Renault lucrează la propriul său vehicul autonom, prototipul fiind bazat pe electricul Zoe. Până în 2020, francezii ne promit o versiune de serie a acestui vehicul autonom, capabil să preia sarcinile legate de conducere de la şofer şi să elimine riscul de accident. În prezent, prototipul Zoe echipat cu setul Renault de sisteme de asistenţă la conducere poate să se conducă singur la viteze de până la 40 km/h. În tot acest timp, şoferul poate să se relaxeze sau chiar să folosească internetul, vehiculul oferind şi conexiune la internet prin wi-fi. Sistemele de asistenţă implementate pe acest prototip vor ajunge şi pe modelele de serie de la Renault mai devreme de anul 2020.
Sistemul celor de la Renault se foloseşte tehnologia actuală în materie de senzori pentru a oferi un pachet low-cost pe partea de hardware. Pachetul este compus dintr-un GPS, o cameră video frontală, un radar frontal şi senzori ultrasonici frontali. O parte din aceste sisteme vor fi introduse şi în gama de serie de la Renault, pentru a oferi tempomat adaptiv şi recunoaşterea semnelor de circulaţie pe modelele de serie.
În primă fază, sistemul de conducere autonomă ar putea fi utilizat doar în anumite condiţii. În cazul prototipului, şoferul este notificat de vehicul cu privire la zonele în care poate să-i predea controlul volanului, operaţiune care se face prin apăsarea unui buton. Vehiculul autonom de la Renault va funcţiona prin suprapunerea datelor primite de la senzorii săi, cu ajutorul cărora va forma o hartă a drumului din faţa vehiculului. Faza actuală de dezvoltare a sistemului poate remarca alte vehicule şi obiecte solide, dar nu detectează pietoni, ciclişti sau animale, de unde şi necesitatea funcţionării în zone unde accesul acestora nu este permis, cum ar fi autostrăzile.Via Autocar
N-am in general nicio tangenta cu teoria conspiratiei, chiar o urasc, dar preocuparile astea ale tuturor imi insinueaza un gand cum ca toti au ticluit un anumit plan si vor sa ne ia masinile care pe care LE conducem si sa ne dea unele care NE conduc. Mai ca as fi tentat sa zic "bucurati-va de ultimele masini pe care le puteti conduce voi cand vreti si pe unde vreti !!".
Sunt complet deacord cu aceste sisteme. Am pretentia ca sunt destul de realist in a crede ca aceste masini nu vor deveni autonome in "mode default" si independenta unei astfel de masini se va innradacina in ani (ori zeci de ani). Pana atunci vor fi "clasice" cat cuprinde (electronica de tipul asta este inca si va fi destul de scumpa) ori hibrizi (mai mult sau mai putin dotati). Nu mai pun la socoteala limitarile tehnologice ce pornesc de la o infinitate de situatii ce trebuie rezolvate de un creier electronic (sau mai multe pentru redundanta), creier asistat de o pleiada de senzori, radare ori alte sisteme electronice ce vor ingreuna peste masura masini ce deja sunt mai grele decat este necesar.
O singura nemultumire as avea. As prefera sa aud ca se fac eforturi in a usura masa masinilor si a le face mai sigure prin folosirea intensiva a materialelor noi.
Pe de alta parte toate aceste eforturi catre masina autonoma se fac in conformitate cu niste asteptari a unor societati ceva mai evoluate decat cea in care ne ducem traiul multi dintre noi. Si chiar daca studiile arata indoiala celor intervievati tot acestia fac parte dintr-o lume a carei principala caracteristica poarta denumirea de evultie si accepatare a noului.
La aparitia trenului erau o sumedenie de voci ce propovaduiau moartea instantanee daca se depasea o anumita viteza. Asa cum erau nenumarati cei cu o frica stupida de curentul electric crezandu-se ca acesta poate invia mortii.
Noi tehnologii aceeasi mentalitate indiferent de timpuri.
copy-paste de la @Sam. Vezi? cand copiezi geniile le preiei si micile scapari.