Renault a anunțat o nouă strategie prin care își propune să devină un grup neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon la nivel global. Acest obiectiv ar urma să fie atins în 2040 la nivel european, respectiv 2050 la nivel global.
Alt obiectiv enunțat de oficialii Renault la adunarea generală a acționarilor este ca 65% din vânzările europene să fie înregistrate de vehicule electrificate (electrice, hibride, hibride plug-in) până în 2025.
Cota acestor modele electrificate din vânzările europene ar urma să ajungă la 90% din total în 2030.
Printre altele, Renault anunță că producția viitorului model electric R5 va presupune, din 2025, baterii mai durabile pentru o reducere cu 20% a amprentei de carbon în comparație cu modelul Zoe.
Via Renault
Moartea pasiunii (auto) – ce să zic…
- o crestere generala a autonomiei vehiculelor pur electrice (BEV) cu cca. 54% si
- o scadere a costurilor bateriilor de acumulatoare pana la 56 %,
pana la sfarsitul anului 2025, orice este posibil.....
RENAULT - te asteptam cat mai curand (si) cu modelul BEV (Megane SUV ?!) - in piata autovehiculelor electrificate!!!!
Concret, daca tot vorbim acum despre modelul pur electric VW ID.4, iata rezultatul catorva teste auto, special pentru tine:
- ID.4 1st (baterie de 77 kWh), autonomie electrica 335 km, consum de energie 23 kW/100 km, la o temperatura apropiata de 0 gr. Celsius - 11.12.2020
- ID.4 1st (77 kWh) - autononomie electrica 377 km, cu viteza medie de 113 km/h, la temperatura medie de 7,2 gr. Celsius - 12.03.2021
- ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum mediu 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius
- ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 307 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 94,5 km/h, la temperatura medie de 8 gr. Celsius
ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 449 km, consum de energie 16,7 kW/100 km, cu viteza medie de 90 km/h, la temperatura medie de 13,5 gr. Celsius - 01.04.2021
ID.4 1st ( 77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius - 01.04.2021
NOTA: VW ID.4 1st (77 kWh) are o autononomie electrica oficială 402 km in ciclul de masurare nord-american EPA - insideevs.com 24.11.2020
Multumit serifule?!
O ZI EXCELENTA SA AVETI!!
Sa discutam concret despre modelul pur electric VW ID.4, iata rezultatul catorva teste auto, special pentru tine:
- ID.4 1st (baterie de 77 kWh), autonomie electrica 335 km, consum de energie 23 kW/100 km, la o temperatura apropiata de 0 gr. Celsius - 11.12.2020
- ID.4 1st (77 kWh) - autononomie electrica 377 km, cu viteza medie de 113 km/h, la temperatura medie de 7,2 gr. Celsius - 12.03.2021
- ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum mediu 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius
- ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 307 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 94,5 km/h, la temperatura medie de 8 gr. Celsius
ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 449 km, consum de energie 16,7 kW/100 km, cu viteza medie de 90 km/h, la temperatura medie de 13,5 gr. Celsius - 01.04.2021
ID.4 1st ( 77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius - 01.04.2021
NOTA: VW ID.4 1st (77 kWh) are o autononomie electrica oficială 402 km in ciclul de masurare nord-american EPA - insideevs.com 24.11.2020
Multumit serifule?!
TESLA A INSTALAT in martie-aprilie 2021CELE MAI PUTERNICE prize electrice din Romania (250 kW): in Timisoara si Bucuresti - urmeaza alte zeci de prize Supercharger in Romania!!!
O ZI EXCELENTA SA AVETI!!
mai bun un Logan Disal cu 1000km autonomie (ca asa scrie in cartea tehnica) cu alimentare in 5 minute (daca am toti banii de salariu). Plus ca port doar decat sosete flausate care imi acopera gleznele cand imi cumpar pufarine de la chiosckul de la parterul blocului
Poti schimba postul, inca se mai difuzeaza "La bloc".
P.S. Cat eu o sa stau pe plaja si o sa beau o bere tu o sa stai la coada la Kaufland asteptand sa termine Edikk incarcarea la Id7 (asta daca merge statia) si o sa va intrebati amandoi de ce v-ati luat niste masini atat de penibile.
La fel se intampla si la electrice - pentru o viteza de 130 km/h ai o autonomie de 300 km iar la viteza de 90 km/h parcurgi 400 km cu un plin de baterie.
Electricele sunt cele mai eficiente la viteze pana la 80-90 km/h (de exemplu poti parcurge circa 450-500 km cu o baterie de 80-90 kWh si pana la 600 km cu o baterie de 100 kWh - vezi Tesla Model S LR, BMW iX, Mercedes EQS, s.a).
Morala fabulei? Râzi la glumele tale (sau măcar savurează-le) şi vei fi fericit.
Un calcul cu o electrica cu 140km/h pe tempomat pe o distanta de 800 km presupune minimum 2 alimentari care inseamna cel putin 4 ore in plus, daca e statia libera. Daca statia nu e libera, ajungi a doua zi :-)
Consum 5.1 litri la 100km, masina mediu incarcata.
Imbatabil.
Sa fiu drept am facut si 5.6 cand era mai aglomerat pe Sibiu-Brasov si am facut depasiri multe.
Intrebarea e pot face drumul asta la fel de repede si cu acelelasi cheltuieli cu o electrica? Momentan nu. Deci mai astept pana sa-mi iau electrica.
Din cauza unor:
- teribilisti sadea, cu masini puternice si ascendente vitezomane neadaptate la starea drumurilor din Romania
- soferi care au luat carnet de conducere asa cum l-au luat (sic?!),
s-a reusit o performanta deosebita: tarisoara noastra domina de ani buni topul mortalitatii rutiere din Europa!
Serviciile funerare nationale sunt in extaz!
in mers constant drept, la 90km/h consumul instant afisat (la mine) este de 3,8 - 4,2%. Dar depinde de masina.
Dar nu are nicio relevanta nici mersul constant, nici consumul instant nici calculul simplist ca la "140km/h merg 800km". Cel mai ok mi se pare consumul multianual, dela data de "" pana la data de "", in care cuprinzi urban, exraurban, drum intins, mers constant sau trafic intens, etc. In felul asta stii ce consum PERSONAL ai si abia apoi poti compara cu un echivalent electric, avand ca referinta costul in lei pe 100km.
iar Mazda din poza sper ca incepand de la mijlocul lui iunie
ps. ma si mir cum de nu te-au inrosit deja ciudosii site-ului.
dupa 8 ani i-a venit randul Mazdei. Focusul la >150.000km si fara nicio problema in toata perioada asta va ramane totusi in familie inca o bucata de vreme.
ce treaba au ciudosii? :)) Am luat masina pentru mine, ma rog, nu chiar, a fost un compromis rezonabil....colegei mele de dormitor i-a placut mai mult CX30 decat mie CHR.
nu stiu unde (si cu ce) reusesti tu o viteza medie de 180km/h sa poti bifa 800km.
Ca idee, drum (ceva mai lung) decat Ploiesti-Constanta (sau Bucuresti-Sinaia) cele mai "importante" rute ale romanului ar fi, sa zicem, un Maribor - Cluj. Plecat pe la 9.30 si ajuns la 16.15 cu 2 opriri : Pince si Vama Bors (cate ~15 minute fiecare) si pierdut vremea la greu pe la sud de Budapesta (pentru ca trafic infernal) si la cativa km de Cluj (cel putin 20 de minute in repaos - pentru ca accident). Media deci 120km/h, 4 persoane si bagajele (cam multe). Consum 5,5%. Prin dreptul lacului Balaton au fost niste averse de ploaie de nu vedeai la 30m in fata. Nu vad rostul unor viteze mari cat timp esti in vacanta. In fine, la noi vacanta/concediu inseamna road-trip si nu viteza cat cuprinde ca forma de onanism auto (cum zicea bine cineva pe aici)
În Olanda, o viteză maximă de 100 km/h se aplică de la 6 a.m. la 7 p.m. În afara acestei perioade de timp, este permis să circulați pe autostrăzile naționale sau la 100, 120 sau 130 km/h.
poza nu e a masinii reale, cum ziceam, abia de la mijlocul lui iunie incolo...dar va fi tot pe rosu. Configuratia a rezultat (dupa tz-shpe calcule si modificari) ca GT-plus/186CP/automata/tractiune fata/+optiuni. Pretul se poate calcula (-ceva reduceri), nu il dau ca ma mai iau unii in balon pe viitor ca sunt bogatu' (sic!) satului. Poate ca m-am intins mai mult decat mi-e plapuma, dar in 2013 la Focus eram si mi-am dorit sa fiu strans la punga. Lucrurile s-au schimbat...Deci, GT-plus (pentru ca erau niste bife inexistente la versiunile mai slabe), 186CP (aici asa a iesit), automata (numai sunt singurul sofer + ca m-am saturat sa mestec in cutie, stiu ca am pierdut mult aici), rosu (pentru ca, na, colega). Interiorul este amazing, nu m-am simtit inghesuit (sa vezi cum e in CHR, si mai ales in spatele lui :) + ca imi place ca masina sa fie in jurul meu si sa n-am senzatia de camion ca in Logan de ex. CX-ul a castigat tocmai ca e (ceva) mai comfortabil si mai spatios, CHR-ul da ceata la partea tehnica/hibrid/consum dar sufera la capitolul calitate perceputa.
Despre vopsea....stiu, asa e si la Ford. Primul lucru de facut va fi folierea cu o transparenta, idem geamurile pe exterior si (daca e nevoie) pe interior (inclusiv parbriz - am asa ceva pe Focus -diferenta se simte imediat). Cu discurile proaste si ovalizate, sunt patit. Dupa un schimb de placute (60.000km) la reprezentanta, in mai putin de 10km simteam/auzeam zgomote de la discuri. In urmatorii 200km vibra volanul la franare. N-am inteles ce s-a intamplat, dar de atunci (am schimbat eu discurile + alte placute de la ATI) merg fara probleme.
Eu zic ca am facut o alegere rezonabila si e un bun compromis tinand cont de modul de viata, resurse financiare si asteptari