HYVIA este o companie nouă, creată de Renault împreună cu americanii de la Plug Power pentru a dezvolta vehicule comerciale cu hidrogen. Activitatea începe chiar din acest an, în Franța, și va cuprinde și producția de stații de încărcare cu hidrogen. Parteneriatul va produce pentru început trei modele echipate cu sistemul de propulsie fuel-cell, toate din familia Renault Master.
Mașinile pe care le va produce HYVIA vor fi versiuni ale unor modele care sunt echipate cu propulsie electrică standard.
Master Van H2-TECH va fi un microbuz de marfă cu o autonomie de 500 km și un volum de transport de 12 metru cubi. Master Chassis Cab H2-Tech, un van de mari dimensiuni, va oferi 19 metri cubi și o autonomie de 250 km. Master Citybus H2-TECH va fi un microbuz de pasageri, cu o capacitate de 15 persoane, pentru transportul angajaților, municipalitate sau servicii publice locale, cu o autonomie de 300 km.
Toate trei vor avea o arhitectură mixtă, Dual Power, care are la bază propulsia cu baterie și cea cu hidrogen.
Autonomia asigurată de bateria de 33 kWh va fi de 100 km, restul fiind asigurat de rezervorul de hidrogen, care va avea o capacitate de 3 – 7 kg, în funcție de versiune.Via profit.ro
Trebuiau sa-l intrebe prima data pe Edikkka, ca ii indruma el spre directia corecta...
Deci mai există variante de combustibil, nu doar electric care i se face propagandă de mi s-a acrit.