiind sinonimă deja cu succesul. Zoe nu numai că a devenit cel mai vândut model cu zero emisii din luna martie, dar a şi impulsionat segmentul.
Maşini electrice vândute în martie: 1347
Din cele 1347 de maşini electrice vândute luna trecută, reprezentând 0.8% din totalul pieţei franceze, Renault Zoe şi-a adjudecat 1089 de comenzi, asigurându-şi o cotă de piaţă de 80%. Ajutorul de 5000 de euro de la stat, precum şi preţul abordabil, au făcut ca cererea să fie peste aşteptări.
După Zoe, cel de-al doilea model electric vândut pe piaţa din Franţa este Nissan Leaf. Rezultatul înregistrat de japonez este însă la mare distanţă de cel al modelului Renault, Leaf reuşind să adune doar 98 de comenzi. Pe locul trei s-a clasat Bluecar, cu 50 de unităţi, în vreme ce modelele PSA au completat coada clasamentului cu 38 de unităţi Peugeot iOn şi 3 exemplare Citroen C-Zero.Maşini hibride vândute în martie: 4500
Dacă segmentul vehiculelor electrice reprezintă doar 0.8% din piaţa auto franceză în martie 2013, în creştere faţă de 0.24% anul trecut, modelele hibride stau ceva mai bine, cu 3% cotă de piaţă şi 4500 de maşini vândute.
Aici, Toyota conduce detaşat clasamentul, cu o cotă de 60% din noile înmatriculări. Yaris Hybrid (cu 28% din total) şi Auris Hybrid (cu 22% din vânzări) sunt lideri, în vreme ce Prius coboară abia pe cinci.
Al doilea constructor cu rezultate pozitive pe piaţa hibridelor din Franţa este PSA, care a adunat 32% din comenzile lunii martie. Printre cele mai vândute modele ale Alianţei s-au numărat Peugeot 3008, Peugeot 508 şi Citroen DS, toate în versiune hibridă.
via autoactu
La inceput in orase si in special pe taxi si autobuze . Taxa pe mediu este ar trebui investita in statii de incarcare de ex incarcare moca pt bus + taxi pt ca costurile sa fie preluate de primarii / consilii locale / Stat .
Iar atunci vor exploda comenzile tuturor prod auto electrice !
Si bine pt mediu + oameni asta ar trebui facut ca deja in unele tari Olanda se practica !
- cum producem curentul necesar (cu energia nucleara acum descoperim problemele și nici nu este ieftina)
- cum îl transportam și distribuim
- cum încărcam mașina în 5 min (știu ca Renault are un sistem în care se schimba tot pachetul de baterii în acest timp, dar dacă vin la tine pe zi 500 de mașini ce faci)
Este evident un pas înainte, dar nu sunt sigur ca soluția va fii 100% mașini electrice, cred ca pt următorii 20 de ani cele hibride vor avea un avantaj